Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-02-05, 02:22
  #1
Medlem
Hegamons avatar
Jag tror inte han hade det.

Palme:
Låg bakom "miljonprogrammet" i Sverige.
Låg bakom löntagarfonden.
Jag tror Palme sågs som "kommunist" av många.
Palme ansågs av många startat invandrarkarusellen
Hans något hätska stil framför kameran retade upp folk från alla politiska läger.

Är det något i detta som CP sågs som motiv bakom att skjuta OP? Jag tror inte på det.

Många kända personer blir skjutna av stollar exempelvis han som sköt John Lennon betraktades av många som psyksjuk, och att det var inre röster som fick Chapman skjuta Lennon.

Jag menar att särskilt många mord på kända personer inklusive politiker inte utförts av friska gärningsmän som haft ett äkta motiv. Jag undrar om inte CP sköt OP av samma orsak, ett spontant infall, utan närmare politiskt motiv. Förutom att OP var känd och statsminister.
__________________
Senast redigerad av Hegamon 2016-02-05 kl. 02:27.
Citera
2016-02-05, 02:27
  #2
Avstängd
Callidacs avatar
CP var en känd pundare och vem vet hur han tänkte under sina ofrånkomliga avtändningar och psykoser.

Är ändå inte helt övertygad om att han var skyldig till dådet.
Citera
2016-02-05, 02:37
  #3
Medlem
Hegamons avatar
Jag undrade mest om det fanns några tecken på att CP var känd Palme-hatare.
Men det här har säkert diskuterats miljoner gånger. Och diskussionen är kanske poänglös.
Citera
2016-02-05, 02:46
  #4
Avstängd
Callidacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag undrade mest om det fanns några tecken på att CP var känd Palme-hatare.
Men det här har säkert diskuterats miljoner gånger. Och diskussionen är kanske poänglös.

Mig veterligen och jag är inte expert på CP så hade han inte mycket till politiska åsikter.

Tourettes syndrom och andra diagnoser som han hade så är det svårt för vanliga svenssons att förstå hans tankegångar.

Men visst fan skulle det vara intressant att veta sanningen om mordet på OP.
Citera
2016-02-05, 04:57
  #5
Medlem
Finsk-fyllas avatar
Är det ts övertygelse att CP mördade op?
Citera
2016-02-05, 07:09
  #6
Medlem
CP mördade inte Palme.
CP var själv Socialdemokrat och gillade Palme.
Citera
2016-02-05, 07:25
  #7
Medlem
Eugene De kock mördade Palme end of story.
Citera
2016-02-05, 07:32
  #8
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag tror inte han hade det.

Palme:
Låg bakom "miljonprogrammet" i Sverige.
Låg bakom löntagarfonden.
Jag tror Palme sågs som "kommunist" av många.
Palme ansågs av många startat invandrarkarusellen
Hans något hätska stil framför kameran retade upp folk från alla politiska läger.

Är det något i detta som CP sågs som motiv bakom att skjuta OP? Jag tror inte på det.

Alla som har en IQ över 120 VET att det inte var CP som mördade Palme.
Citera
2016-02-05, 07:46
  #9
Avstängd
Tibetanleguans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The13
CP mördade inte Palme.
CP var själv Socialdemokrat och gillade Palme.

Enligt en av de många teorierna som finns och som låter trovärdig så var CP skyldig pengar till en gangster och egentligen enligt denna teori väntade på denne person på Svea Vägen och då gick Palme förbi och bar en likadan rock och hatt och CP såg bara ryggen.

Pistolen kan CP ha lånat från en vän som han efter morden förmodligen gick och lämnade hemma hos vännen igen.

Hursom så lär vi aldrig få veta sanningen.
Citera
2016-02-05, 07:47
  #10
Avstängd
Tibetanleguans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Alla som har en IQ över 120 VET att det inte var CP som mördade Palme.

Jaså? Fram med bevisen...
Citera
2016-02-05, 07:54
  #11
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tibetanleguan
Jaså? Fram med bevisen...

Jag har inga bevis.

Jag minns dock dagen då de meddelade på radion att Palme var skjuten, och jag följde nyheterna sedan dess. Ingenting pekade på CP, annat är polisens snabba gripande av en misstänkt. En alkis, som hade noll koll på noll saker. Jag var inte ens 10 år gammal då, men jag minns att det "luktade illa" om hela skiten.
Citera
2016-02-06, 00:30
  #12
Medlem
Hegamons avatar
Skulle säga att motiv för CP inte var för avancerat. CP betraktades vara intelligent och gjorde bra i från sig på IQ-tester.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback