Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-02-04, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antischemetischm
Klart han är köpt. Man behöver inte redovisa liksom sånt här nödvändigtvis. Snacka om att vara naiva. Judarna är verkligen på en egen nivå vad gäller list och intelligens.

Alla de amerikanska presidentkandidaterna är bättre än de sunkiga politiker vi har i Sverige. Det är tråkigt att det amerikanska valet, inte kan diskuteras utan att svenska rassar kommer med sina knäppa åsikter om judarna och olika konspirationer som gemene man står över i USA. Att dra in judarna visar på den desperation som nu finns i Sverige.

Det Bernie Sanders tar upp, angår många amerikaner som inte längre kan uppnå den amerikanska drömmen. Jag tycker det är intressant, och att det är viktigt att diskutera. Du gör det för enkelt med din konspiration med Soros! Det är som att tro att amerikaner inte har egna åsikter om viktiga frågor de går till val om.

Jag har alltid gillat Trump. Men, alla de andra kandidaterna på båda sidorna har faktiskt vettiga synpunkter på hur de vill se sitt land utvecklas. Det jag noterar i valrörelsen, är att amerikanerna är inte lika dumma som svenskar när de väljer vem som ska få makt. Den öppenheten vi ser är värmande för oss som gillar demokrati. Diskussionerna visar på styrkan i att folket får välja, och att politikerna måste redovisa sina agendor öppet.

Presidentkandidaterna anstränger sig, vi lär känna dem,och de är alla välutbildade och pålästa. De bjuder verkligen på sig själva, de tvingas svara på frågor, för de kommer inte undan när amerikansk media intervjuar.

Trump har fått sin första motgång. Det jag tycker är intressant är hur han hanterar och bemöter att han inte vann det för honom viktiga valet. Trots allt så valde Trump att hålla sig undan Fox debatten. Det slog tillbaka, för jag gillade inte heller att han gav sig på en reporter på Fox. En politiker väljer inte vem som utfrågar och leder debatter. En politiker ska tåla media, och klara av en kvinnlig reporter han inte gillar. Det blev en tankeställare för mig, där jag lutar mer åt Rubio som värdig presidentkandidat.
2016-02-04, 14:27
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen

Trump har fått sin första motgång. Det jag tycker är intressant är hur han hanterar och bemöter att han inte vann det för honom viktiga valet. Trots allt så valde Trump att hålla sig undan Fox debatten. Det slog tillbaka, för jag gillade inte heller att han gav sig på en reporter på Fox. En politiker väljer inte vem som utfrågar och leder debatter. En politiker ska tåla media, och klara av en kvinnlig reporter han inte gillar. Det blev en tankeställare för mig, där jag lutar mer åt Rubio som värdig presidentkandidat.

Jo men precis, Trump var en frisk fläkt som satte blåslampan i baken på det republikanska partiet, men nu börjar det hela gå en smula överstyr. Han visar tecken på att vara en dålig förlorare, begynnande storhetsvansinne och så vidare, så nu är det dags för en framtida statsman som Rubio att ta över.

Det som kommer att vara bra med detta är att skillnaden mellan Trump och Rubio blir tydlig, och att Rubio därmed kommer att anses mycket valbar i stora kretsar av valmanskåren. Speciellt om han ställs mot den extrema Sanders kommer han att kunna vinna.
2016-02-04, 14:33
Medlem
freeriderXIIs avatar
Som denne skribent sade.

Citat:

Whitetrashgang > Winston Smith from Airstrip 1 • 13 hours ago
The scary thing is Rubio is now pretending to be against illegals.
Senast redigerad av freeriderXII 2016-02-04 kl. 14:39.
2016-02-04, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Jo men precis, Trump var en frisk fläkt som satte blåslampan i baken på det republikanska partiet, men nu börjar det hela gå en smula överstyr. Han visar tecken på att vara en dålig förlorare, begynnande storhetsvansinne och så vidare, så nu är det dags för en framtida statsman som Rubio att ta över.

Det som kommer att vara bra med detta är att skillnaden mellan Trump och Rubio blir tydlig, och att Rubio därmed kommer att anses mycket valbar i stora kretsar av valmanskåren. Speciellt om han ställs mot den extrema Sanders kommer han att kunna vinna.

