2016-01-26, 01:51
Medlem
FuckPFs avatar
Verkar hända lite nu...

https://sokarende.bolagsverket.se/mia/visasoktarende.seam?id=687422&artal=2015&cid=75184 6

Citat:
Ärendet avser:
Ändring av företrädare/firmateckning
Ändring av revisor(er)
Revisors uppdrag upphör i förtid

mm

http://www.merinfo.se/foretag/Phone-Family-AB-(publ)-5568084528/2k33dio-kjq4

Citat:
Anmärkningskontroll
Kreditupplysning med viktig information.
Företaget har minst ett av följande:
Ansökan hos KFM, Anmärkning, Konkursansökan
Kontrollerat 2016-01-26
Citera
2016-01-31, 23:38
Medlem
FuckPFs avatar
http://www.arbetarbladet.se/gastrikland/gavle/varorna-skulle-inga-utan-extra-kostnad-kostade-14-400-kronor

Citat:
Enligt Anneli Jussi erbjuder försäljaren även två surfplattor till hennes två barn, fyra och sex år gamla.
– Han säger: ”Här ska ni få tjejer” och så ger han mina barn plattor i handen. Och jag frågar: ”Hur mycket kost*ar de här då?”. ”Nej nej nej, de här får ni. De ingår för att ni har varit en trogen kund”, berättar Anneli Jussi.

Citat:
Men när hon fick kontraktet på mejlen såg hon att datorn och surfplattorna skulle kosta 200 kronor i månaden i 24 månader. Sammanlagt blir det 14 400 kronor.

http://www.arbetarbladet.se/allmant/gastrikland/manga-har-kant-sig-lurade-av-phone-family

Citat:
Konsumentverket har fått in 169 anmälningar mot företaget sedan 2012, och nästan lika många, 155 stycken, finns hos Allmänna reklamationsnämnden, ARN. Konsument Gästrikland har fått in nio klagomål mot företaget sedan 2013.
Många av anmälningarna gäller fall där säljare ska ha hävdat att datorer, telefoner och surfplattor är kostnadsfria, trots att det tas ut en extra avgift.

Samma visa gång på gång.....

Hoppas någon "goes postal" och rensar upp lite inom Phone Family....
Citera
2016-02-01, 18:22
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckPF
http://www.arbetarbladet.se/gastrikland/gavle/varorna-skulle-inga-utan-extra-kostnad-kostade-14-400-kronor

http://www.arbetarbladet.se/allmant/gastrikland/manga-har-kant-sig-lurade-av-phone-family

Samma visa gång på gång.....

Hoppas någon "goes postal" och rensar upp lite inom Phone Family....

Dessa äckel till försäljare!
Citera
2016-02-06, 11:13
Medlem
Citat:
Verkar hända lite nu...

https://sokarende.bolagsverket.se/mia/visasoktarende.seam?id=687422&artal=2015&cid=75184 6

http://www.merinfo.se/foretag/Phone-Family-AB-(publ)-5568084528/2k33dio-kjq4

Kommer inte hända någonting.. pinsam tråd för övrigt. Vet du vad konkursansökan innebär? Alltså att någon annan utomstående person har ansökt om att få bolaget i konkurs. Och detta var väldigt längesen för övrigt..
Senast redigerad av mrsexycoco 2016-02-06 kl. 11:46.
Citera
2016-02-07, 21:22
Medlem
Hedobald.Braxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsexycoco
Kommer inte hända någonting.. pinsam tråd för övrigt. Vet du vad konkursansökan innebär? Alltså att någon annan utomstående person har ansökt om att få bolaget i konkurs. Och detta var väldigt längesen för övrigt..

Det enda som är pinsamt i denna tråd är bolaget självt, och dess grundare.
Bolaget avnoterades från First North i april. På mindre än ett år lyckades man sänka börsvärdet med mer än 95%. Många aktieinvesterare blev lurade.

Du kommenterar att signaturen FuckPF länkar till en gammal konkursansökan, men den andra länken avstår du helt från att kommentera. Av den andra länken framgår att revisorn har valt att lämna sitt uppdrag i förtid. Det kan tyda på att han inte hade för avsikt att bevilja styrelsen ansvarsfrihet, eller åtminstone lämna en oren revisorskommentar. Bolaget försöker sannolikt leta upp en mindre nogräknad revisor i detta nu.
Citera
2016-02-08, 19:22
Medlem
hej blev lurad på phone family hyllinge för 3 månader sedan säljaren som heter fredrik sa att mobilen va gratis och att det inte va bindnings tid vilket var en lögn .jag frågade honom om det var bindnings tid 2gr men hans svar va nej och han visade inte kontraktet.
Har anmält detta till konsumentverket om det nu hjälper.

finns det någon som kan hjälpa mig att avsluta det utan å betala 3800 kr ?
Citera
2016-02-08, 22:11
Medlem
killawifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longjohnsilver21
hej blev lurad på phone family hyllinge för 3 månader sedan säljaren som heter fredrik sa att mobilen va gratis och att det inte va bindnings tid vilket var en lögn .jag frågade honom om det var bindnings tid 2gr men hans svar va nej och han visade inte kontraktet.

