Vad gjorde egentligen mamman Irina i Sverige utan sitt barn.
Micrade pizzor åt sin man och tvättade kläder 1 gång i veckan?
Sparade inte gm pengar till ett liv i hemlandet? Lät som om han endast hade några tusen på kontot.
Hur i hela fridens namn kan man välja att micra pizzor, spela spel och ja, tvätta kläder i stället för att ta hand om och bo med sitt barn, vilken liten pissråtta hon är Irina.
Det var den yngre brodern som skulle flytta hem igen.
Ja - vittnen ljuger eller är fullständigt snurriga och minns helt fel så snart något pekar mot stackars Nerijus. Rättsväsendet är korrumperat och kriminella poliser bestämde sig redan från början för att den stackars hantverkaren var skyldig och bestämde sig för att plantera DNA-spår från hans blod på offrets tillhörigheter för att få dit honom för mordet. Kanske för att "skydda" den verkliga mördaren.
Det är genom såna väl förankrade och högsannolika antaganden fyllepensionerade sjuksyrror får ihop sina oskuldsteorier.
Hahaha - sickna diskussioner..
Adriana ville sätta dit de sk. gästarbetarna för hon fick dåliga vibbar. De facto bor hon i Stockholm och såg en glimt av honom i förbifarten. Sen tjatas det likt en papegoja att IB är trovärdig för det har kommit en bibel med i bilden och litauer är mer religiösa.
... Förutom ett jävla löv då.
Citat:
Ursprungligen postat av torstenhingsten
Sparade inte gm pengar till ett liv i hemlandet? Lät som om han endast hade några tusen på kontot.
Hon roade sig väl att skura golv på slottet dess emellan. Hade hon åkt med för att arbeta, bygga en bättre framtid för sonen ekonomiskt sett hade det varit en annan femma. Men nope:
Hon följde med aset för markservice och lämnade sonen. Så gudfruktig och god mor var hon.
Hon körde tvättmaskinen, som jag förstått det, på 30 minuters program.
Mesta tiden spelade hon på datorn.
AB hade sparat pengar till att bygga ett hus till sin familj och skulle åka hem för gott slutet på juni.
NB borde rimligen också sparat en del, det var väl liksom meningen med att arbeta i andra länder.
Ingen boendekostnad
Gratis bensin
25.000 i lön
Borde rimligen gett ett sparande
Ja, AB jobbade för att få ihop till ett hus till familjen.
Det luktar däremot lättlurad/manipulerad kvinna och mansgris gällande deras relation (NB&IB). Nåt likt Jaggers brutta sa ironiskt: En kvinna ska vara en piga i salongen, en kokerska i köket och en hora i sängen.
Irina ville inte svara på hur hon nu försörjde sig när åklagaren frågade i Hovrätten, det enda hon svarade var att hon fick något slags barnbidrag. Nerijus uppgav i Hovrätten att han hade endast ca 10000 kr sparat på sitt konto. Det låter lite märkligt med tanke på att de inte betalat någon hyra eller haft några större utgifter alls, endast mat, cigaretter, öl etc. Om han tjänat 25000 kr i månaden så borde han haft en hel del pengar sparade. Det kanske den gudfruktiga Irina vet något om?
Ja, vad gjorde egentligen mamman Irina i Sverige utan sitt barn? Hur kan man välja det livet i Blomberg framför att vara med sitt barn? Att leva det enahanda, torftiga livet knappt utan någon kontakt med omvärlden, inte prata vare sig svenska eller engelska. Tyder på en mycket undergiven och kontrollerad kvinna med osunt dålig självkänsla.
Nu handlar det inte om tomtar och troll, det handlar om ett rättsfall. Skuld ska bevisas, inte oskuld. Skuld kan i det här fallet inte bevisas.
Nej, det handlar inte om tomtar och troll, men likt dessa anser jag dock att din teori saknar anknytning till verkligheten. Skuld har bevisats bortom allt rimligt och nu är det upp till HR att besluta om man ska fastställa TRs domslut eller inte.
Citat:
Fullkomligt tom argumentation utan ett enda sakligt argument.
