2016-02-04, 02:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zascha
Absolut.
Med tanke på vilket sätt som Inger R bedrivit försvaret, med idel påhopp, anklagelser och sarkasmer utan underlag så är valet av Brandtler som seriös, kompetent och respektingivande motpol mycket bra.
En jordande motpol som blev en ytterst professionell kontrast till hennes svammel. Det verkar som att hon inbillar sig att ju mer svammel, ju längre tid (timme ut och timme in) ska verka trovärdigt. Var det nån som skapade ett förvirrat Twin Peak så var det hon själv.
2016-02-04, 02:18
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Hon pekade ut NB i domstol. Hade mannen vid kopplingsstationen saknat framtänder hade hon sagt det. Jag gjorde en snabb bildsök på NB, han har munnen stängd på alla foton jag såg.
Jag vet, jag har granskat samtliga, men några personer har ändå refererat till honom som den tandlöse. Man måste ju trots allt öppna munnen något när man talar. Kanske är det så att det är lättare att se tandlösheten t.ex underifrån, om man är kortare än han.
2016-02-04, 02:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Jag vet, jag har granskat samtliga, men några personer har ändå refererat till honom som den tandlöse. Man måste ju trots allt öppna munnen något när man talar. Kanske är det så att det är lättare att se tandlösheten t.ex underifrån, om man är kortare än han.
Jag ämnar reflektera kring detta uttalande. Theforeigner säger att han saknar framtänder, du påstår att "några" personer säger att han är tandlös.
Av otaliga förhör som rör NB och beskrivning uppger endast tre personer hans tandstatus. Nåt annat har jag inte sett iaf.

Vad det gäller poliskvinnan så tar han en direkt kontakt nära henne och det tillhör hennes profession att vara skarp på detaljer. Sahl får samma slags kontakt med NB - han går direkt fram för att diskutera och han har uppenbart ett sinne för detaljer han med.
Sen finns kommentaren från Åslund som sett honom i flera år i alla de vinklar.
# Polis som han går fram och pratar med då han vill leta mask vid ladan:
"Det var mannen med dåliga tänder."
# Sahl som han också tar kontakt med ("waste of time":
"risiga tänder "
# Samt en kommentar via Åslund:
"Nerijus (han som är tandlös)"

När NB talar med Adriana första gången så befinner hon sig på andra sidan vägen.
Sen håller hon på med sin mobil för att visa karta och ganska snabbt därefter får hon en obehagskänsla och drar därifrån. För övrigt pekar han sen mot bilen och verkar inte säga så värst mycket mer.
2016-02-04, 02:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Vet man något om hur det är med hans tänder, hur många tänder han skulle sakna? De flesta som har nåt problem med tänderna som avsaknad av vissa tänder, missfärgade tänder o.s.v försöker oftast dölja det så gott det går. När jag såg videon där Nerijus förhördes syns det knappt att han öppnar munnen när han pratar, han har liksom ingen mimik, ingen rörelse alls nästan på läpparna.
Kan vara hans sätt att försöka dölja eventuell avsaknad av några tänder. Och då syns det ju inte så tydligt heller. En fundering bara.
Senast redigerad av zascha 2016-02-04 kl. 02:35.
2016-02-04, 02:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Vet man något om hur det är med hans tänder, hur många tänder han skulle sakna? De flesta som har nåt problem med tänderna som avsaknad av vissa tänder, missfärgade tänder o.s.v försöker oftast dölja det så gott det går. När jag såg videon där Nerijus förhördes syns det knappt att han öppnar munnen när han pratar, han har liksom ingen mimik, ingen rörelse alls nästan på läpparna.
Kan vara hans sätt att försöka dölja eventuell avsaknad av några tänder. En fundering bara.
Detta är exakt vad folk gör - undviker att visa en tappad alternativt utdragen tand. Byter vinkel, håller upp en hand, talar med mindre mimik.
Det är mer troligt att molar ramlar ur först om han har dålig tandstatus - vilket kan vara vad Åslund talar om (annars skulle de andra två ha talat om tandlös utifrån framtänder snarare än dålig tandstatus).

Nej, hon behöver inte alls ha reagerat på tänderna och det vore mer relevant om fler uppgett detta som uppseendeväckande i förhör än endast tre personer då det är extremt många som talar om NB.
Senast redigerad av develi 2016-02-04 kl. 02:41.
2016-02-04, 02:48
Medlem
KeithRichardss avatar
Ja, jag tror nog att han lärt sig att undvika visa sina dåliga tänder. Men ibland syns det uppenbarligen - och sånt ger ett synnerligen solkigt intryck.

Såvitt jag har fattat kan hans framtänder vara delvis av och det räcker ju för att vara frånstötande.

Angående Adriana, sa hon faktiskt i rätten att hon stått alldeles bredvid mannen när hon visat vägen med sin mobil. (Hon hade gått över till hans sida.)
Men att Adriana inte sett hans dåliga tänder hindrar ju inte att Lisa kan ha gjort det. Han kanske glömde bort sig och log för att försöka visa sig trevlig.

