2016-01-13, 12:07
Medlem
HEXAs avatar
I min dröm hade jag inga byxor och sprang in i något slags klädbutik där jag sedan gick in i en provhytt för att testa ett par byxor.

Där inne satt två kvinnor, ena kvinnan gick ut ur provhytten när jag kom in. Dock satt den andra kvar. (utseendemässigt så kände jag inte igen henne) Hon höll i underkläder som var svart / turkosa.

Hon ville snuska sig.

Sen kom jag och tänka på att jag hade flickvän och vaknade sedan.
Citera
2016-01-13, 12:14
Medlem
Sov dåligt som fan i natt och vaknade ofta, vid sådana tillfällen så brukar jag drömma knäppa meningslösa drömmar.
Drömde att min diskmaskin försvunnit och att jag stod vid diskbänken och bara diskade och diskade, det fylldes bara på hela tiden. Det knäppa var att det inte ens var mitt kök jag diskade i.
Citera
2016-01-13, 14:24
Medlem
KloBengans avatar
Inatt så drömde jag någonting jag aldrig drömt förut.

Jag stod på en scen, en stor och massiv scen på en utomhusarena som rymde en oerhörd publik. Det var innan spelning, och jag stod och insöp atmosfären och taggade mentalt inför det som komma skulle. Jag var mycket äldre i drömmen, än vad jag är, och mitt hår hade börjat gråna. Trots detta, och att jag inte såg ut som mig själv, var jag en stilig karl. En scensnubbe kom fram och sa att det snart skulle börja, så jag gled in bakom ridån och gick in backstage.

En ung blond poptjej skulle öppna för mig, och plötsligt var det en enorm folkmassa utanför. Folkhavet skrek och var taggade till tusen, medan den unga tjejen gick ut och körde sitt set. Jag stod i bakgrunden och laddade mentalt.

Efter hand så började jag inse att jag inte hade någon jävla aning om vad det var jag skulle gå ut och sjunga på scenen. Jag hade en låt lite sådär diffust i bakhuvudet, men kunde bara komma ihåg refrängen. Det kändes lite smått oroväckande, men tänkte "äh, det löser sig". Tiden gick och tjejen gjorde klart sin spelning. Det började vankas för mig att gå ut. Publikhavet hade börjat chanta "Barry Manilow, Barry Manilow!" Tydligen var jag Barry Manilow. Intressant.

De ville att jag skulle komma ut, men jag väntade. Dels för att bygga upp spänningen i publiken, men dels för att jag inte hade någon jävla koll på låtarna jag skulle dra igång. Jag vände mig till en snubbe och bad honom om en tjänst. "Du måste hämta min kostym". Andra började pressa på, "du måste gå ut snart". Jag sa att jag bara behövde byta till kostymen, och inväntade den för att köpa lite mer tid.

Jag hade nu totalt glömt bort alla låtar jag skulle köra. Varenda en. Kom inte ens på den jag tidigare nynnat på. Blev lite hispig, och berättade för en scenmedarbetare (som råkade vara en barndomsvän jag inte har kontakt med längre) "Fan, jag har ingen aning om någon av låtarna jag ska köra".

Kompisen tittade på mig, "skojar du? minns du inte ens xxxxx" (kommer inte ihåg vilken låttitel han sa, men det var något som kändes intuitivt och rytmiskt i stunden, tänk er motsvarande Copacabana). Jag visste vilken låt han menade i drömmen, men kunde inte för mitt liv komma på hur den gick.

Jag började klä på mig kostymen, och plötsligt fastnade mina armar i en låst position. Var helt omöjligt att klä på sig ordentligt. Det var då själva fan. Utanför hörde man hela tiden publikhavets påmaningar "Barry Manilow, Barry Manilow!"

Sen vaknade jag.

Ganska tokigt, eftersom att jag varken lyssnat på Barry Manilow, knappt har någon koll på vem han är, vilka låtar han har gjort i sitt liv, eller att jag ens såg ut som honom i drömmen. Kan inte heller något om musikbranschen eller att framträda musikaliskt inför publik.