Nej, det är fakta. Med tanke på avsaknaden av saklighet i din teori är det för övrigt anmärkningsvärt att du försöker beskylla andra för samma sak utan att rannsaka dig själv i ett enda ögonblick.
Citat:
Nej, det gjorde du inte.
Jo, det har jag gjort. Dessutom har jag länkat till ett klipp med en lysande sammanfattning av Tage Danielsson kring detta. Om du sedan väljer att inte låtsas om det så är det din förlust.
Citat:
Nej, det finns inte tecken på kamp, varken på NB, Lisa, kläder eller golv, och jag förklarade varför örhängena låg där det låg. Ett vittne berättade att Lisa tappade ett örhänge vid stängningsdags, så det var lätt för henne att tappa dem. Hur skulle NB ha kunnat locka/tvinga Lisa så långt?
Nej, du har inte förklarat någonting, du har bara delat med dig av dina (ej verifierbara) spekulationer.
Från domen.
"De fynd som gjorts i ladan tyder på att Lisa Holm på något sätt övermannats där och
tappat sina örhängen. "
"Dödssätt
Fynden och omständigheterna visar att döden orsakats av annan person. (
Rättens anmärkning: ”visar: Fynden/resultaten är typiska och alternativ är
uteslutna”.)"
Vem anser du är mest trovärdig? Du eller domstolen?
Av din sista fråga att döma så kan du inte begripa hur en vuxen man enkelt skulle kunna övermanna en tonårig tjej och med våld tvinga med henne över en gata?
Ta en titt på det här videoklippet så inser du nog precis hur enkelt det kan vara, oavsett hur svårt det än må vara för dig att tro.
Sedan är det omöjligt att veta i vilken mån han eventuellt har lurat över henne och exakt vart han överfallit henne, men som videon visar så finns det ingen anledning att tro att en vuxen man inte skulle kunna vara kapabel att enkelt övermanna en ung flicka.
Citat:
Det är fortfarande den enklaste lösningen på hur Lisa kom över vägen, hon gick själv. Han med rakkniven anser att det därmed är den troligaste lösningen.
Detta är återigen ett mycket bra exempel på bristerna i din argumentationsteknik. Ovanstående video samt mina tidigare inlägg påvisar att det tvivel du ger uttryck för är helt obefogat. Finns mängder av exempel på att gärningsmän (och då särskilt sexualbrottslingar av allt att döma) varit benägna att ta oerhört stora risker när de begått brott, vilket jag redan har gett exempel på. Detta tillsammans med videon ovan visar som sagt att din misstro är obefogad.
Om allt som då återstår för dig är att klänga dig fast vid en filosofisk tumregel så bör även du börja kunna inse bristerna i din teori.
Citat:
Ännu mer osakligheter som visar att du inte har förstått teorin ens. Det är lättare att hänga sig själv, Lisa hade 1,5 timmar på sig, vilket hon inte brukar ha efter jobbet, DNA på alla delar av snöret talar för att hon satte upp snöret själv. Vad är det du inte förstår?
Återigen, jag har förstått din teori (däremot kan jag över huvud taget inte förstå hur du faktiskt kan tro på den). Att det är lättare att hänga sig själv är din uppfattning och den är helt betydelselös i sammanhanget. OK, så Lisa är alltså så oerhört hårt bevakad hemma att hon inte ens kan dra sig undan i någon timme om hon skulle vilja det. Detta var ett tidsfönster som var så ovanligt för henne att hon bestämde sig för att ta tillfället i akt och passa på att göra det du hävdar att hon gjort? Varför skulle detta nödvändigtvis inträffa just efter jobbet?
Ledig tid hade hon i massor precis som vilken annan tonåring som helst.
DNA på alla delar av snöret är också det en helt meningslös sak för dig att påpeka, det stärker inte din teori på något sätt över huvud taget.
Vidare skulle jag kunna fortsätta prata om Lisas personlighet och livssituation, något som i sig skulle vara tillräckligt för att på nytt fullständigt förgöra din teori, men då jag anser att det skulle vara en grov förolämpning och skymf mot Lisa och hennes anhöriga att ens diskutera sådana saker ur det perspektivet så kommer jag naturligtvis inte att göra det. Där går verkligen min gräns.
