2016-02-05, 20:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag förstår inte vad du menar. Hur skulle denna gamla mormor komma till Sverige på anknytning om hon inte varit på en svensk ambassad innan? Och hur skulle hon kunna komma till en svensk ambassad om hon nu flyr Aleppo i sina trasiga paltor och om gränsen till Turkiet är stängd?

Kan du inte stället förklara för mig hur dessa människor som flyr Aleppo kan komma vidare till Sverige, om gränsen till Turkiet är stängd?

Syrier har fått put sen 2013' sen har vi anhöriginvandring...Varför gormar du N?
Citera
2016-02-05, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Sverige tog emot enormt mycket mer norska och finska flyktingar än Indien under andra världskriget också. Vad är din poäng? Man flyr till sina grannländer, om man nu måste fly.

Min poäng är att nästan 9/10 flyktingar uppehåller sig i utvecklingsländer, vi i den rika delen av världen måste ta ett större ansvar.
Citera
2016-02-05, 20:31
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Min poäng är att nästan 9/10 flyktingar uppehåller sig i utvecklingsländer, vi i den rika delen av världen måste ta ett större ansvar.

Varför det? De är ju själva orsak till sitt elände. Man har det styre som man förtjänar.
Citera
2016-02-05, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Varför det? De är ju själva orsak till sitt elände. Man har det styre som man förtjänar.

Ingen människa förtjänar krig, diktatur och förtryck.
Citera
2016-02-05, 20:37
Bannlyst
Citat:
Okej.. nu menar du att turkiska gränsen inte alls är stängd. Men varför skev du så?

Ingen aning varför jag skrev så feministfitta...

Det jag däremot har aning om är att araber/negrer gärna håller sig nära sina kristna hat objejkt. Pga att såna som jag pröjsar 300k i månaden i skatt.
Citera
2016-02-05, 20:37
Medlem
Grävulens avatar
Citat:

Det enda sättet vi kan ta ansvar är genom att rika länder får mer inflytande över FN så att vi i dom rika länderna kan administrera de underutvecklade människorna. Det fungerar inte att flytta hit dem, det löser ingenting alls. I längden leder det till att våra länder förstörs.
Citera
2016-02-05, 20:39
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ingen människa förtjänar krig, diktatur och förtryck.

Jo, frihet och folkväl är något man måste kämpa för. Konstant. I krig som i fred.
Citera
2016-02-05, 20:41
Bannlyst
Citat:
Okej.. nu menar du att turkiska gränsen inte alls är stängd
. Men varför skev du så?

Snälla, jämför ej syrien med somalia. Hmm
Citera
2016-02-05, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av victortich
Snälla, jämför ej syrien med somalia. Hmm
Är inte Syrien vi diskuterar här, och specifikt de tiotusentals människor som lämnade Aleppo denna vecka "i sina trasiga paltor". Berätta om hur de kan komma vidare. i sina paltor, om gränsen till Turkiet är stängd. Du påstår ju att de snart ska komma till Sverige och söka syl. Berätta hur det ska gå till.
Citera
2016-02-05, 21:06
Bannlyst
Citat:
Är inte Syrien vi diskuterar här, och specifikt de tiotusentals människor som lämnade Aleppo denna vecka "i sina trasiga paltor". Berätta om hur de kan komma vidare. i sina paltor, om gränsen till Turkiet är stängd. Du påstår ju att de snart ska komma till Sverige och söka syl. Berätta hur det ska gå till.

Vilken snefylla du har fått...

Dom kommer hit hit med flygplan, sluta nu.

Vill du ha ytterliga svar måste du härja med Danielsson på miggaverket...
Citera
2016-02-05, 21:08
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:

Du har helt rätt Valpen. Rika länder är rika av en anledning. Detta är långsamma processer, där Europa, och speciellt Nordeuropa stått för innovation genom historien. Nordeuropéer har även utvandrat till Nordamerika, vilket har gett samma typ av välstånd även där. Parallellt med detta är nordost-asiatiska länder rika och välmående genom sin organisation och hyperintelligenta befolkning.

Så jag håller med dig, Valpen, att vi bör ta ett ansvar för de underutvecklade länderna. Kanske göra dem till en sorts kolonier eller på annat sätt sköta om dem?
Citera
2016-02-05, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Du har helt rätt Valpen. Rika länder är rika av en anledning. Detta är långsamma processer, där Europa, och speciellt Nordeuropa stått för innovation genom historien. Nordeuropéer har även utvandrat till Nordamerika, vilket har gett samma typ av välstånd även där. Parallellt med detta är nordost-asiatiska länder rika och välmående genom sin organisation och hyperintelligenta befolkning.

Så jag håller med dig, Valpen, att vi bör ta ett ansvar för de underutvecklade länderna. Kanske göra dem till en sorts kolonier eller på annat sätt sköta om dem?

Rikedomarna finns men de är orättvist fördelade, man borde på något sett omfördela kapitalet från de rikaste till de fattigaste. Det borde inte finnas någon överklass eller underklass.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in