Typisk stressdröm. Mixade känslor av "det löser sig" och "motherfuck vad gör jag nu". Antar att det är så det är att vara Barry Manilow, för en kväll.
Citera
2016-01-14, 14:28
Medlem
insectqueens avatar
Drömde mardrömmar inatt, det var massa vändor och jag kommer inte riktigt ihåg vad som hände. Det jag minns dock var att det fanns massa ungdomar som knarkade lego bitar.
Citera
2016-01-18, 00:17
Bannlyst
Drömde att jag satt med Putin och han bjöd på vodka i hans kontor, det fanns en säng ddär med.
Jag försökte snacka ryska vi fattade varandra på nåt sätt.
Sen fixade han en hora till mig.
Efter det så fortsatte vi dricka jag blev så full allt kändes så verkligt.
Jag försökte förklara för honom att jag inte kunde ryska på ryska då ha ha.

Sen vaknade jag.

Det var riktigt soft att sitta där med Putin, jag tror att han är riktigt soft snubbe. Fuck Obama.
Senast redigerad av B5iK4D3Li5K 2016-01-18 kl. 00:55.
Citera
2016-01-19, 01:33
Medlem
civilians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KloBengan
Inatt så drömde jag någonting jag aldrig drömt förut.

Har också haft drömmar av detta slag! Det händer mig då och då. Även om mina drömmar skiljer sig från din så är temat detsamma. Jag förbereder mig i drömmen för att på ett eller annat sätt uppträda inför en grupp människor, men har ingen aning om vad jag ska göra och/eller säga.

Har precis som du drömt om att spela och sjunga inför människor utan att kunna texten. Har även drömt om att hålla tal utan att ens veta vilket ämne det berör.

Någon gång har det varit en så löjlig sak som att förbereda mig för att bli inbytt i en fotbollsmatch utan att veta vilken jävla position jag spelar på. Något som tränaren så klart inte velat berätta när man frågat. Det lustiga med den här drömmen är att jag precis som du haft problem med att få på mig kläder. Har suttit på avbytarbänken och försökt snöra på mig fotbollsskorna i vad som känts som en evighet, utan att lyckas. Och sen har jag vaknat innan jag ens hunnit komma in på planen.

Frustrerande drömmar, men på samma gång väldigt roliga. Åtminstone i efterhand.
Senast redigerad av civilian 2016-01-19 kl. 01:38.
Citera
2016-01-19, 12:45
Medlem
KloBengans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av civilian
Har också haft drömmar av detta slag! Det händer mig då och då. Även om mina drömmar skiljer sig från din så är temat detsamma. Jag förbereder mig i drömmen för att på ett eller annat sätt uppträda inför en grupp människor, men har ingen aning om vad jag ska göra och/eller säga.

Har precis som du drömt om att spela och sjunga inför människor utan att kunna texten. Har även drömt om att hålla tal utan att ens veta vilket ämne det berör.

Någon gång har det varit en så löjlig sak som att förbereda mig för att bli inbytt i en fotbollsmatch utan att veta vilken jävla position jag spelar på. Något som tränaren så klart inte velat berätta när man frågat. Det lustiga med den här drömmen är att jag precis som du haft problem med att få på mig kläder. Har suttit på avbytarbänken och försökt snöra på mig fotbollsskorna i vad som känts som en evighet, utan att lyckas. Och sen har jag vaknat innan jag ens hunnit komma in på planen.

Frustrerande drömmar, men på samma gång väldigt roliga. Åtminstone i efterhand.

Haha ja, verkligen. Det är någon sorts blandad känsla av "äh, det går nog fint" och "men vad fan!". Stress blandat med kontroll.

Tror att det ofta kan bero på att man känner en stress över att prestera i olika sammanhang, framför allt inför folk. Roligt hur det tar sig så konkreta uttryck att det låser sig helt och hållet och man inte ens får på sig paltorna.

Kul med drömmar Spännande att höra att du haft samma upplevelser!
Citera
2016-01-19, 23:41
Medlem
civilians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KloBengan
Haha ja, verkligen. Det är någon sorts blandad känsla av "äh, det går nog fint" och "men vad fan!". Stress blandat med kontroll.

Tror att det ofta kan bero på att man känner en stress över att prestera i olika sammanhang, framför allt inför folk. Roligt hur det tar sig så konkreta uttryck att det låser sig helt och hållet och man inte ens får på sig paltorna.

Kul med drömmar Spännande att höra att du haft samma upplevelser!

Haha ja, helt underbart att drömma! Sjukt roligt att sova när man övat på att minnas sina drömmar bättre, jag drömmer helt galet mycket varje natt nuförtiden.