Återigen, du kan inte presentera någon som helst konkret bevisning över huvud taget för att stödja din teori, den består av rena spekulationer som strider mot all logik. Det finns inga omständigheter över huvud taget som talar för din sak. Tvärtom talar allting, precis allting, mot dig. Du kan fortsätta att älta din teori hur länge som helst, och folk kan fortsätta att totalförstöra den och plocka ned den bit för bit hur många gånger som helst utan att du kommer lyssna, men håll dig för guds skull till den andra tråden när du vill diskutera den, den hör inte hemma här (och det gör inte heller dina länkar till den andra tråden).
Men lura inte dig själv till att tro att du har rätt i sak bara för att folk slutar svara på dina inlägg, när man förklarat något tio gånger utan att man fått någon som helst bekräftelse på att mottagaren tagit till sig eller ens förstått det som sagts så tröttnar man på att försöka. Det blir för den sakens skull heller inte lättare när motparten jämt och ständigt börjar diskutera nya saker allteftersom de felbevisas på en punkt och inte längre själva kan bortse från det.
Citat:
Ursprungligen postat av DenLilleTjocke
Haha. Tror du på allvar att jag kommer ge mig in i det träsket? Att läsa din teori räckte gott och väl för mig. Den där tråden har skapats och är särskilt reserverad för er som saknar verklighetsförankring alternativt har svårt att förlika er med den.
Och det faktum att du tvingas länka till ditt svar i en annan tråd visar väl bara hur lite din teori har i den här tråden att göra, så jag förstår inte varför du envisas med att fortsätta älta din meningslösa pseudodiskussion här?
För övrigt kan jag bara upprepa vad som tidigare förklarats för dig gång på gång. Det faktum att du väljer att blunda för det uppenbara och att du hittat på en egen teori som trotsar all logik är inget annat än en indikation på att du är mer intresserad av fantasi än verklighet.
Det är heller inte till ditt gagn att du dessutom gång på gång väljer att försöka lägga över bevisbördan på dina meningsmotståndare trots att de otaliga gånger redan bemött dina argument och dessutom på ett sakligt sätt förklarat för dig varför din teori hör hemma i papperskorgen.
Du får börja presentera konkreta bevis istället för att enbart komma med vaga spekulationer och gissningar (som helt saknar bäring) om det ska vara någon mening att fortsätta diskutera.
Du måste försöka inse detta; de som tror att NB är skyldig har ett oerhört omfattande underlag att hänvisa till medan du absolut inte har något över huvud taget att komma med förutom dina irrationella spekulationer. Det är en radikal skillnad som naturligtvis inte går att jämföra på något sätt över huvud taget.
Även om dina samlade inlägg i Tråden snart består av lika mycket text som hela förundersökningen i Lisa Holm-fallet så innebär det inte på något sätt att dina inlägg innehållsmässigt är värda något över huvud taget.
Så försök att inse hur löjligt det ser ut när du envisas med din Argumentum ad ignorantiam-retorik när du ifrågasätter Lisa Holm-utredningen och samtidigt gång på gång kräver att andra ska motbevisa din "teori" (som endast består av verklighetsbefriade spekulationer) trots att det har gjorts otaliga gånger.
Senast redigerad av DenLilleTjocke 2016-02-01 kl. 00:16.
Om man ska lyssna på alla som tror att NB är oskyldig så ska man helt bortse från att det bara är hans DNA man hittat på insidan AB offrets kläder, bara hans och offrets blod på jackan , att hans sperma återfinna på olika platser på mordplatsen och att han inte har ett alibi och ber sin bror ljuga om tiden han var hemma. Man ska också borste från att NB frus DNA återfinns på offrets trosor som offret har på sig när hon hittas. Att hon mördas på NB arbetsplats och hittas på en av hans andra arbetsplatser. Så hur har dådets gått till?