Rubio vore en önskedröm, att äntligen så kommer folk i USA få en president de förtjänar. Åren med Obama har varit en katastrof. Det jag hoppas på är att det opportunistiska demokratiska partiet väljer Sanders, då han inte har en chans att vinna ett presidentval.

Men även om det väljer Clinton så borde folk vara trötta på den familjen, och komma ihåg att Clinton var en del av den usla utrikespolitiken. Att hon ville distansera sig från egen politik, säger ju mycket om henne! Vi får alla hoppas att Trump hinner ge sig på Clinton innan hans äventyr är över.

För oss i Europa är det livsviktigt med ett starkt USA som värnar om den fria och civiliserade världen. Det jag är rädd för är de presidentkandidater som kommer lämna Europa till sitt öde. Det ser mörkt ut om inte USA intar världsarenan och gör arabvärlden bebolig igen för araberna, så vi slipper dem här.

Jag håller med dig om att Rubio är den som är mest lämpad, av de kandidaterna som har en chans. Min romans med Trump började ta slut, när han inledde sin romans med Sara Palin!
2016-02-04, 14:46
Medlem
freeriderXIIs avatar
Rubio var medlem av the gang of eight i senaten.

Följande senatorer ville ha en Comprehensive Immigration Reform:

Sen. Michael Bennet, D-CO
Sen. Richard J. Durbin, D-IL
Sen. Jeff Flake, R-AZ
Sen. Lindsey Graham, R-SC
Sen. John McCain, R-AZ
Sen. Bob Menendez, D-NJ
Sen. Marco Rubio, R-FL
Sen. Chuck Schumer, D-NY[4]

Citat:
Policies[edit]

The policies envisioned by the Senators include the following provisions:[5]
A citizenship path for undocumented immigrants already in the United States contingent on certain border security and visa tracking improvements. The plan provides for permanent residence for undocumented immigrants only after legal immigrants waiting for a current priority date receive their permanent residence status and a different citizenship path for agricultural workers through an agricultural worker program.
Business immigration system reforms, focusing on reducing current visa backlogs and fast tracking permanent residence for U.S. university immigrant graduates with advanced degrees in science, technology, engineering or math also known as the STEM fields.
An expanded and improved employment verification system for all employers to confirm employee work authorization.
Improved work visa options for low-skilled workers including an agricultural worker program.

Marco är svag när det gäller immigrationsfrågan. Men det är väl därför vissa skribenter i tråden gillar honom.
Senast redigerad av freeriderXII 2016-02-04 kl. 14:48.
2016-02-04, 14:50
Medlem
Orjisols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII

Sen. Jeff Flake, R-AZ
Sen. John McCain, R-AZ
Sen. Bob Menendez, D-NJ
Sen. Marco Rubio, R-FL

Marco är svag när det gäller immigrationsfrågan. Men det är väl därför vissa skribenter i tråden gillar honom.
Han är ju också en homofil. Då alla bevis pekar på att han levde och röjde på bögklubbar under det glada 80 talet. Nej man förstår varför alla judevurmare ser honom som ett alternativ
2016-02-04, 14:55
Medlem
freeriderXIIs avatar
Skulle inte förvåna mig om Lindsay Graham en annan medlem i gang of eight är det också.
Senast redigerad av freeriderXII 2016-02-04 kl. 15:00.
2016-02-04, 15:00
Medlem
Citat:

Sen. Jeff Flake, R-AZ
Sen. John McCain, R-AZ
Sen. Bob Menendez, D-NJ
Sen. Marco Rubio, R-FL

Det är skillnad på de människor som kommer från latin Amerika till USA för en ny framtid, och vill bli en del av den amerikanska drömmen. De flesta är arbetssamma och blir goda medborgare, till skillnad från det drägg som väller in till Europa från Mena med sin farliga islamism och lättja.

Debatten handlar nu om immigration från arabvärlden. Allt annat är lite politiskt korrekt generalisering där man undviker debatten, för man vet inte hur det ska sluta, när denna fråga kommer upp. Därför är jag tacksam mot Trump som avklarade den frågan, genom att vilja ta reda på vad som pågår!

