Citat:
Ursprungligen postat av
S.Gangbangsdottir
Men det är väl enkelt att lösa? Du får helt enkelt ta kontakt med dessa felinformerade stackare och visa det övernaturliga! Dessutom blir du världskändis, får en massa pengar, kan predika och visa mänskligheten Guds väg till dumheten.
Jag pratar inte om nutid, utan om floden, att man inte tar hänsyn till en sådan teori där övernaturliga krafter kan ha påverkat bevisen. Och jag pratar om evolutionsteorin, man förkastar en teori om att arter inte kan omvandlas till andra arter, utan ser på bevisen att en djurart kan få olika näbbar, och sedan antar att alla arter kommit från en enda encellig individ.
Men detta är inte bevis på att en art kan förvandlas till en annan art, evolutionsteorin är inte bevis, utan är en teori
baserat på bevisen, bevis som man tolkar/utformar en teori om att arter förvandlas till andra arter.
Jag anser att Gud inte visar sig med övernaturliga fenomen idag. Dom fenomen som finns kommer från demoner, men dom vill inte avslöja sig själva, så det kommer att bli svårt att bevisa det. Men det är massor med människor som kan vittna om att dom varit med om sådana fenomen, men då menat att det handlar om UFO:n, besök från döda släktingar, frälsta kristna i extas o.s.v. Jag tror nog majoriteten av jordens befolkning har varit med om mer eller mindre övernaturliga fenomen. Jag har ingen orsak att inte tro på att det är verkligt upplevda fenomen.