Citat:
Alla de amerikanska presidentkandidaterna är bättre än de sunkiga politiker vi har i Sverige. Det är tråkigt att det amerikanska valet, inte kan diskuteras utan att svenska rassar kommer med sina knäppa åsikter om judarna och olika konspirationer som gemene man står över i USA. Att dra in judarna visar på den desperation som nu finns i Sverige.
Det Bernie Sanders tar upp, angår många amerikaner som inte längre kan uppnå den amerikanska drömmen. Jag tycker det är intressant, och att det är viktigt att diskutera. Du gör det för enkelt med din konspiration med Soros! Det är som att tro att amerikaner inte har egna åsikter om viktiga frågor de går till val om.
Jag har alltid gillat Trump. Men, alla de andra kandidaterna på båda sidorna har faktiskt vettiga synpunkter på hur de vill se sitt land utvecklas. Det jag noterar i valrörelsen, är att amerikanerna är inte lika dumma som svenskar när de väljer vem som ska få makt. Den öppenheten vi ser är värmande för oss som gillar demokrati. Diskussionerna visar på styrkan i att folket får välja, och att politikerna måste redovisa sina agendor öppet.
Presidentkandidaterna anstränger sig, vi lär känna dem,och de är alla välutbildade och pålästa. De bjuder verkligen på sig själva, de tvingas svara på frågor, för de kommer inte undan när amerikansk media intervjuar.
Trump har fått sin första motgång. Det jag tycker är intressant är hur han hanterar och bemöter att han inte vann det för honom viktiga valet. Trots allt så valde Trump att hålla sig undan Fox debatten. Det slog tillbaka, för jag gillade inte heller att han gav sig på en reporter på Fox. En politiker väljer inte vem som utfrågar och leder debatter. En politiker ska tåla media, och klara av en kvinnlig reporter han inte gillar. Det blev en tankeställare för mig, där jag lutar mer åt Rubio som värdig presidentkandidat.