Citat:
Ursprungligen postat av
rosalotus
Problemet är att väldigt få verkar ha förmågan att kunna förstå vad GS grundar sig i, vilket är andlig krigsföring. Utifrån detta mycket mer expanderade perspektiv hittar man orsaken till varför vissa blir förföljda av vissa andra. Och förstår man detta så blir det heller inte så svårt att inse att det inte alls är konstigt att en viss sorts människor har varit bevakade och trakasserade så långt tillbaka som till barndomen. De som inte bär på kristusfröet inombords hatar de som gör det och är därför på ständig jakt för att försöka krossa dem. Att bara tänka med reptilhjärnan och haka upp sig på konkreta bevis för GS blir väldigt begränsat även om det är förståeligt att man på den nivån vill se bevis. Tänker man istället övervägande med den högre hjärnan, neo-kortex, så är man inte lika beroende av att behöva se konkreta bevis för att kunna acceptera ett fenomen som GS, man har lättare att se att det kan vara sant därför att man förstår orsaken, grunden till det hela och vilken sorts värld det är som vi lever i. Bevis blir då sekundärt.
Förutom att det som du kallar för "reptilhjärna" är raka motsatsen till vad en alligator har innanför pannbenet. Jag agerar inte på instinkt och känslor som ett djur, jag försöker så gott jag kan att använda mitt intellekt och resoneringsförmåga för att avgöra vad som är sant och vad som inte är det. Att det kan vara sant att GS förekommer är fullständigt ointressant för mig, jag vill veta om det faktiskt gör det.
Jag bär verkligen inte på något "kristusfrö" som du nog förstår, men jag hatar inte mina familjemedlemmar som är troende. Har ingen lust alls att krossa dem, varför skulle jag göra det?
Om bevis är sekundära för dig kan du nog tyvärr inte tillföra något till diskussionen.