2016-02-03, 19:42
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Och du har så fel i ditt lilla tal här...
Vi ser vad ett universitet ger istället:

http://van.physics.illinois.edu/qa/listing.php?id=1973
University of Illinois Department of Physics

Är det slutdiskuterat nu?
Fixar du erkänna att du faktiskt snackat skit hela tiden?
Eller har universitetet fel och du har rätt?

...one coming in, and an equal and opposite one coming out.
The sloshing electrons in the metal radiate a wave going out that exactly matches the one coming in. Med andra ord, ingående ljusvåg får de fria elektronerna i metallen att oscillera och generera en ny våg som går ut från metallen. Dvs metallen avger fotoner...

Så du har bara helt fel och jag har haft så jävla rätt hela tiden...

Du har tydligen svårt att förstå engelska också.
Jag förklarade hur kvantteorin förklarar spegling (reflektion) och du hänvisar till en text om varför metaller glänser?
Goddag, yxskaft.

Tror du att du kan erkänna hur fel du har nu?
Citera
2016-02-03, 19:54
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Du har tydligen svårt att förstå engelska också.
Jag förklarade hur kvantteorin förklarar spegling (reflektion) och du hänvisar till en text om varför metaller glänser?
Goddag, yxskaft.

Tror du att du kan erkänna hur fel du har nu?
Question: Is that true that shiny materials can reflect radiation well? If yes, how does it work?

Answer: Yes, shiny materials are good reflectors of visible light, one of many kinds of radiation.
[ ... ]
Som sagt var, din läsförståelse är kass troligen därför du är så korkad...
Därav relevansen att man nämner "shiny" dvs "glänser".
Shiny: (of a smooth surface) reflecting light, typically because very clean or polished.

Så du behärskar uppenbart inte engelska heller...
Vad kan du egentligen?
Citera
2016-02-03, 20:00
Bannlyst
Citat:
Hur förklarar du då att man korrekt kunnat hitta år 79 i flera olika borrprover?

Och var finns beviset på att det påståendet om jordens ålder är korrekt?

Läs här: https://sv.wikipedia.org/wiki/De_d%C3%B6das_bok

Och var finns bevisen på att det verkligen har funnits ett landlevande djur som skulle kunna kallas för en enhörning?

Lästen där länken du gav och inget av det där finns i bibeln ens, det är till och med motsatt i bibeln.

I länken du skickade står det:

"Den dödes själ måste till Osiris läsa en form av förklaring, "den oskyldiges förklaring", som består av förnekande av olika fel, i syfte att försäkra Osiris att den döde har levt ett värdigt liv.

Efter det måste den döde tilltala de 42 domarna med namn och förneka ytterligare 42 synder, en per domare. Om den döde är värdig förs han inför Osiris som leder honom till de frälstas land."

Här säger dom att man ska förneka ens fel/synder, medans bibeln säger att man ska erkänna ens fel/synder.....

Fortfarande väntar på att du ska peka ut vad bibeln har kopierat.....

Jaddu bara googla så får du bevisen, tror också att enhörning fortfarande kanske finns kvar i världen för tillfället. Borde iallafall finnas skelett.
Citera
2016-02-03, 20:23
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamsontheNazarite
Så du menar berättelsen på enhörningen i bibeln bygger på en narval när berättelsen pratar om att enhörningen är ett land djur.

Eller menar du att alla bilder i dagens samhälle ritar en enhörning med ett horn från en narval? Och det påverkar inte bibeln ett dugg. Eftersom spelar ingen roll hur folk ritat en enhörning, det ändrar inte vad dom syfta en enhörning i bibeln med.

Som om jag skulle rita en hund med 3 huvuden och sen kommer min kompis en dag och säger att han har en hund. Så går jag hem till honom ser att hans hund inte har 3 huvuden och säger till honom, varför ljuger du för mig? Det här är ingen hund, drar fram min ritade bild och pekar på den och säger du ser en hund har 3 huvuden och det kan du basera på denna bild jag har ritat.
Finns en cancerform som på engelska heter "cutaneous horn", det är en typ av hudcancer som även drabbar djur, man får en tumör som består av keratin, dvs samma ämne som noshörningshorn består av. Det kan vara en förklaring till myten om enhörningar.

