Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-02-05, 19:43
Medlem
Y2Ws avatar
Ingen hatar nog Trump mer än Jeb just nu, utan honom hade nog Jeb varit i topp tre med sin budget.
2016-02-05, 20:32
Bannlyst
Skönt nu börjar dom ta upp skandalen i MSM där i USA! Diskvalificera den där råttan omedelbart!
2016-02-05, 20:33
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Sant, men leder Trump efter ST så är han nog home free.

Det visar sig men det viktigaste är nu att ingen tar ut en vinst i förväg för det kan gå hur som under ST.
2016-02-05, 20:36
Medlem
Lewis-Blacks avatar
Citat:
Ingen hatar nog Trump mer än Jeb just nu, utan honom hade nog Jeb varit i topp tre med sin budget.
Hade nog inte hjälpt att han saknar karisma helt och driver en helt bedrövlig kampanj. Dessutom kämpar de inte om samma väljare.
Snarare Rubio i så fall.
2016-02-05, 21:58
Medlem
kristofferGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lewis-Black
Hade nog inte hjälpt att han saknar karisma helt och driver en helt bedrövlig kampanj. Dessutom kämpar de inte om samma väljare.
Snarare Rubio i så fall.
"Please clap"
2016-02-05, 22:20
Medlem
SvartChilis avatar
Menved: Allra först. Tack för ditt svar! Tydligen inga fler som ville ge mig det. Jag uppskattar att du tog dig tid.

Det jag gillar med Trump är att han inte är tok-religiös.

Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Jag vet inte någon som hyllat Trumps storhet i tråden. Han har många karaktärsdrag som kan göra det svårt för honom att vinna.

Stödjer man Trump gör man det av politiska och ideologiska skäl. Han är inte en neokonservativ krigshetsare. Han anser inte att det viktigaste i en konservativ politik är att sänka skatterna för de rika.
Jaså? Det där med skatterna låter ju bra. Trodde ärligt talat att han var för skattesänkningar, som alla republikaner.

Citat:
Han vill återindustrialisera USA för att ge jobb till vanligt folk som inte är McDonaldsjobb.
Okej... men han vill inte höja minimumlönen. Menar du att han vill återta tillverkningsindustrin?
Genom realistiska förslag som att tvinga Apple tillverka i USA och höja beskattning på import från Kina? Jag tycker det första han ska göra är att flytta sina talrika verksamheter till USA. Varför stödja andra länders turistnäring med sina hotell? För han är väl inte en hycklare?
Citat:
Han vill stoppa invandringen förutom av européer.
Jag vet att hans hjärta klappar för oss "vita". I min bok är det inte någonting positivt.
Citat:
Han vill bekämpa ISIS och inte Assad.
Det låter luddigt.
Citat:
Han vill ha goda förbindelser med Ryssland och inte ett nytt kallt krig.
Ja, det är väl positivt. Bara han inte med sitt stöd uppmuntrar Putin till fler agressiva styrkeprov, som kränkning av Sveriges luftrum.

Citat:
Sammanfattningsvis finns det inte en politiker under min livstid i USA som haft ett så aptitligt politiskt program att gå till val på.
Så pass
Senast redigerad av SvartChili 2016-02-05 kl. 23:16.
2016-02-05, 22:34
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Väldigt svårt att förutspå om den situationen skulle inträffa. Men skulle det bli Trump mot Clinton så skulle intresset bli explosionsartat, typ kändisarnas krig, en enda lång smutskastningskampanj från bägge sidor.
Åh, så sant! Enda anledningen till att jag vill att Trump och Clinton vinner.
Är du en Trump-anhängare förresten? Har inte förstått om du är det.
Ok för mig. Man kan tycka olika.
Förstår honom bara inte.

Citat:
Cliton Demokraterna är LIVRÄDDA för Trump, vilken FEST det skulle bli om de möttes!!!
Verkligen festligt om de möttes. Sa jag för många inlägg sedan att jag hoppades.
Bara för "the show ". Om man får va lite oseriös i denna seriösa tråd.
Senast redigerad av SvartChili 2016-02-05 kl. 22:37. Anledning: ändrad mening
2016-02-05, 23:07
Medlem
SvartChilis avatar
Vad säger ni? Vem ska jag satsa på som vinnare i NH? En liten intern vadslagning bara.

Rubio? Trump?
Senast redigerad av SvartChili 2016-02-05 kl. 23:31.
2016-02-05, 23:22
Medlem
freeriderXIIs avatar
Kör på Trump.
2016-02-05, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Vad säger ni? Vem ska jag satsa på som vinnare i NH? En liten intern vadslagning bara.

Rubio?
Beror ju lite på hur våghalsig du är. Trump är det troligaste alternativet, men Rubio lär ge dig mycket mer pengar om han vinner samtidigt som det inte är ett helt osannolikt val.
2016-02-05, 23:33
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrMet
Beror ju lite på hur våghalsig du är. Trump är det troligaste alternativet, men Rubio lär ge dig mycket mer pengar om han vinner samtidigt som det inte är ett helt osannolikt val.
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Kör på Trump.
Okej. 2 på Trump
Danke
2016-02-06, 01:13
Medlem
JaredLetos avatar
Kan någon summera lite snabbt hur det går för Trumpeten. Håller på honom. Han må vara galen, men det är en galen värld vi lever i och det behövs göras något åt det. Och Trump är fan rätt snubbe.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in