2016-01-29, 16:52
Medlem
Wildsomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrplbnkdbnk
Så 36% från toppen är en skräckgissning för dig?

Nejdå, jag tror bara inte det kommer hända just nu. Och jag undrar vad de som tror det har för grunder för sina profetior mer än lösa siffror, just nu känns det mest som om: "Äh, jag slänger till med 1100", och sen kommer nästa: "Ja, fast jag har ett bearcertifikat med 15x hävstång, jag föredrar om den går ner till 900!"

Jag hoppas börsen tokrusar för att få de där domedagsprofeterna till bankrupcy
Citera
2016-01-31, 13:13
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrplbnkdbnk
Så 36% från toppen är en skräckgissning för dig?

Nej, det är mer vad man kan förvänta sig för en period med nedåtgående trend.
Värre nedåtgående trender finns har inträffat ex nedgång tre år eller nedgång på 50%, men det är ovanligt.

Nu har alla förstått att trenden gå neråt så vissa eftersläntrare kommer fortsätta att sälja ett tag till.

Säkerhetsläget är kanske inte helt tryggt, men under stark lupp och granskning av våra säkerhetstjänster. Värsta hot för börsen är nog Ryssland.

Oljepriset stiger nog inte chockartatför all ny teknologi blir mer energismart.

Mellan 1100-1200 tänker jag är en rimlig nivå för att förvänta sig en vändning uppåt, om säkerhetsläget i Europa är stabilt.
Citera
2016-01-31, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Värre nedåtgående trender finns har inträffat ex nedgång tre år eller nedgång på 50%, men det är ovanligt.

Nu har alla förstått att trenden gå neråt så vissa eftersläntrare kommer fortsätta att sälja ett tag till.

Säkerhetsläget är kanske inte helt tryggt, men under stark lupp och granskning av våra säkerhetstjänster. Värsta hot för börsen är nog Ryssland.

Mellan 1100-1200 tänker jag är en rimlig nivå för att förvänta sig en vändning uppåt, om säkerhetsläget i Europa är stabilt.

Fast nu skall vi ner och vända vid 900 förr eller senare.
Citera
2016-02-04, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
H&M är nere på de 280 som du nämnde nu, tur att du inte köpte på 360 som du tyckte var ett rimligt pris

Jag skrev inte att 360 var ett rimligt pris. Att du fortsatt tror dig ha en poäng, nu ett halvår senare, säger dock att det inte är lönt att diskutera värdepapper, valutor och råvaror med dig. Noterar att vi fortsatt inte är i närheten av de 210 du väntar på, trots begynnande världskrig och fritt fallande Kina.
Citera
2016-02-06, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WHISTLETOE
Jag skrev inte att 360 var ett rimligt pris. Att du fortsatt tror dig ha en poäng, nu ett halvår senare, säger dock att det inte är lönt att diskutera värdepapper, valutor och råvaror med dig. Noterar att vi fortsatt inte är i närheten av de 210 du väntar på, trots begynnande världskrig och fritt fallande Kina.

Jag kommer att börja köpa när vi går under 250:-

Att sedan du försöker dig på att förutspå aktiepriser blir ju väldigt komiskt, när den stod på 360 så sa du att den skulle upp och jag sa ner, nu står den i 270 och det får du till att du har fått rätt???

Sant att det inte är lönt för dig att diskutera värdepapper med mig då du tror att ett företags värde är aktie priset.

H&M är VÄRT 210-230 SEK per aktie, aktien KOSTAR idag 270 SEK per aktie, men eftersom du inte förstår skillnaden så var det helt rätt beslut av dig att sluta diskutera värdepapper med mig
Citera
2016-02-07, 00:18
Medlem
wotoos avatar
Citat:

Att sedan du försöker dig på att förutspå aktiepriser blir ju väldigt komiskt, när den stod på 360 så sa du att den skulle upp och jag sa ner, nu står den i 270 och det får du till att du har fått rätt???

Sant att det inte är lönt för dig att diskutera värdepapper med mig då du tror att ett företags värde är aktie priset.

H&M är VÄRT 210-230 SEK per aktie, aktien KOSTAR idag 270 SEK per aktie, men eftersom du inte förstår skillnaden så var det helt rätt beslut av dig att sluta diskutera värdepapper med mig

Ledsen att jag avbryter er interna dispyt men jag måste bara fråga lite hur du tänker kring att du:
- Anser H&M vara värt 210-230
- Säger att du tänker köpa under 250, exempelvis 248?

------
ang stockholmsbörsen över lag tror jag själv att vi inte kommer att komma mycket längre ner än 1300 nivån..
Citera
2016-02-07, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wotoo
------
ang stockholmsbörsen över lag tror jag själv att vi inte kommer att komma mycket längre ner än 1300 nivån..

Vi är på väg mot 950 i autobahnfart och passerar 1300 i 270km/h nästa vecka.
Citera
2016-02-07, 08:39
Medlem
joxxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr

Om man nu pratar statistik så bör vi vända någonstans på 600-700. Baserat på nedgångarna 2000 och 2008. Själv tänkte jag kliva på igen tidigast runt 900.
Citera
2016-02-07, 18:33
Medlem
Citat:

HM stod inte i 360 6/7 2015. Världen är inte densamma 7/2 2016.
Citera
2016-02-07, 18:41
Medlem
Varför verkar varenda jävel vara så jävla övertygad om att vi ska ner så långt som 600-900?
Citera
2016-02-07, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sistaforsoket..
Varför verkar varenda jävel vara så jävla övertygad om att vi ska ner så långt som 600-900?
Kina
Saudiarabien
Iran
Syrien
Flyktingkriser
Brexit
Grexit
Oljepris
Råvaruspris
Ryssland
Ukraina
Trasig bostadspolitik överskuldsättning
Valutakrigföring
Minusräntor

osv osv, allt på en gång.
Citera
2016-02-07, 20:47
Medlem
virablatiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugbug
Kina
Saudiarabien
Iran
Syrien
Flyktingkriser
Brexit
Grexit
Oljepris
Råvaruspris
Ryssland
Ukraina
Trasig bostadspolitik överskuldsättning
Valutakrigföring
Minusräntor

osv osv, allt på en gång.

Finns många risker som kan orsaka stora ras. Möjligen glömde vi bort Kim Jong Un i den där listan. Vad som sen blir rätt får framtiden utvisa. Trist med sparkonto under 1% men jag kör fegt men tryggt ett tag till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in