2016-02-04, 13:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jo, det finns anledning att tejpa munnen om man vill se en vacker kropp, men inte det här:
http://www.forensicpathologyonline.com/e-book/asphyxia/hanging
Jag har redan skrivit om att det enda som kan komma ut i minimal mängd är saliv - jag tror till och med det var dig jag gav den lektionen faktiskt. Tack för att du påminde mig.
Hon är sen full av DNA så det finns ingen anledning att inbilla sig att detta är silvertejpens betydelse.
2016-02-04, 13:31
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag har redan skrivit om att det enda som kan komma ut i minimal mängd är saliv - jag tror till och med det var dig jag gav den lektionen faktiskt. Tack för att du påminde mig.
Hon är sen full av DNA så det finns ingen anledning att inbilla sig att detta är silvertejpens betydelse.
Det handlade om att slippa se ansiktet, förstod du inte det? Det var inte en sadistisk handling att tejpa henne, särskilt inte eftersom hon inte var vid medvetande.
2016-02-04, 13:31
Medlem
Skaraborg2s avatar
Det ultimata!

Citat:
Skärp dig din fjant. Jag är en hon och hårväxt är helt ointressant i diskussionen. Det handlar om blottat kön.
Orsak och verkan är ett samband - en sannolikhet - och detta är exakt vad som logiskt ses i gärningsbeskrivning med bas i teknisk bevisning och obduktion. Silvertejpen flera varv runt huvudet ger en stark indikation på svinet är - ihop med kvävning dvs obduktion. Lägg därtill brottsplatsen så ska du se vad fint de sammanfaller.

Att se offret lida är det ultimata för svinet.

Visst är det så!

Att få se BO lida gav GM den ultimata njutningen. Kanske var detta hans största och starkaste "njutning" någonsin?
2016-02-04, 13:35
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Men innan hon skyndade för att hjälpa till ringde hon upp pappa så han fick höra vad som hände?

Om du fokuserat bättre, hade du inte behövt ställa simpla frågor.
Det är fortfarande öppet om sammanhang som fickringningen skett i, och om det var med NB intill då har upplägget spelats ut odramatiskt i form av att han vänligt manar om hjälp med vägbeskrivning, bärhjälp eller annat ofarligt ärende.

Läs noga nu..
Grunden som ligger då är att Lisa, precis som hennes syster tror i förhör, blivit överraskad av kontaktinitiativet, och vidare - egentligen frångått det normala beteende hon annars beskrivet av anhöriga ha.
Anledningar till detta kan vara olika, men det ligger nära att tro att smårädsla för att avböja, utifrån givet läge - ensam mot en äldre man som uppfordrar om hjälp med kontakt taget på smått olustig plats.
Det kanske helt enkelt inte kändes så lätt att neka bort enkel hjälpförfrågan av äldre man, och det blir att den spontana konsekvensanalysen säger ja, även om instinkt kanske pekar på nej.

Men om upplägget sett ut som en larmad akutsituation med behov av direkthjälp, är fickringningen definitivt härledd till dialog mellan Lisa och hennes kollegor.

Man behöver/bör inte välja alternativ och scenarion. Det jag upp till nu beskrivet, är vad jag själv anser mest troligt bland alternativ.
2016-02-04, 13:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Det handlade om att slippa se ansiktet, förstod du inte det? Det var inte en sadistisk handling att tejpa henne, särskilt inte eftersom hon inte var vid medvetande.
Det handlar inte ett skit om att dölja ansiktet. Han är inte varken en omsorgsfull anhörig eller schizofren som inte vill att offret inte ska titta. Detta är ofta valen till att dölja en mördad persons ansikte. Alternativt peta ut ögonen.

Det är en jävligt sadistisk anledning att tejpa flera meter silvertejp runt huvudet och över luftvägar.
Att det sen är sexuellt syns via att hon var blottad.
Senast redigerad av develi 2016-02-04 kl. 13:38.
2016-02-04, 13:37
Medlem
Citat:
B 33 cm är normal kragstorlek på tvååringar,

Oj, vad kul - jag är under två år. Mitt halsmått är 30 cm. (Och nej, jag är inte anorektiker. Och betydligt äldre än två år.)
2016-02-04, 13:40
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Det handlar inte ett skit om att dölja ansiktet. Han är inte varken en omsorgsfull anhörig eller schzofren som inte vill att offret inte ska titta. Detta är ofta valen till att dölja en mördad persons ansikte. Alternativt peta ut ögonen.

