Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2016-02-01, 21:01
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Du missförstår. Han låtsas tro att Ecuador är motiverade att förhala förhör i 8 år för att inte riskera en delgivning, som förlänger dödläget i 20 år till.

Jag har inget minne om att det stod "delgivning inom 8 år" måste ske för "våldtäkt, mindre grov"; men om det står så, har ju Ecuador kapat 2 år från preskribtionstiden av vår handlingsförlamade feminismriddare Ny

Det är ändå Sverige som kommer sitta kvar med svarta petter.
Citera
2016-02-01, 21:02
Medlem
Föga oväntat får vi avvakta avtalet.

Jag vill redan nu ta tillfället i akt att göra tydlig en misstanke. (Bara en misstanke, inte mer.) Jag misstänker att avtalet inte har vidare formalia gällande förhör än att säga att åklagare kan vända sig direkt till Ecuador utan att behöva gå via justitiedepartementet och att Ecuador hävdar formaliafel som inte existerar objektivt.

Jag måste säga att jag tycker att det är synnerligen dåligt att avtalet inte gjorts tillgängligt för allmänheten via regeringskansliets hemsida. Det är trots allt ett generellt avtal.
Citera
2016-02-01, 21:06
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Convinceme
Föga oväntat får vi avvakta avtalet.
Avtalet finns redan. Det vi alla får avvakta är Nys handling. Det har vi här i tråden väntat på i över fem år. Men vi sitter här och bevittnar åklagarmyndighetens "Västsahara"
Senast redigerad av Nostradumbass 2016-02-01 kl. 21:09.
Citera
2016-02-01, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jag har inget minne om att det stod "delgivning inom 8 år" måste ske för "våldtäkt, mindre grov"; men om det står så, har ju Ecuador kapat 2 år från preskribtionstiden av vår handlingsförlamade feminismriddare Ny

Det är ändå Sverige som kommer sitta kvar med svarta petter.

Han syftar nog snarare till 10 år minus tiden innan Ambassaden gissar jag.
Citera
2016-02-01, 21:10
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Han syftar nog snarare till 10 år minus tiden innan Ambassaden gissar jag.

Åklagarmyndighetens "Västsahara". Jobbigt läge. Nu får du komma med nåt matnyttigt istället för att köra obstruktion. Jag skulle ju, om jag var lagd åt ditt håll, kunna åberopa "Putinpropaganda".
Citera
2016-02-01, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Avtalet finns redan.

Om det verkligen gör det borde det inte vara ett problem att presentera det. Jag har försökt hitta det. I tråden hittade jag en länk till vad som beskrivs som kanske möjligen avtalet ifall läckan är äkta och en stendöd länk.....
Citera
2016-02-01, 21:17
Medlem
Vad snackar du om nu? Jag försökte bara vara lite behjälplig gällande de 8 åren.

10 år för att åtala BrB 35 kap 1 par och 30 år absolut preskribtion BrB 35 kap 6 par borde vi kunna vara överrens om i vart fall.
Citera
2016-02-01, 21:30
Medlem
Jag skulle i nuläget vara väldigt nöjd med att se antingen MNs senaste ansökan eller vårt lands avtal med Ecuador.

Ifall det senare inte går att få fram skuldbelägger jag Regeringen Löfven I och ingen annan.
Citera
2016-02-01, 21:39
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Jag skulle i nuläget vara väldigt nöjd med att se antingen MNs senaste ansökan eller vårt lands avtal med Ecuador.

Ifall det senare inte går att få fram skuldbelägger jag Regeringen Löfven I och ingen annan.

Det kanske går att få ut mer information om man kontaktar ÅM? Kan vara värt att prova. Åtminstone avtalet borde man väl kunna få ut. Men det är antagligen skrivet på ett ganska generellt sätt och med lämpliga förbehåll som möjliggör vidare obstruktion från Ecuadors sida.
Citera
2016-02-01, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Det kanske går att få ut mer information om man kontaktar ÅM? Kan vara värt att prova. Åtminstone avtalet borde man väl kunna få ut. Men det är antagligen skrivet på ett ganska generellt sätt och med lämpliga förbehåll som möjliggör vidare obstruktion från Ecuadors sida.

Regeringskansliet känns rimligare. Dels är de rätt myndighet, dels är ÅM är apjobbiga att försöka få saker ifrån. Tycker att det är lite kul att vissa tror eller låtsas tro att jag kommer från dem.

Förfrågan skulle såklart komma ifrån ÅM, men den kommer de inte ge ut officielllt. Inte en chans. Den är ju antingen besvärande för dem själva eller för parten de försöker övertyga om att ge med sig lite.

Realistiskt är avtalet det vi kommer se först. Men förfrågan skulle även den vara högintressant. Såklart.
Senast redigerad av Convinceme 2016-02-01 kl. 21:50.
Citera
2016-02-01, 21:51
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Regeringskansliet känns rimligare. Dels är de rätt myndighet, dels är ÅM är apjobbiga att försöka få saker ifrån. Tycker att det är lite kul att vissa tror eller låtsas tro att jag kommer från dem.

Jag har lyckats få en del info från ÅM, man kan alltid prova. Javisst är det kul då de med fäbless för konspirationsteorier skriver om uppdragsgivare etc. Tråden ligger rätt i strukturen med tanke på det dominerande flödet i den, helt klart. Men man skulle önska att diskussionen kunde vara något mer saklig. Jag förstår dock att ÅM inte går ut med mer info, det är ju en "pågående" förundersökning som faktiskt berör väldigt få personer. ÅM verkar mest gå ut med info för att kontra sjuka utspel från JA, hans kader av advokater och politrukerna från Ecuador.
Citera
2016-02-01, 22:02
Medlem
Visst kan man lägga ytterligare ett mejl till ÅMs Diarium för att sedan hänvisas till FU-sekretess utan vidare motivering.

Jag är dock mer fascinerad över att ett generellt avtal inte görs officiellt. Den typen av saker i "realtid" ligger rätt långt ifrån vad jag är van vid. Men jag hade gissat att den typen av generella avtal var 100% offentliga från att det var påskrivet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in