Citat:
Ursprungligen postat av
helsan
Jag tycker att det är intressant att AJ tror att NB är oskyldig när hans svärdotters utpekande finns, det är dock inte bevisat att den som stoppade Adriana hade brottsligt uppsåt, men tror AJ att NB behöver fråga efter vägen till Medelplana? AJ kanske inte tycker att utpekandet håller. DNA:t mot NB verkar inte heller duga, AJ kanske tror på andra förklaringar, och att hans duktiga arbetare stått och runkat och suttit och bajsat i hans ladan verkar inte heller stoppa honom från att tala mycket gott om NB.
Tror han i sin iver att rädda fasaden och sitt rykte gjorde desamma en stor otjänst.
Genom att tvivla på NBs skuld så medger han inte att han på något vis har minsta lilla ansvar för att situationen kunnat uppstå, dvs att han drog hit låglönearbetarna.
Att det sen slår tillbaka mot honom genom att han framstår dels som snål och dels värna mer om baltfamilhen. Jag tror att om han redan tidigare inte var vidare omtyckt av de boende i trakten så är det är etter värre nu. Tror många där ogillade hans dalt med sitt fd tjänstefolk. Jag hoppas innerligen att detta slå hårt mot hans framtida affärer.