2016-01-29, 04:57
Medlem
Luste - Moonlit Meadow
https://www.youtube.com/watch?v=icDkz-fGjmQ

Blott en antikonnässör kan låta bli att älska Lustre.
Citera
2016-01-29, 17:59
Medlem
Braxynglets avatar
Den helt fantastiska inspelningen av Taake - Nattestid ser porten vid I från Kveld.
Citera
2016-01-30, 00:03
Medlem
LVX156s avatar
Alla ni dödsskallar och satansdyrkare, vad lyssnar ni på förutom black och death? Det är min erfarenhet att inga musikälskare har bredare smak än de som lyssnar på mer extrema former av metal, och jag vill testa den tesen.

NP: Black Fast - The Coming Swarm
https://youtu.be/9jlDI3VBaQ0?t=9m30s
Citera
2016-01-30, 00:32
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LVX156
Alla ni dödsskallar och satansdyrkare, vad lyssnar ni på förutom black och death? Det är min erfarenhet att inga musikälskare har bredare smak än de som lyssnar på mer extrema former av metal, och jag vill testa den tesen.

Intressant fråga.

Anna Ternheim (innan det blev country)

16 horsepower & Wovenhand

Kent (från och med Isola-plattan)

Raekwon (och en hel del annan icke glad och positiv hiphop)

Nicole Sabouné

Rome (Flowers from exile)

Devil Doll
Citera
2016-01-30, 01:12
Medlem
LVX156s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Intressant fråga.

Anna Ternheim (innan det blev country)

16 horsepower & Wovenhand

Kent (från och med Isola-plattan)

Raekwon (och en hel del annan icke glad och positiv hiphop)

Nicole Sabouné

Rome (Flowers from exile)

Devil Doll
Bra (och bred) musikmak där! Nicole Sabouné är ju ingen högoddsare, hennes musik är ju mörkare och mer obehaglig än 99% av all black- och death metal.
Citera
2016-01-30, 01:29
Medlem
Albert.....Pikes avatar
Citat:
Vad lyssnar ni på förutom black och death?

Lyssnar 95% på metal och av dom 95%-en så lyssnar jag 90% på black metal.
För övrigt lyssnar jag på :
80-tals engelsk punk typ GBH och Oneway System och Blitz, GG Allin,
crust, tyska krigsmarscher, RAC, vissa klassiska kompositörer
samt utvalda låtar av The Doors och Leonard Cohen.

NS : Vonülfsrëich - Sepulchral Spell (Triumph Of Death)
Arkaisk black metal

https://www.youtube.com/watch?v=RupsFh5BWsY
Citera
2016-01-30, 02:20
Medlem
DinKamrats avatar
Citat:

Gillar en hel del post-rock/-metal och folk av ungefär samma anledning som jag gillar black metal; det är musik som är bra på att skapa stämning. Många kvlt black metal-fans skulle väl kräkas i munnen om jag sa att jag gillade t.ex. Fleet Foxes, men det skiter jag fullständigt i
Citera
2016-01-30, 03:46
Medlem
LVX156s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinKamrat
Gillar en hel del post-rock/-metal och folk av ungefär samma anledning som jag gillar black metal; det är musik som är bra på att skapa stämning. Många kvlt black metal-fans skulle väl kräkas i munnen om jag sa att jag gillade t.ex. Fleet Foxes, men det skiter jag fullständigt i
Personligen så älskar jag electro/dreampop. Grimes "Art Angels" var inte bara förra årets bästa album, utan kanske årtiondets:

Jag lyssnar väldigt mycket på kvinnliga artister överhuvudtaget (eller band frontade av kvinnor), till exempel Lana del Rey, Anna von Hausswolff, Nicole Sabouné, Chvrches, Sabbath Assemly m.m.

Mycket progrock blir det också hemma hos mig, Genesis, King Crimson, Yes, Gentle Giant, Rush, Asia osv.

Dessutom 50-/60-talsmusik, blues, ockult rock och alla typer av metal som uppfanns innan 1995.
Citera
2016-01-30, 09:58
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinKamrat

Fleet foxes ja! Glömde dom. Framförallt debuten är så jävla bra. En grym resa.
85 % av mitt totala lyssnande är dock BM och dess avarter. Lyssnar väldigt sällan på döds nu för tiden.

Gav för övrigt Nordjevel ett par chanser men det var fan ganska platt och totalt utan skarpa kanter. Tycker faktiskt Sverige passerat Norrmännen senaste åren vad gäller BM.

NP : Stilla - Ensamhetens andar
Citera
2016-01-30, 22:04
Medlem
von_Ss avatar
Citat:

Bra fråga där! Är inte nergrävd i någon annan genre men gillar lite vitt skilda band här och där. Listar några av de jag lyssnar mest på.

The Sound of Animals Fighting
Kent (Så trött på hitlåtarna att jag hatar dem, varför det tog ett tag att börja uppskatta bandet)
The Gathering (Alla deras perioder, även nya sångerskan)
Pink Floyd (Vem gillar inte dem)
Jedi Mind Tricks
Crustpunk
Katie Melua
Jex Thoth
Lake of Tears

En hel del damer där med och fler hade jag kunnat listat om jag bara orkat. Nu ska jag dock lyssna på Arizmenda - Within the Vacuum of Infinity...
Citera
2016-01-30, 23:32
Medlem
InnesIs avatar
Citat:

Folk/neofolk: Rome - Flowers From Exile
Flamenco: Vicente Amigo - Tierra
Country: Garth Brooks
Pop: Morrissey - You Are the Quarry
Soundtrack: Clint Mansell - The Fountain
Visa: Stefan Andersson - Teaterkungen
Jazz: Esbjörn Svensson Trio - Leucocyte
Citera
2016-01-31, 22:42
Medlem
monolithics avatar
Citat:

Det jag lyssnar absolut mest på (mer än death och black) är väl doom/heavy/power-metal. T.ex: Manowar, Candlemass, Paul Chain, Manilla Road, Fates Warning, Scald, Dark Quarterer, Virgin Steele, Saint Vitus, Black Hole, Pagan Altar, osv, osv.

Annars när det kommer till icke-metal så är det en salig blandning, t.ex:

Alice in Chains
Dissecting Table
The Grey Wolves
See-Saw
Kammarheit
Desiderii Marginis
Klaus Schulze
Backworld
Paul Roland
Woven Hand
My Bloody Valentine