2016-02-01, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
Det är mycket möjligt att det finns GS på olika nivåer och att den är mer eller mindre omfattande för olika personer. Den typen som jag personligen har varit utsatt för grundar sig nog i något mera själsligt. Det går inte att förstå sådana här företeelser till fullo om man stirrar sig blind på bevisföring utan att gå tillbaka till orsakerna och försöker förstå dem.

Det finns nog en mängd olika sorters GS om man ska prata om detta utifrån det världsliga perspektivet, men det ska till en viss sorts personer som ens kan tänka tanken på att delta i ett gangstalkergäng, och jag vill påstå att det därför handlar om vart de befinner sig rent själsligt.

Här inser jag min begränsning, jag fattar inte ett smack om det andliga, högre vetande, inre vetskap.
Jag kämpar med att förstå GS och jag tycker inte bevisen (eller inga bevis) går sådär.

Det du talar om är överkurs för mig.

OM det finns olika typer av GS kan inte någon förklara dem och TI ange vilken typ man är. Det blir ju omöjligt att föra en tråd vidare om man inte vet vad man talar om.
Citera
2016-02-01, 19:38
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Självklart sitter du och hittar på. Eller så ljuger du medvetet?

FRA kan inte manipulera datatrafik. Trots detta faktum sitter du och hävdar motsatsen. Du kommer med ett felaktigt påståenden utan grund och faktakunskap - och det kallas att hitta på.

Men jag har inte pratat om att HELA FRA ska manipulera något , bajs mannan sätter sig på vinden och sänder ord som han vet att FRA snappar upp och triangulerar till adressen . TÄNK innan ni skriver !!!! Och skriv inte att det går inte för ditt och datt , det var ett exempel!!!!!
Citera
2016-02-01, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallowen
Här inser jag min begränsning, jag fattar inte ett smack om det andliga, högre vetande, inre vetskap.
Jag kämpar med att förstå GS och jag tycker inte bevisen (eller inga bevis) går sådär.

Det du talar om är överkurs för mig.

OM det finns olika typer av GS kan inte någon förklara dem och TI ange vilken typ man är. Det blir ju omöjligt att föra en tråd vidare om man inte vet vad man talar om.

Kör vidare på det spåret som handlar om konkret bevisföring och liknande diskussioner och perspektiv på det hela, det kanske är det bästa just i denna tråden på just detta forum! Jag känner mig dock lite begränsad när det blir på det viset och avviker nog nu av den anledningen.
Citera
2016-02-01, 20:00
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
var det denna bit du inte fattade ? "Man måste varna för detta gangstalking och zersetzung metoder som används i det dolda , livet är för kort för att bli indragen i dessa sjuka människors lek under 20 år."

Kan inte skriva det enklare än så.

Syftade på struktur som i att du klumpade ihop all text, fram tills nu så klarade du av att skapa radbrytningar och annat som underlättar läsandet.

Så vad har hänt, varför stressade du så pass att du slarvade med texten?
Citera
2016-02-01, 22:52
Bannlyst
Vad om James Walbert då är det inte ett bevis eller är det falskt?
https://www.youtube.com/watch?v=KlkJTWENwkI
Citera
2016-02-01, 23:19
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility

Ingen aning faktiskt. Jag försökte googla namnet men hamnade bara på en massa osammanhängande och förvirrade konspirationssidor.

Du har inte lust att länka till några riktiga dokument? T.ex ett läkarintyg, domstolsprotokoll eller expertutlåtande om de bortopererade RFI-chippen?

Och har du även en bild på hans koppartält som han sover i vore jag tacksam. Alltid kul att se hur folk inreder hemma. (Koppartältet fungerar troligtvis som en jättestor foliehatt)
Senast redigerad av madtop 2016-02-01 kl. 23:27.
Citera
2016-02-01, 23:43
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility

Den enda court order jag kan hitta på James Walbert är denna som är från 2010, dvs ett tag efter det som påstås i din youtubelänk: https://www.gpo.gov/fdsys/pkg/USCOURTS-ksd-6_10-cv-01234/pdf/USCOURTS-ksd-6_10-cv-01234-0.pdf

Den handlar om att han stämmer polisen i Wichita för att bryta mot i stort sett alla amendments som finns eftersom de inte ville ta i hans polisanmälan mot en påstådd stalker med tång... Stalkern skulle visst ha implanterad ett chip i axeln på stackars James vilket gav honom väldiga smärtor och förhindrade att han kunde gå vidare med sin "pop-up soda" uppfinning...

Det blev avslag om nu någon undrade...
Senast redigerad av SnakePlisssken 2016-02-01 kl. 23:46.
Citera
2016-02-02, 00:12
Medlem
Harfagers avatar
Jag tyckte att detta med chip lät minst sagt udda , men medicin portioneras ut med dessa fjärrstyrt och man håller på att ta fram sensorer för att mäta nivåer i kroppen.

