2016-02-04, 14:33
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
Blir sista försöket till förklaring här nu (är ej vänstertroll utan sverigedemokrat sedan 10 år):

Vi leker med tanken att det funnits 4st institut (yougov,sentio,sifo,ipsos) och att de 2 förstnämnda mäter varje ojämn månad och sistnämnda 2 mäter varje jämn månad. Då får vi följande hypotetiska resultat:

Yougov mars 2016 31,3%
Sentio mars 2016 30,1%

Sifo april 2016 14,9%
Ipsos april 2016 9,9%

Då får sd 30,7% i mars och 12,4% i april. Sd sjunker enligt "snigel-retorik" då hela 18,3%-enheter! Case closed..

Det känns ju tryggt att du betonar att du inte är vänstertroll.

Skämt åsido. "Snigel retorik" finns ingen, bara en klar och tydlig redovisning av siffror och staplar som status.st själv publicerat. Välj själv om du läser "Där nere" eller för den saks skull "Uppe". Ingen av siffrorna är "Fel". Jag föredrar där uppe med kunskap om att alla OI inte publicerar OU'ar regelbundet. Du får gärna hålla till där nere om det känns bättre.
2016-02-04, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigel1
Det känns ju tryggt att du betonar att du inte är vänstertroll.

Skämt åsido. "Snigel retorik" finns ingen, bara en klar och tydlig redovisning av siffror och staplar som status.st själv publicerat. Välj själv om du läser "Där nere" eller för den saks skull "Uppe". Ingen av siffrorna är "Fel". Jag föredrar där uppe med kunskap om att alla OI inte publicerar OU'ar regelbundet. Du får gärna hålla till där nere om det känns bättre.
Det är ingenting fel på status.st, det är din tolkning av resultaten som är felaktig.
2016-02-04, 15:24
Medlem
Sgt.Blands avatar
Jag tror att en hel del av Ms väljare känner sig jäkligt svikna nu när det ser ut som att inget kommer att hända förrän nästa val så min gissning är att SD kommer att fortsätta att växa ända till Alliansen lägger en egen budget.
2016-02-04, 15:37
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turistparadiset
Det är ingenting fel på status.st, det är din tolkning av resultaten som är felaktig.
Äntligen ett vettigt svar utan invektiv. Rådatan står där. Om man vill extrapolera undersökningar från tidigare månader för att kompenserar för ryckigheten i bortfall de månader när dessa institut inte publicerar är ok. Jag förbehåller mig rätten att läsa vad som står där själv, vilket för övrigt vem som helst har. Jag tar det för vad det är.

Sen det viktigaste av allt jag tolkar inte. Jag läser. Tolkningen kommer efter de faktiska siffrorna registrerats.

Man naturligtvis diskutera om det är en FAKTISK ökning för SD från 21,3 till 21,5 %, eller nedgång till 20,9. Helt ointressant egentligen. Betydligt viktigare är hur mycket vikt vi ska lägga vid de kroniskt felprickande pajasinstituten.
Senast redigerad av snigel1 2016-02-04 kl. 15:50.
2016-02-04, 16:16
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Jag tror att en hel del av Ms väljare känner sig jäkligt svikna nu när det ser ut som att inget kommer att hända förrän nästa val så min gissning är att SD kommer att fortsätta att växa ända till Alliansen lägger en egen budget.
Jag hoppas att du har rätt och att opinionen tvingar M att ta fler steg på den inslagna vägen, annars går man till SD.

Angående SD:s eventuella tystnad så verkar strategin helt inriktad på att sätta press på Moderaterna, inte att ta enkla debattpoäng. En klok strategi, tror jag.

Åkesson skriver på SVT Opinion.
http://www.svt.se/opinion/jimmie-akesson-om-regeringsmakten
2016-02-04, 17:39
Medlem
snigel1s avatar
Jag upphör aldrig att förvånas över pajasinstitutens hävdande av vikten att deras OU är så konsekutivt förutsägbara som möjligt, och att det är en kvalitetsindikator. De verkar helt oberörda då de konfronteras med deras svårigheter att förutsäga SD's opnionsläge. "Vi är stolta att hela tiden konsekvent ligga 10 procent under".

