Citat:
Tänkte försöka mig på ett sidospår med förhoppningen att kanske kunna enas på en punkt med Er som hävdar att GS förekommer.
Det har givits exempel tidigare i tråden på att en psykisk ohälsa kan ge upplevelsen av att vara förföljd och bevakad. Jag har själv erfarenhet av mental ohälsa av det slaget i familjen och det lät ungefär likadant. Jag tror att också ni håller med om att det är möjligt att få för sig att man är förföljd/övervakad utan att faktiskt vara det. Eller hur?
Till er som då upplever att ni är utsatta för GS; hur gör vi för att skilja på de som bara upplever sig stalkade och faktiska fall av GS? Innan vi enas om det kommer vi nog ingen vart, vi som är skeptiska kommer peka på att det liknar vanföreställningar och ni kommer bli förbannade för att ni inte blir tagna på allvar.
Några förslag? Själv anser jag att ni, om ni vill att man ska ta er på allvar, måste börja dela obestridbara bevis som andra kan hålla med är tecken på strukturerade masstrakasserier. Det kommer aldrig att duga med vittnesmål, tyvärr. Förstå också att jag inte per definition motsätter mig att GS förekommer, jag tänker bara inte agera som att det gör det innan det finns belägg för det.
Sekunden någon av er lägger fram hårda bevis för er sak är jag med.
Det har givits exempel tidigare i tråden på att en psykisk ohälsa kan ge upplevelsen av att vara förföljd och bevakad. Jag har själv erfarenhet av mental ohälsa av det slaget i familjen och det lät ungefär likadant. Jag tror att också ni håller med om att det är möjligt att få för sig att man är förföljd/övervakad utan att faktiskt vara det. Eller hur?
Till er som då upplever att ni är utsatta för GS; hur gör vi för att skilja på de som bara upplever sig stalkade och faktiska fall av GS? Innan vi enas om det kommer vi nog ingen vart, vi som är skeptiska kommer peka på att det liknar vanföreställningar och ni kommer bli förbannade för att ni inte blir tagna på allvar.
Några förslag? Själv anser jag att ni, om ni vill att man ska ta er på allvar, måste börja dela obestridbara bevis som andra kan hålla med är tecken på strukturerade masstrakasserier. Det kommer aldrig att duga med vittnesmål, tyvärr. Förstå också att jag inte per definition motsätter mig att GS förekommer, jag tänker bara inte agera som att det gör det innan det finns belägg för det.
Sekunden någon av er lägger fram hårda bevis för er sak är jag med.
Problemet är att väldigt få verkar ha förmågan att kunna förstå vad GS grundar sig i, vilket är andlig krigsföring. Utifrån detta mycket mer expanderade perspektiv hittar man orsaken till varför vissa blir förföljda av vissa andra. Och förstår man detta så blir det heller inte så svårt att inse att det inte alls är konstigt att en viss sorts människor har varit bevakade och trakasserade så långt tillbaka som till barndomen. De som inte bär på kristusfröet inombords hatar de som gör det och är därför på ständig jakt för att försöka krossa dem. Att bara tänka med reptilhjärnan och haka upp sig på konkreta bevis för GS blir väldigt begränsat även om det är förståeligt att man på den nivån vill se bevis. Tänker man istället övervägande med den högre hjärnan, neo-kortex, så är man inte lika beroende av att behöva se konkreta bevis för att kunna acceptera ett fenomen som GS, man har lättare att se att det kan vara sant därför att man förstår orsaken, grunden till det hela och vilken sorts värld det är som vi lever i. Bevis blir då sekundärt.
Senast redigerad av rosalotus 2016-02-01 kl. 18:06.
Senast redigerad av rosalotus 2016-02-01 kl. 18:06.