2016-02-07, 09:16
Medlem
Hogdals avatar
Rubio liknas vid Dan Quayle och hans katastrofala debattframträdande där hans lämplighet som (Vice)president ifrågasätts, och well...

https://www.youtube.com/watch?v=uWXRNySMW4s

Det roligaste börjar vid 2:15

Hans "comeback" vid 3:04
Senast redigerad av Hogdal 2016-02-07 kl. 09:19.
Citera
2016-02-07, 09:17
Avstängd
Stor komik när kandidaterna skulle upp på scen också:
http://gawker.com/republican-candidates-cant-even-get-walking-to-their-de-1757564618
Citera
2016-02-07, 13:32
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Hogdal skrev

Denna story har fått ben! Den rör sig över alla nyhetsbyråer. De demokratiskt lagda nyhetsbyråerna kommer att vrida ur så mycket de kan, de är mest rädda för Rubio.

Han kanske just skrek...

Marcobot Meltdown.

Det är i medier överallt. Intresset för den republikanska debatten i natt var superstort.
Citera
2016-02-07, 14:17
Medlem
Hogdals avatar
Umass dagliga poll för NH är ute. Denna poll bör inte inkludera debatten, utan eventuella effekter av den kommer i morgon.

http://www.uml.edu/Research/public-opinion/polls/default.aspx

Trump stiger med 1% till 36%. Rubio och Cruz oförändrade på 14 resp 13%.

No news is good news för Trump. Ska ändå bli jäkligt intressant att se i morgon om debatten skadade Rubio nämnvärt.
Citera
2016-02-07, 14:47
Medlem
Hogdals avatar
Ny poll från CNN/WMUR, för NH. Trump rycker.

Trump 33% (+5)
Rubio 16% (-1)
Cruz 14% (+1)
Kasich 11% (-2)
Jeb 7% (-1)

Mätningen utförd 3-6 februari, så även denna är innan debatten. Jämförelsetalen är för mätningen 2-4 februari.
Citera
2016-02-07, 15:06
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal

Trump 33% (+5)
Rubio 16% (-1)
Cruz 14% (+1)
Kasich 11% (-2)
Jeb 7% (-1)

Mätningen utförd 3-6 februari, så även denna är innan debatten. Jämförelsetalen är för mätningen 2-4 februari.
Det vore kul om både Kasich och Cruz kommer före Rubio i New Hampshire. Bush ligger också bra till i vissa opinionsmätningar för att komma före Rubio. Om det skulle hända så riskerar det att bli total meltdown för hans kampanj.

Tror i och för sig att det är dåligt för Trump. Kasich är nog en svårare motståndare än Rubio.
Citera
2016-02-07, 15:22
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Hogdal skrev

Trump 33% (+5)
Rubio 16% (-1)
Cruz 14% (+1)
Kasich 11% (-2)
Jeb 7% (-1)

Ny poll från American Research Group 2/5-2/6, också:

Donald Trump 31% -5 sedan senaste mätningen 2/3-2/4

Marco Rubio 17% +2

John Kasich 17% +3

Ted Cruz 9% -3
Citera
2016-02-07, 15:27
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Denna story har fått ben! Den rör sig över alla nyhetsbyråer. De demokratiskt lagda nyhetsbyråerna kommer att vrida ur så mycket de kan, de är mest rädda för Rubio.

Han kanske just skrek...
Det handlar alltså om att han fyra gånger sa att Obama "know's exactly what he i doing".

Det Rubio försökte få fram var att Obama har varit effektiv att driva sin politik. Och det han inte fick ur sig, när hans erfarenhet ifrågasatts, var att Obama var lika oerfaren som Rubio själv är.

Men det är ju en mycket svår poäng att göra - hävda att man är lika erfaren som en effektiv politisk motståndare... Nej, det var inte klokt spelat.

Nu ska det bli intressant att se utvecklingen för Rubio.
Citera
2016-02-07, 15:34
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Madagascar skrev

Nu ska det bli intressant att se utvecklingen för Rubio.

Jo, Rick Perry fick ju mer eller mindre packa ihop sin kampanj efter sitt "Oops" under en debatt i den förra republikanska presidentnomineringen. Rick Perry framstod ju dock som mänsklig. Rubio såg ju mer ut som en drogad mekanisk papegoja.
Citera
2016-02-07, 16:15
Medlem
Rosikos avatar
Efter debatten tror jag att slutresultatet i primärvalet kommer att sluta:
1. Trump
2. Rubio
3. Cruz
4. Kaisch
5. Bush
6. Christie
Citera
2016-02-07, 18:58
Medlem
Continental Ops avatar
Riktigt, riktigt bra gjort av Christie, jag blev så glad när jag såg det eftersom jag tycker Rubio verkar vara en vidrigt falsk jävel och tänkte typ: vaffan han sa ju det där alldeles nyss! och sen bara small det!

Rubio har ju kört den där flera ggr i tidigare debatter oxå så jag undrar om inte Christie var lite förberedd på det. Efter att ha sett 2-3 debatter är det rätt klart att Rubio och Cruz har ett par repiga skivor de kör.

Det är egentligen helt sjukt men Trump framstår som alltmer vettig i det där sammanhanget.

Ärligt talat så är det inte bara kandidaterna det är fel på, moderatorerna som sköter debatterna är sämre oxå, det läggs sjukt mkt tid på en massa frågor om vem som har störst kuk som commander in chief och påhittade WW3-scenarier.

Jag tror det kommer bli lite jämnare resultat mellan kandidaterna nu.
Citera
2016-02-07, 19:36
Medlem
ercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
Riktigt, riktigt bra gjort av Christie, jag blev så glad när jag såg det eftersom jag tycker Rubio verkar vara en vidrigt falsk jävel och tänkte typ: vaffan han sa ju det där alldeles nyss! och sen bara small det!

Rubio har ju kört den där flera ggr i tidigare debatter oxå så jag undrar om inte Christie var lite förberedd på det. Efter att ha sett 2-3 debatter är det rätt klart att Rubio och Cruz har ett par repiga skivor de kör.

Fast Christie har ju själv en skiva med bara två spår:

Spår 1: Saker jag gjort i den demokratiska staten New Jersey
Spår 2: Kupletten om utrikesministern Clinton
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in