Det vore som OS-skytten Ragnar Skanåker skulle utropa: "Jag är väldigt stolt över att ha en så samlad träffbild, en halvmeter under tavlan"

Hur många OS-medaljer får man för det?
Senast redigerad av snigel1 2016-02-04 kl. 17:46.
2016-02-04, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turistparadiset

Citat:
Äntligen ett vettigt svar utan invektiv. Rådatan står där. Om man vill extrapolera undersökningar från tidigare månader för att kompenserar för ryckigheten i bortfall de månader när dessa institut inte publicerar är ok. Jag förbehåller mig rätten att läsa vad som står där själv, vilket för övrigt vem som helst har. Jag tar det för vad det är.

Sen det viktigaste av allt jag tolkar inte. Jag läser. Tolkningen kommer efter de faktiska siffrorna registrerats.

Man naturligtvis diskutera om det är en FAKTISK ökning för SD från 21,3 till 21,5 %, eller nedgång till 20,9. Helt ointressant egentligen. Betydligt viktigare är hur mycket vikt vi ska lägga vid de kroniskt felprickande pajasinstituten.

Är ju exakt det vi försökt säga. Status.st stämmer till 100% (agendasättande institut not so much..) men tolkningen blir fel när Skop inte ställer korrekt fråga och inte mäter varje månad. Detta pajasinstitut borde inte vara med på status.st av dessa anledningar tycker jag.
2016-02-04, 18:46
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
Är ju exakt det vi försökt säga. Status.st stämmer till 100% (agendasättande institut not so much..) men tolkningen blir fel när Skop inte ställer korrekt fråga och inte mäter varje månad. Detta pajasinstitut borde inte vara med på status.st av dessa anledningar tycker jag.
Vad "Vi" försöker säga är helt ointressant för mig. Jag är inte någon jävla konsensusbög. Inse bara att det finns olika syn på status.st's fantastiska redovisning. Stort tack för all engagemang, ni som lägger ner allt arbete på den sidan.
2016-02-04, 19:17
Medlem
Citat:
Vad "Vi" försöker säga är helt ointressant för mig. Jag är inte någon jävla konsensusbög. Inse bara att det finns olika syn på status.st's fantastiska redovisning. Stort tack för all engagemang, ni som lägger ner allt arbete på den sidan.

Okay, då vet jag varför du har så svårt ta in fakta. Det är omöjligt övertyga folk med inställningen att konsensus alltid har fel.

Förklara gärna varför du anser "Turistparadiset" har rätt medan jag har fel, trots vi påpekar samma sak..
Senast redigerad av Djimmie 2016-02-04 kl. 19:24.
2016-02-04, 23:00
Medlem
I svt-programmet opinion kan man rösta på olika frågor på webbsidan. En av frågorna var ikväll:
"Moderaterna borde samarbeta med SD, håller du med?
Just nu har 1028 svarat och 78% håller med.

Visst ska man ta dessa webbfrågor med en nypa salt, med det här är en förkrossande majoritet.
2016-02-04, 23:46
Medlem
Skulle tro att Demoskop kommer ut inom kort (1-2 dagar) då jag tror den är klar nu.
2016-02-04, 23:55
Medlem
Pungs avatar
Varmaste vintern i Sveriges historia. Klimatförändringarna är nu bevisade!!!!!!!

Förra året uppmätte kontrollstationen i Kiruna en medeltemperatur i januari på -16 grader.

Men i år har medeltemperaturen varit +27 grader visar kontrollstationen i Bombay.

(Nu skiljer sig visserligen mätstationerna åt lite, men som snigel1 så vetenskapligt konstaterar så får vi utgå från de mätningar som finns när vi tittar på utvecklingen)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in