I natt drömde jag att jag var på en flygplats utan att ha en aning om vart jag skulle flyga någonstans (lite grann på samma tema igen, alltså). Vi var en grupp kompisar som skulle åka på semester, men av någon anledning skulle ingen av oss till samma ställe. Det visade sig till slut att min destination var Southampton, via Manchester(!?).
Du anar inte hur glad jag var när jag vaknade och insåg att jag faktiskt fick klarhet i vart jag skulle flyga i drömmen haha. En liten personlig vinst!
Citera
2016-01-20, 09:42
Bannlyst
Är det bara jag som brukar drömma mer än en sak?
Inatt drömde jag om att jag och alla riksdag partiledarna, vi var ute och rodde på en större kajak.
Och såklart blev politisk debatt mellan Åkesson, och resten
Andra drömmen var att jag och min farsa drack öl i London på någon pub.
Citera
2016-01-22, 07:29
Medlem
hgfdsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcop0lo
Är det bara jag som brukar drömma mer än en sak?
Inatt drömde jag om att jag och alla riksdag partiledarna, vi var ute och rodde på en större kajak.
Och såklart blev politisk debatt mellan Åkesson, och resten
Andra drömmen var att jag och min farsa drack öl i London på någon pub.
hehe, jo. Brukar vara så. Brukar även gå ihop på något sätt, om inte röd, så en blå.

växla själv inatt mellan att vara självaste darth vader, och migsjälv guidad av han inuti skeppet. Blev förbannad över att jag inte var skywalker, eftersom Luke inte var min far(eller nått)... så Började slå ut elektroniken i hangarkammaren. - men han sa att det viktigaste var inte att slå ut lagret med alla soldater egentligen., det viktigaste var att fienden trodde man hade slått ut allt. Så egentligen fanns hemliga dörrar i väggarna, så jag var tvungen att gå in där och slå ut allt med mitt laser svärd(som Vader). - Blev även förbannad för att roborna var felprogrammerade, så att när man hejade pådom så kände dom inte igen dark side, så dom börja skjuta på mig., tänkte också att det vore pinsamt om man skulle bli träffad av skotten, stod därför vid dörrkarmen och föste svärdet upp och ned så att skotten förhoppningsvis kunde träffa och studsa tillbaka. (gick förvånansvärt bra).

var även pilot, i en parallell originaldröm som gick ihop med denna. förmodligen samma karaktär som blev guidad.
Senast redigerad av hgfdsa 2016-01-22 kl. 07:43.
Citera
2016-01-24, 17:11
Medlem
TetrisNinjas avatar
Befann mig i något köpcenter, och jag hade precis plockat på mig ett inbrottslarm som på något sätt dödar/skadar inkräktare. Jag hade tänkt mig att det skulle hindra bruna invandrare från att bryta sig in i mitt hem.

I kön till kassan så pratar jag med 2 personer, varav en är en vän till mig som jag inte ser särskilt ofta längre. Han är ganska långt vänsterut på den politiska skalan och konstaterar att ''blues are bastards'' och fortsätter sedan att prata om polisvåld.

När jag nästan har nått fram till kassan så får jag syn på Magnus Betnér som jag går fram och pratar med. Även han berättar för mig att ''blues are bastards'' och fortsätter sen att berätta om varför snutar är svin. Jag frågar sen om jag inte får ta en självis med honom, till vilket han svarar ja, bara det går fort för han har tydligen bråttom.

Det bör nämnas att det var en väldigt varm dag, och jag kände mig väldigt svettig och hög som att jag precis rökt på. Så jag står där och fipplar med mobilen och försöker att ta en bild av oss, men det går inte så bra. Efter att ha tagit en bild så märker jag att mobilen var inställd på ''smurfläge'' vilket gjorde så att både jag och Magnus såg ut som smurfar på bilden.

Försöker att ta en till bild men det går bara inte, och jag blir mer och mer stressad. Efter ett tag så kollar jag på klockan och märker att vi har stått där i 20 minuter. Jag påpekar detta och får ur mig ett nervöst skratt. Betnér bara himlar med ögonen och går sedan därifrån.
Citera
2016-02-01, 09:35
Medlem
Milford.Cubicles avatar
drömde jag var hos nån doktor och han skulle operera min näsa fast jag inte ville det... han bara slog in med nåt metallgrej så det blev ett hack... så det skulle bli snyggare sa han... sen började det blöda och va fult jag vågade inte visa mig... sen skulle han operera på sidorna på näsan också men jag smet iväg innan han gjorde det... alla i min familj sa inte ens något de tyckte det var normalt verkade det som
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in