Menved: Allra först. Tack för ditt svar! Tydligen inga fler som ville ge mig det. Jag uppskattar att du tog dig tid.
Det jag gillar med Trump är att han inte är tok-religiös.
Citat:
Ursprungligen postat av
Menved
Jag vet inte någon som hyllat Trumps storhet i tråden. Han har många karaktärsdrag som kan göra det svårt för honom att vinna.
Stödjer man Trump gör man det av politiska och ideologiska skäl. Han är inte en neokonservativ krigshetsare. Han anser inte att det viktigaste i en konservativ politik är att sänka skatterna för de rika.
Jaså? Det där med skatterna låter ju bra. Trodde ärligt talat att han var för skattesänkningar, som alla republikaner.
Citat:
Han vill återindustrialisera USA för att ge jobb till vanligt folk som inte är McDonaldsjobb.
Okej... men han vill inte höja minimumlönen. Menar du att han vill återta tillverkningsindustrin?
Genom realistiska förslag som att tvinga Apple tillverka i USA och höja beskattning på import från Kina?
Jag tycker det första han ska göra är att flytta sina talrika verksamheter till USA.
Varför stödja andra länders turistnäring med sina hotell? För han är väl inte en hycklare?
Citat:
Han vill stoppa invandringen förutom av européer.
Jag vet att hans hjärta klappar för oss "vita". I min bok är det inte någonting positivt.
Citat:
Han vill bekämpa ISIS och inte Assad.
Det låter luddigt.
Citat:
Han vill ha goda förbindelser med Ryssland och inte ett nytt kallt krig.
Ja, det är väl positivt. Bara han inte med sitt stöd uppmuntrar Putin till fler agressiva styrkeprov, som kränkning av Sveriges luftrum.
Citat:
Sammanfattningsvis finns det inte en politiker under min livstid i USA som haft ett så aptitligt politiskt program att gå till val på.
Så pass