Om du är kräsmagad titta inte på denna länken.
https://www.google.se/search?q=cutaneous+horn&rlz=1C1SKPC_svSE418SE506&s ource=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjqrdKCp9zKAhVF 7HIKHRdiDFYQ_AUIBygB&biw=1366&bih=681
Citera
2016-02-03, 20:33
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamsontheNazarite
Dock ingen av dom som bevisat listan fel.

Har redan gett indikationer för min lista, finns inget som heter bevis.

Så du opererar helt utanför akademisk logiks ramer? (I så fall behövar jag inte ju inte spilla tid på ditt senasta svar till mig).

Kan du i så fall vara vänlig att informera mig om vad det är för metafysisk system (med associerat logik) du användar?
Citera
2016-02-03, 20:36
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Gangbangsdottir
Det som Slyne gillar näst mest här på religions forumet är kvantfysik.

Slyne, du är en raring. Blås på som du bara orkar med kvantfysik, men helst ämnesrelevant.
Citera
2016-02-03, 21:33
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Question: Is that true that shiny materials can reflect radiation well? If yes, how does it work?

Answer: Yes, shiny materials are good reflectors of visible light, one of many kinds of radiation.
[ ... ]
Som sagt var, din läsförståelse är kass troligen därför du är så korkad...
Därav relevansen att man nämner "shiny" dvs "glänser".
Shiny: (of a smooth surface) reflecting light, typically because very clean or polished.

Så du behärskar uppenbart inte engelska heller...
Vad kan du egentligen?

Det är svårt att diskutera med någon som inte kan förstå, men jag ska göra ett nytt försök.
Om du observerar så står det "shiny" materials are good "reflectors" of visible light och hela artikeln handlar sedan om varför metaller glänser. Det talas inget om reflektion av den typ som finns i speglar, utan om den typ av reflektion som gör att metaller blänker.
Och, som jag försökte förklara för dig tidigare så beskriver kvantfysiken varför olika metaller glänser med olika färg (därför att det faktum att olika ämnen utsänder fotoner av olika våglängd, så inkommande ljus till en silveryta absorberas och skickas sedan ut igen silverfärgat).
Och, som jag förklarade så är det inte denna process som gäller vid spegling i en spegel med silverbeläggning, vilket jag förklarade enkelt kan inses i och med att speglingen inte ändrar färg (blir silverfärgad) och dessutom att speglingen har en bestämd inkommande och utgående vinkel (vilket glänsande ljus från silver inte har, det skickas ut i alla riktningar).
Om du hade tänkt efter ytterligare så hade du insett det också av det exempel som jag gav på köksfönstret som en spegel när det är mörkt ute och det faktum att det går att göra speglar som är täckta av svartmålat papper på baksidan i stället för ett silverlager. I inget av dessa exempel finns det något metallager att excitera, men det blir likaså en spegelbild.

Men, att erkänna att du har fel, det förväntar jag mig inte att du har integritet nog att kunna göra.
Citera
2016-02-04, 10:16
Medlem
HORJESUSs avatar
Teodice
Citera
2016-02-04, 10:21
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HORJESUS
Teodice

Som per se inte motbevisar bibeln.
Citera
2016-02-04, 10:27
Medlem
HORJESUSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Som per se inte motbevisar bibeln.

And hes buing the stairaway to heaven.
Citera
2016-02-04, 10:46
Medlem
Citat:
Men, att erkänna att du har fel, det förväntar jag mig inte att du har integritet nog att kunna göra.

Du pratar om dig själv. Ditt senaste inlägg svarade inte på min fråga:

Du påstod detta förut.

Citat:
Alltså är en ”sekundär ljuskälla” inte alls någon källa till ljus,

Menar du att en sekundär ljuskälla inte är en ljuskälla? Varför är det så svårt att svara ja eller nej på den här frågan?
Citera
2016-02-04, 10:59
Medlem
S.Gangbangsdottirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Slyne, du är en raring. Blås på som du bara orkar med kvantfysik, men helst ämnesrelevant.

Tack gubben, men jag får försöka hålla mig. Man ska inte spela fortboll i ett akvarium.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in