Hur som helst, att Lisas "fickringning" skedde strax innan hon blev mördad, borde inte vara en slump. På något sätt har hon uppfattat situationen som märklig eller olustig, tror jag.
Senast redigerad av KeithRichards 2016-02-04 kl. 03:00.
2016-02-04, 03:12
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Nej, inget scenario är uteslutet. Det kan likväl ha varit så att Lisa inte vågade neka honom hjälp med vägbeskrivning vid ett potentiellt abrupt kontaktinitiativ, även om hon gärna skulle velat neka detta, samt även med uppkopplat telefonsamtal.
En mänsklig reaktion kan ofta vara som sådan vid möte med "överordnad"

Om hjälm är bara aningen för stor, glappar den fullt tillräckligt för ett lättlossnande pärlörhänge ska kunna trilla igenom.
Det kan också vara möjligt att NB slet av Lisa´s hjälm där örhänget påträffades.

Absolut, handsken kan ha blåst in från ladugårdsöppningen, för att till slut lägga sig vid brunnen.

Vid paniksituation lär Lisa´s fras ej vara tillbörlig, men beakta som sagt att det fortfarande är öppet för att det är Rebecka/Lowa hon pratat med där..

Annars, grov ordalag, kanske rent av på svengelska:
- " Can you help me with direction?"
alt
- " Can you come show me at my map overthere "
alt
- " Can you help me lift a thing into my car "

etc.

Svar
- " Det är klart "

Men hur sa hon det är klart, finns ju två betydelser på det hur man uttalar de.

Det är klart...... ( färdigt).. eller Det är klart! glatt, som såklart jag kan.. Vet någon hur hennes ord kan tydas som?
2016-02-04, 03:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Men hur sa hon det är klart, finns ju två betydelser på det hur man uttalar de.

Det är klart...... ( färdigt).. eller Det är klart! glatt, som såklart jag kan.. Vet någon hur hennes ord kan tydas som?
Det vet vi inte. Endera "det är klart" (färdigt) till Rebecka och Lowa eller "det är klart" (jag kan hjälpa till?) som svar på fråga om hjälp av Nerijus? Det lät väl "glatt" av vad jag kan minnas av hur pappan beskrev det han hörde, att det lät som en normal situation.
Senast redigerad av zascha 2016-02-04 kl. 03:41.
2016-02-04, 03:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Det vet vi inte. Endera "det är klart" (färdigt) till Rebecka och Lowa eller "det är klart" (jag kan hjälpa till?) som svar på fråga om hjälp av Nerijus? Hon lät väl glad vad jag kan minnas av hur pappan beskrev det han hörde, att det lät som en normal situation.
Man kommer inte vidare med fickringningen - den har hänt och om det handlar om NB vet ingen mer än han själv.

Det man däremot vet är att hon hamnade i ladan och mördades och att hon hamnat där beror på NB.

" Hon var jätte.. hon var väldigt omtänksam och det var så här.. behövde man hjälp med nåt eller nåt man inte riktigt förstod i skolan så var det så här " men då sätter vi oss och då hjälper vi varandra". Man fick liksom den.. om man behövde hjälp med nåt så fick man verkligen den hjälpen från Lisa. "

Citat:
”Det enda jag kan tänka på är att Lisa inte finns längre”
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/det-enda-jag-kan-tanka-pa-ar-att-lisa-inte-finns-langre
2016-02-04, 04:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Man kommer inte vidare med fickringningen - den har hänt och om det handlar om NB vet ingen mer än han själv.

Det man däremot vet är att hon hamnade i ladan och mördades och att hon hamnat där beror på NB.

" Hon var jätte.. hon var väldigt omtänksam och det var så här.. behövde man hjälp med nåt eller nåt man inte riktigt förstod i skolan så var det så här " men då sätter vi oss och då hjälper vi varandra". Man fick liksom den.. om man behövde hjälp med nåt så fick man verkligen den hjälpen från Lisa. "
Jag hade inte sett det här filmklippet förut. Vilken sorg och smärta. Så fina, glada bilder i hennes foto/minnes-bok. Så obegripligt svårt att förstå, att bästa vännen bara försvann, mördades så brutalt.
Vilken rädsla som sitter kvar, att detta kan hända när som helst, var som helst med vem som helst.
Nu hände det obegripligt hemska med Lisa och det hände i ladan bredvid hennes sommarjobb.
Nerijus B såg till att Lisa inte fick fortsätta att hoppas och leva.
Jag hoppas att han själv förlorat allt sitt hopp nu.
Och att det aldrig kommer tillbaka.
2016-02-04, 04:43
Medlem
develis avatar
Om några dagar, den 7 februari, skulle Lisa ha fyllt 18 år.
http://nouwcdn.com/4/900000/870000/862885/pics/2015281233597170862885_sbig.jpg?width=1142

Må du få upprättelse den 8 Februari så att svinet straffas!

Axplock minnesbilder en väninnas blogg:
2016-02-04, 05:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Om några dagar, den 7 februari, skulle Lisa ha fyllt 18 år.
http://nouwcdn.com/4/900000/870000/862885/pics/2015281233597170862885_sbig.jpg?width=1142

Må du få upprättelse den 8 Februari så att svinet straffas!

Axplock minnesbilder en väninnas blogg:
Tack för alla fina bilder.
Lisa utstrålar verkligen glädje, lycka och hoppfullhet.
Allt det som NB saknar i sin unkna värld. Gav honom säkert stor njutning att utplåna allt detta då, förutom den sexuella njutning det gav.
Blir hemskt för hennes familj den 7 februari när hon skulle ha fyllt år, all sorg och smärta över det orättvisa i att hon aldrig fick uppleva sin 18-årsdag.
Det enda som kan kännas som en liten rättvisa i sammanhanget blir när Nerijus får sitt livstidsstraff fastställt nästa dag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in