Om man inte begär att få se kontraktet som man SKRIVER PÅ så förtjänar man att bli blåst på 3800 kr.

Men du kan bestrida avtalet och hävda att man ljög för dig. Ibland går det ibland inte. Räkna med att få dra det till tingsrätten. Om du har ett vittne så räcker det långt.
Citera
2016-02-09, 12:49
Medlem
FuckPFs avatar
Citat:

Ja du lilla gubben... Jag vet mycket väl vad en konkursansökan innebär. Har man en tex en fordran på PF är det bara att lämna in ansökan till TR. Kostar 2800 i ansökningsavgift. Sen säger det iof inte så mycket om företaget att en sån ansökan är inlämnad...

Övriga uppgifter väljer du att inte kommentera alls som en föregående postare klokt påpekade.....

Men väger man samman alla omständigheter i PFs fall så framkommer det en tydlig bild av vilket jävla skitföretag det är....

Är du ett av dessa stolpskott som jobbar på PF månne....?
Citera
2016-02-09, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longjohnsilver21

Citat:
Ursprungligen postat av killawife
Om man inte begär att få se kontraktet som man SKRIVER PÅ så förtjänar man att bli blåst på 3800 kr.

Men du kan bestrida avtalet och hävda att man ljög för dig. Ibland går det ibland inte. Räkna med att få dra det till tingsrätten. Om du har ett vittne så räcker det långt.

Håller med killawife, är du så dum att du tror att en telefon är 100% gratis utan bindningstid, och dessutom inte ens ser kontraktet i fråga så ska du genast infinna dig på berörd kommun för att få en godeman!

Tror du på spam att du är den miljonte besökaren på en sida du aldrig besökt och att du vunnit 1000 miljarder dollar? Någon självinsikt får du väl ha.
Citera
2016-02-09, 18:47
Medlem
Citat:
Ja du lilla gubben... Jag vet mycket väl vad en konkursansökan innebär. Har man en tex en fordran på PF är det bara att lämna in ansökan till TR. Kostar 2800 i ansökningsavgift. Sen säger det iof inte så mycket om företaget att en sån ansökan är inlämnad...

Övriga uppgifter väljer du att inte kommentera alls som en föregående postare klokt påpekade.....

Men väger man samman alla omständigheter i PFs fall så framkommer det en tydlig bild av vilket jävla skitföretag det är....

Är du ett av dessa stolpskott som jobbar på PF månne....?

Kommer alltid finnas personer och kunder som är missnöjda, spelar ingen roll vilket företag det handlar om. Apple, tre, telia u name it. Om du googlar på valfritt företag kommer du även där hitta negativ kritik. Går inte att behaga alla, det är en omöjlighet.

Nej, men jag har jobbat. Och du vill inte ens veta hur mycket pengar jag tjänade på detta, enligt dig, "oseriösa" företag.
Senast redigerad av mrsexycoco 2016-02-09 kl. 18:58.
Citera
2016-02-09, 19:11
Medlem
ace_secs avatar
Företag kan tjäna pengar på ett snyggt eller fult sätt. Phone House gör det på ett fult sätt.
Även om an rent juridiskt inte begår lagbrott så är deras affärsmetoder JÄVLIGT moraliskt förkastliga.

Och ja, alla företag kan inte älskas av alla. Och alla företag har en del missnöjda kunder. MEN; Phone House toppar listorna hos landets konsumentvägledare, Råd och Rön, ARN osv... De har ORIMLIGT många missnöjda och vilseledda kunder. Ett stabilt, ansvarstagande, trovärdigt och seriöst företag skulle göra något åt detta. Det har PH INTE gjort.
Citera
2016-02-10, 08:18
Medlem
Hedobald.Braxens avatar
Citat:
Kommer alltid finnas personer och kunder som är missnöjda, spelar ingen roll vilket företag det handlar om. Apple, tre, telia u name it. Om du googlar på valfritt företag kommer du även där hitta negativ kritik. Går inte att behaga alla, det är en omöjlighet.

Nej, men jag har jobbat. Och du vill inte ens veta hur mycket pengar jag tjänade på detta, enligt dig, "oseriösa" företag.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA, att jämföra PF med Apple. Det var roligt.
Bra dock att du bekräftar att du är en av de som har skott sig på bekostnad av lurade kunder.
Skriv gärna ut ditt riktiga namn här, så kanske någon hör av sig för att gratulera dig till dina framgångar i arbetslivet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in