2016-02-04, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SamsontheNazarite
Har inte sett en enda flod myt/berättelse som är äldre än bibeln.
Det finns tydliga tecken, du blundar för bevisen.....
Citera
2016-02-04, 12:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Nej, men nu bor du ju under en sten.

Nej det gör jag inte, kollar upp nya saker varje dag på internet och andra källor.

Men du kan ju alltid visa några flod myter/flod berättelser som äldre om du har några.
Citera
2016-02-04, 12:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Det finns tydliga tecken, du blundar för bevisen.....

Dock är det ingen som har visat bevisen för mig ännu, så rätt så svårt att blunda för den då.
Citera
2016-02-04, 12:46
Medlem
S.Gangbangsdottirs avatar
Citat:
Har inte sett en enda flod myt/berättelse som är äldre än bibeln.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Gilgamesheposet
Citera
2016-02-04, 12:47
Medlem
Citat:
Ja självklart vill dom inte flesta vetenskaps män inte hitta såna bevis för det krockar med doms livs stil.

Det är som be en mördare/våldtäktsman/rånare hjälpa polisen få tillräckligt bevis för slänga honom i fängelse....
Ja, självklart har miljontals vetenskapsmän ingått i en pakt.
Citera
2016-02-04, 12:50
Medlem
Citat:
Dock är det ingen som har visat bevisen för mig ännu, så rätt så svårt att blunda för den då.
Ja. Lika som ingen än har visat bevis för historien om Noah.
Citera
2016-02-04, 12:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av S.Gangbangsdottir
https://sv.wikipedia.org/wiki/Gilgamesheposet

Står att gilgamesh var 2100-2000 före kristus, år 2015 nu.

2100 + 2015 = 4115 år för gilgamesh.

Enligt bibeln är jorden 6006 år möjligtvis några år till, 1756 år in tidslinjen kommer Noahs flod.

6006 - 1756 = 4250 år för Noahs flod.

Vad är äldst 4250 år eller 4115 år?....Speciellt med tanke på att man kan få extra 100 år till Noahs flod åldern också.

Har gjort en post om det på sidan 263 som du kan läsa.

Så väntar fortfarande att ni ska visa en äldre flod berättelse.
Citera
2016-02-04, 12:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Ja, självklart har miljontals vetenskapsmän ingått i en pakt.

Jaddu det är ju inte som stora mängder av folk kan ingå i pakter?

Det är ju inte så att stora mängder folk ingår i pakter när dom:

Väljer rösta på ett parti.....

Väljer att följa lagen....

Väljer att gå med i fackförbund och liknande saker.......

Älskar din logik......
Citera
2016-02-04, 12:55
Medlem
Citat:
Står att gilgamesh var 2100-2000 före kristus, år 2015 nu.

2100 + 2015 = 4115 år för gilgamesh.

Enligt bibeln är jorden 6006 år möjligtvis några år till, 1756 år in tidslinjen kommer Noahs flod.

6006 - 1756 = 4250 år för Noahs flod.

Vad är äldst 4250 år eller 4115 år?....Speciellt med tanke på att man kan få extra 100 år till Noahs flod åldern också.

Har gjort en post om det på sidan 263 som du kan läsa.

Så väntar fortfarande att ni ska visa en äldre flod berättelse.

Och gamla testamentet var skriven när? För ca 2600-2800 år sen? Vad blev nerskrivet först och hur vet du att floden var för 4250 år sen?
Citera
2016-02-04, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Gangbangsdottir
Men det är väl enkelt att lösa? Du får helt enkelt ta kontakt med dessa felinformerade stackare och visa det övernaturliga! Dessutom blir du världskändis, får en massa pengar, kan predika och visa mänskligheten Guds väg till dumheten.

Jag pratar inte om nutid, utan om floden, att man inte tar hänsyn till en sådan teori där övernaturliga krafter kan ha påverkat bevisen. Och jag pratar om evolutionsteorin, man förkastar en teori om att arter inte kan omvandlas till andra arter, utan ser på bevisen att en djurart kan få olika näbbar, och sedan antar att alla arter kommit från en enda encellig individ.

Men detta är inte bevis på att en art kan förvandlas till en annan art, evolutionsteorin är inte bevis, utan är en teori baserat på bevisen, bevis som man tolkar/utformar en teori om att arter förvandlas till andra arter.

Jag anser att Gud inte visar sig med övernaturliga fenomen idag. Dom fenomen som finns kommer från demoner, men dom vill inte avslöja sig själva, så det kommer att bli svårt att bevisa det. Men det är massor med människor som kan vittna om att dom varit med om sådana fenomen, men då menat att det handlar om UFO:n, besök från döda släktingar, frälsta kristna i extas o.s.v. Jag tror nog majoriteten av jordens befolkning har varit med om mer eller mindre övernaturliga fenomen. Jag har ingen orsak att inte tro på att det är verkligt upplevda fenomen.
Citera
2016-02-04, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Jag pratar inte om nutid, utan om floden, att man inte tar hänsyn till en sådan teori där övernaturliga krafter kan ha påverkat bevisen. Och jag pratar om evolutionsteorin, man förkastar en teori om att arter inte kan omvandlas till andra arter, utan ser på bevisen att en djurart kan få olika näbbar, och sedan antar att alla arter kommit från en enda encellig individ.

Men detta är inte bevis på att en art kan förvandlas till en annan art, evolutionsteorin är inte bevis, utan är en teori baserat på bevisen, bevis som man tolkar/utformar en teori om att arter förvandlas till andra arter.

Jag anser att Gud inte visar sig med övernaturliga fenomen idag. Dom fenomen som finns kommer från demoner, men dom vill inte avslöja sig själva, så det kommer att bli svårt att bevisa det. Men det är massor med människor som kan vittna om att dom varit med om sådana fenomen, men då menat att det handlar om UFO:n, besök från döda släktingar, frälsta kristna i extas o.s.v. Jag tror nog majoriteten av jordens befolkning har varit med om mer eller mindre övernaturliga fenomen. Jag har ingen orsak att inte tro på att det är verkligt upplevda fenomen.

Ah, nu tror jag jag vet vad ni menar!

Menar ni att dagens forskare inte tror tillräckligt mycket på övernaturliga händelser från historien och det inte finns några övernaturliga nu?
Citera
2016-02-04, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp

Vilka övernaturliga krafter/händelser ska vetenskapen ta med? Det finns ju några miljoner att välja på. Tycker du bibeln ska gå före någon annan tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in