Just detta med att mäta nivåer i kroppen skulle ju kunna tolkas som att läsa tankar då man kan mäta om lyckoferomoner, kortisol , adrenalin etc ökar/minskar i kroppen vid olika stimuli som bilder eller ord , ljud lukt . Man skulle kunna kolla då blodsocker sjunker och personen är hungrig , och man skulle kunna gissa mer exaktare vad den känner och "tänker" om man studerat individen över en tid . http://www.svt.se/nyheter/vetenskap/medicinchip-opereras-in-i-manniskor

Fråga är om hur nära man behöver komma för att läsa detta chip, om det går att tex skapa ett magnetfält i ett rum med den elektronik som finns där eller om man måste likt en vanlig chipläsare komma någon decimeter inpå ?
Senast redigerad av Harfager 2016-02-02 kl. 00:20.
Citera
2016-02-02, 00:21
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Fråga är om hur nära man behöver komma för att läsa detta chip, om det går att tex skapa ett magnetfält i ett rum med den elektronik som finns där eller om man måste likt en vanlig chipläsare komma någon decimeter i från ?

Rörande chip så beror det på vad det är för typ av Chip men de chip som du kan läsa en längre bit ifrån är de som har ett separat batteri samt en GPS antenn så det behöver nog ingen oroa sig för, och när det kommer till spårning och sånt så räcker det med mobiltelefoner idag då du spåras var femte minut om du har internet påslaget osv.
Citera
2016-02-02, 00:21
Medlem
Smekfarfars avatar
Citat:
Problemet är att väldigt få verkar ha förmågan att kunna förstå vad GS grundar sig i, vilket är andlig krigsföring. Utifrån detta mycket mer expanderade perspektiv hittar man orsaken till varför vissa blir förföljda av vissa andra. Och förstår man detta så blir det heller inte så svårt att inse att det inte alls är konstigt att en viss sorts människor har varit bevakade och trakasserade så långt tillbaka som till barndomen. De som inte bär på kristusfröet inombords hatar de som gör det och är därför på ständig jakt för att försöka krossa dem. Att bara tänka med reptilhjärnan och haka upp sig på konkreta bevis för GS blir väldigt begränsat även om det är förståeligt att man på den nivån vill se bevis. Tänker man istället övervägande med den högre hjärnan, neo-kortex, så är man inte lika beroende av att behöva se konkreta bevis för att kunna acceptera ett fenomen som GS, man har lättare att se att det kan vara sant därför att man förstår orsaken, grunden till det hela och vilken sorts värld det är som vi lever i. Bevis blir då sekundärt.

Förutom att det som du kallar för "reptilhjärna" är raka motsatsen till vad en alligator har innanför pannbenet. Jag agerar inte på instinkt och känslor som ett djur, jag försöker så gott jag kan att använda mitt intellekt och resoneringsförmåga för att avgöra vad som är sant och vad som inte är det. Att det kan vara sant att GS förekommer är fullständigt ointressant för mig, jag vill veta om det faktiskt gör det.

Jag bär verkligen inte på något "kristusfrö" som du nog förstår, men jag hatar inte mina familjemedlemmar som är troende. Har ingen lust alls att krossa dem, varför skulle jag göra det?

Om bevis är sekundära för dig kan du nog tyvärr inte tillföra något till diskussionen.
Citera
2016-02-02, 00:29
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Problemet är att väldigt få verkar ha förmågan att kunna förstå vad GS grundar sig i, vilket är andlig krigsföring. Utifrån detta mycket mer expanderade perspektiv hittar man orsaken till varför vissa blir förföljda av vissa andra.
Och förstår man detta så blir det heller inte så svårt att inse att det inte alls är konstigt att en viss sorts människor har varit bevakade och trakasserade så långt tillbaka som till barndomen. De som inte bär på kristusfröet inombords hatar de som gör det och är därför på ständig jakt för att försöka krossa dem.

Så om jag skall förstå ditt argument rätt, så hittar vi framtida planeträddare och eventuella framtida Messias (dvs folk som kan "rädda världen" på mindre än ett år snarare än de 100+ år som normalt behövs för en sådan bedrift) i de individer som för närvarande är mest utsatta för GS som fenomen?
Citera
2016-02-02, 00:42
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Rörande chip så beror det på vad det är för typ av Chip men de chip som du kan läsa en längre bit ifrån är de som har ett separat batteri samt en GPS antenn så det behöver nog ingen oroa sig för, och när det kommer till spårning och sånt så räcker det med mobiltelefoner idag då du spåras var femte minut om du har internet påslaget osv.

Jo telefonen är ju en bugg vi alla bär med oss, men kan även vara bra om någon påstår att man gjort ett inbrott och tagit ett par strån från sist man var hos frissan och lagt på brottsplatsen....

Antenn kan man ju vara själv , ta bilnyckeln mot huvudet så kan du låsa /låsa upp bilen på längre avstånd än om du bara riktar nyckeln mot bilen( har givetvis provat detta ).

Kroppen har ju en viss laddning i sig som kanske kan utnyttjas till att ladda ett litet micro batteri ? Eller blodet kanske skulle kunna användas som ett kemiskt batteri med en koppar och en zink ledare http://fragelada.fysik.org/index.asp?id=17625

Elektrolyt där kroppsvätskor används http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=406&artikel=1539787
Senast redigerad av Harfager 2016-02-02 kl. 01:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in