Det är en jävligt sadistisk anledning att tejpa flera meter silvertejp runt huvudet och över luftvägar.
Att det sen är sexuellt syns via att hon var blottad.
Snälla, försök förstå. Tepningen skedde efter att snöret spändes sista gången, och när det spändes fick hon en krage på 30-33 cm och levde inte längre. Sadister plågar inte döda människor genom att tejpa dem.
2016-02-04, 13:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Snälla, försök förstå. Tepningen skedde efter att snöret spändes sista gången, och när det spändes fick hon en krage på 30-33 cm och levde inte längre. Sadister plågar inte döda människor genom att tejpa dem.
Jag viker inte en millimeter från rättsläkare, kriminaltekniker och slutligen åklagarens gärningsbeskrivning. Fortsättningsvis Tingrättens dom.

Hon mördades av NB med sexuellt motiv och silvertejp, strypning, hängning, naken talar helt för sexualsadism.
Sexualsadister ägnar sig med en enorm förkärlek åt silvertejp. Är det nån som borde förkovra sig mer i vetenskap än egna fabler så är det du.

Hans mål var att njuta av offrets lidande. Han njöt när hon dog och han har uppenbart en fetisch gällande silvertejp: Lidande, förnedring, att skåda sitt verk, död och sexuellt njuta av allt detta vidriga.
2016-02-04, 13:56
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Jag viker inte en millimeter från rättsläkare, kriminaltekniker och slutligen åklagarens gärningsbeskrivning. Fortsättningsvis Tingrättens dom.

Hon mördades av NB med sexuellt motiv och silvertejp, strypning, hängning, naken talar helt för sexualsadism.
Sexualsadister ägnar sig med en enorm förkärlek åt silvertejp. Är det nån som borde förkovra sig mer i vetenskap än egna fabler så är det du.

Hans mål var att njuta av offrets lidande. Han njöt när hon dog och han har uppenbart en fetisch gällande silvertejp: Lidande, förnedring, att skåda sitt verk, död och sexuellt njuta av allt detta vidriga.
Om du inte ger dig för argument så kan du lika gärna sluta diskutera.

Var någonstans säger rättsläkare, kriminaltekniker, åklagarens gärningsbeskrivning och tingsrättens dom att det fanns sadism bakom gärningen?

Den som kommer med fabler är du.
2016-02-04, 14:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Om du inte ger dig för argument så kan du lika gärna sluta diskutera.
Var någonstans säger rättsläkare, kriminaltekniker, åklagarens gärningsbeskrivning och tingsrättens dom att det fanns sadism bakom gärningen?
Den som kommer med fabler är du.
Xenia - du vill gärna framställa dig som kunnig - så därför tycker jag du ska fördjupa dig mer i området. Rättspsykologi rekommenderas samt att läsa mer internationellt. Speciellt kring seriemördare så faller polletten ner ska du se.
Domen faller tillbaka på sakkunnigutlåtande. Utöver detta så tvekar jag inte en sekund - eftersom jag till skillnad från dig har fördjupat mig i området kring just sexualsadism och seriemördare.
2016-02-04, 14:05
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Xenia - du vill gärna framställa dig som kunnig - så därför tycker jag du ska fördjupa dig mer i området. Rättspsykologi rekommenderas samt att läsa mer internationellt. Speciellt kring seriemördare så faller polletten ner ska du se.
Domen faller tillbaka på sakkunnigutlåtande. Utöver detta så tvekar jag inte en sekund - eftersom jag till skillnad från dig har fördjupat mig i området kring just sexualsadism och seriemördare.
Bra, ägna dig åt de ämnena. Detta handlar varken om seriemord eller sexualsadism.
2016-02-04, 14:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Bra, ägna dig åt de ämnena. Detta handlar varken om seriemord eller sexualsadism.
Det är du och några få som anser det - resten tror att det är just sexualsadism via sakkunnigutlåtande av professor samt att det har tydliga förtecken.

Nej, jag sa inte att NB är seriemördare. Däremot finns denna sorts sexualsadism hos en viss sorts seriemördare. Det hade jag inte behövt förklara om du vore mer insatt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in