Hon bor i Sthlm och är jurist på en av de bättre byråerna inom affärsjuridik. Kollega med prinsessans Madeleines x. Hon är långt ifrån den "bimbo" som man enligt Inger Rönnbäck inte kunde ta på allvar. Det vittnesmålet har man varit livrädd för, hon pekar ut N som en märklig och obehaglig person. Hon är 100 % säker och dessutom mycket väl bevandrad inom juridiken. Varför skulle hon peka ut fel person. Hon har sett honom på ruskigt nära håll. Det som jag tycker är obehagligt är att hon och Lisa liknar varandra.
Det är oftast knepigt att värdera ett vittnes trovärdighet. Varför säger de si eller så, har de någon relation till förövaren eller har de någon egen vinning med vittnesmålet.
När det gäller joggerskans utpekning av NB borde det bedömmas som ett högst trovärdigt vittne. Hon pekar inte ut NB som gärningsman i Lisafallet utan till en händelse dagen före.
Hon har dessutom ingen personlig vinning i att peka ut honom. Hon har däremot en hel del att förlora, om hon pekar ut fel person. Hon skulle göre sig skyldig till falsk angivelse och mened, vilket inte skulle vara så lyckat med tanke på hennes jobb.
Jag antar att din teori är för mig vad tomtar och troll är för dig. Saker som saknar koppling till verkligheten. Skuld har bevisats bortom allt rimligt och nu är det upp till HR att besluta om man ska fastställa TRs domslut eller inte.
Det är bara floskler och saknar helt belägg. Jag bad om referens och blev hänvisad till Expressen 2006 om en kyrkvaktmästare.
2006:
Citat:
Det är första gången i modern svensk rättshistoria som en nekrofil ställs inför rätta.
Det är tydligen intressant med statistik när det gynnar egna ändamålet men mindre intressant när det ska bekräftas trovärdighet (hela 99% är det bekräftat också ) - att hängning är ovanligt går som ett mantra.
Med tanke på att källor lyser med sin frånvaro fanns en del skrivet i samband med skelettkvinnan och griftefridsbrott samt nekrofili (förutom Surahammarnekrofilen som då Xenia hänvisade till..)
Citat:
Marianne Kristiansson, verksamhetschef för rättspsykiatrin i Stockholm:
- Eftersom det är så extremt ovanligt i Sverige, och internationellt, finns det ingen forskning på denna parafili (sexuella avvikelse).
Marianne Kristiansson påpekar att nekrofili, sexuell attraktion till döda människor, är något som definitivt inte kan förklaras på ett enkelt sätt.
- Det handlar om en väldigt udda avvikelse hos udda och ensamma, närmast isolerade personligheter. http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.1136227-nekrofili-extremt-ovanligt
Vad det beträffar forskning så är det så ovanligt (om det nu ska tjatas om hängning vid mord..) att det knappt finns forskningsmaterial. Det är säkert ett mörkertal - men de här äcklen engagerar sig och ser till att komma åt liken via yrke eller mord.
Långström kommenterar studien:
Citat:
En av de få studier som gjorts är amerikansk och omfattar 122 nekrofiler. Den visade att majoriteten hade någon form av personlighetsstörning. 42 procent av de undersökta hade mördat för att få tag i lik.
Kristiansson igen:
Citat:
- Nekrofili är ett beteende, inte en psykisk sjukdom. Bakom kan ligga svåra psykiska störningar med en stark tvångsmässighet i botten, säger Kristiansson.
Personer med nekrofilt beteende är mycket ensamma människor som har svårt att kommunicera socialt. http://www.sydsvenskan.se/sverige/nekrofili---extremt-ovanligt/
.. Så nej. Det finns inte på kartan att NB enbart skulle begå griftefridsbrott, att via en slump hitta Lisa som inte ens var självmordsbenägen. Kombinationen mord och nekrofili hade varit mer trovärdig.
Men nu är det frågan om mord, ingen yrkar på griftefridsbrott och jag hoppas och tror att idioten åker in på livstid för det oerhört grymma lidande han utsatte stackars Lisa för.
Senast redigerad av develi 2016-02-01 kl. 00:44.