Jag har ändrat åsikt om mycket de senare åren, allt eftersom världen ändras och jag lär mig mer. Jag tror också Marco Rubio har den kapaciteten!
2016-02-04, 15:03
Medlem
freeriderXIIs avatar
Visst är latinamerikaner lättare integrerade än muslimer men därmed inte sagt att USA måste acceptera miljoner illegala invandrare varje år. De som vill komma till USA skall komma dit legalt.

Det är inte bara folk som är mot hög invandring som kan vara det av rasistiska eller icke rasistiska skäl. Det finns många icke rasistiska skäl som ekonomiska faktorer eller åsikter kring för hög befolkningstäthet och miljö.

En person som är för hög invandring kan också vara det av rasistiska skäl eller icke rasistiska skäl.
Denne/denna kan t.ex. vara för att gynna invandring av folk som tillhör just ens egen etniska invandrargrupp av etniska skäl till USA . Marco Rubio är ju hispanic. Eller så kan denne/denna vara för hög invandring till USA men mot hög allmän invandring till sitt gamla etniska hemland. Som Chuck Schumers Israel.

Mot hög invandring till USA är alltså inte säkert = rasism

För hög invandring till USA är inte nödvändigtvis = världsmedborgare

Något säger mig att Schumer och Rubio vore mer kritiska till de miljontals illegala invandrarna på plats i USA, om de var vita germanska boer och inte i huvudsak hispanics/latinos.
Senast redigerad av freeriderXII 2016-02-04 kl. 15:38.
2016-02-04, 15:37
Medlem
Citat:

Sen. Jeff Flake, R-AZ
Sen. John McCain, R-AZ
Sen. Bob Menendez, D-NJ
Sen. Marco Rubio, R-FL

Det är ett bra gäng. Skulle önska vi hade gäng i Sverige, som var i närheten av den intelligens detta samlade gäng har. Jag gillar både John McCain och Lindsey Graham för deras humanism, och att de är från olika partier men kan komma överens om viktiga frågor. Är det inte det som är sann demokrati?

Alla de politiker på din lista är mycket respekterade, och ingen i det politiska livet, av betydelse, skulle komma på tanken att förtala McCain som har varit krigsfånge. Lindsey Graham är en respektabel och duktig senator, som väljs trots att alla vet att han homosexuell. Om någon skulle ha dina åsikter i USA, skulle de inte få ta plats i det offentliga rummet. Jag hoppas du inte tillskriver Trump rasistiska åsikter eller fördomar mot judar?

Det är en självklarhet att du och jag har olika politiska åsikter, och att dessa åsikter skiljer sig om vem vi tycker om.

Marco Rubio är själv immigrant, eftersom USA är ett land som byggts av immigranter som eftersträvar frihet och demokrati. Det är det som är det fina med USA. Tänk om du ville, som resten av världen, (även svenskar) till USA och det var stängt! Av den idiotiska anledningen att dina åsikter togs på allvar.

Man ska vara försiktig med det man ber om. Det har historien visat gång efter gång.
Senast redigerad av Vresrosen 2016-02-04 kl. 15:39.
2016-02-04, 15:42
Medlem
freeriderXIIs avatar
Hur skulle du Vresrosen definiera din åsikter om folk från Mena? Är de rasistiska?

Där du sa följande:

Citat:
Det är skillnad på de människor som kommer från latin Amerika till USA för en ny framtid, och vill bli en del av den amerikanska drömmen. De flesta är arbetssamma och blir goda medborgare, till skillnad från det drägg som väller in till Europa från Mena med sin farliga islamism och lättja

Ganska hårt.

Ändå försöker du porträttera dig själv som mer humanistisk än jag.

Om det sedan skulle visa sig att du är hispanic/latinamerikan då är ju ditt stöd för de illegala invandrarna i USA troligtvis ett utryck för etnocentrism inte världsmedborgare.
Senast redigerad av freeriderXII 2016-02-04 kl. 15:50.
2016-02-04, 15:52
Medlem
freeriderXIIs avatar
De verkliga rasisterna är ofta de som är för den illegala invandringen. Antingen för att de vill splittra ett Västland som Schumer eller för att de vill importera sin egen etnicitet som Rubio.
Senast redigerad av freeriderXII 2016-02-04 kl. 16:02.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in