2016-01-31, 11:44
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjunnedotcom
Nej ingen flyktingförläggning i närheten. Blackeberg närmaste ett par stationer bort. Västerled är en km från min bostad. Obehagligt.
Blackeberg med omnejd är redan ökänt. För länge sen en grön och lite sömnig idyll, pappa bodde där. Mord-skjutning på servering i Blackebergs centrum för ngt halvår sedan, oskyldig vanlig äldre man som satt och åt kom i vägen för sedvanlig gänguppgörelse/hedershämnd/lek med nya puffran. Vill absolut inte bo där.
Citera
2016-01-31, 11:52
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asdjas
Inte ens i Bromma slipper de våldtäkter alltså.
Alla områden i Bromma är inte "fina" och dyra.
- För mig fungerar det så att när inget vettigt signalement kommer (endast "man", "i jacka") så utgår jag från att det gäller en av alla de nya "barn" som kommer att föra Sverige till höga höjder. Utan någon som helst tvekan.
Citera
2016-01-31, 12:01
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mcmc?
Västerled omfattar inte bara de finare områdena som äppelviken och Smedslätten osv, utan även ulvsunda, Traneberg och minneberg. Vid kolonilotterna ner mot den lilla minnebergsstranden ligger ett boende för ensamkommande där det företrädesvis bor afghaner. Det området rastas det många hundar i.

Nu vet vi ju inte om detta inträffade där omkring eller inte, men men..
I Ulvsunda (jag bor ganska nära) sköts den ökände juggen .....glömt namnet nu, ihjäl utanför sin bostad, troligen av rivaler om porrklubbarna han ägde eller hans inblandning i en massa kriminella penningaffärer. Visst är det trevligt och utvecklande med spännande mångkultur.
Citera
2016-01-31, 12:04
Medlem
OlleVieros avatar
Med 99,9% säkerhet är det en av våra trevliga och sympatiska ockupanter som varit i farten igen. Det är ytters ovanligt att en svensk vevar med kuken vintertid.
Citera
2016-01-31, 17:08
Medlem
Västerledskyrkan har väll hand om flyktingar, ligger ju i Västerled.
Citera
2016-01-31, 18:55
Bannlyst
Kan det vara Skäggbarnen i Blackeberg ? Dom har visat ett liknade beteende förut.
Citera
2016-01-31, 19:38
Medlem
Sam.Boyds avatar
Det ligger ett antal hem för ensamkommande på Stora Essingen.
Villor och radhus som ägs av någon 70-årig gubbe.
Det 5 minuters gångväg över tvärbanebron till hjärtat av "fin" Bromma.

Killarna på Essingen röker tydligen på ordentligt enligt grannarna.
Citera
2016-01-31, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Blackeberg med omnejd är redan ökänt. För länge sen en grön och lite sömnig idyll, pappa bodde där. Mord-skjutning på servering i Blackebergs centrum för ngt halvår sedan, oskyldig vanlig äldre man som satt och åt kom i vägen för sedvanlig gänguppgörelse/hedershämnd/lek med nya puffran. Vill absolut inte bo där.

Nja, går du tillbaka nåt årtionde så var Blackeberg ett utav centrumen i Stockholm för knarkförsäljning. Så var en rätt kort period som Blackeberg var en lugn idyll, om det någonsin varit det. Bodde förvisso själv där i 3 år och upplevde det som rätt lugnt.
Citera
2016-01-31, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mcmc?
Västerled omfattar inte bara de finare områdena som äppelviken och Smedslätten osv, utan även ulvsunda, Traneberg och minneberg. Vid kolonilotterna ner mot den lilla minnebergsstranden ligger ett boende för ensamkommande där det företrädesvis bor afghaner. Det området rastas det många hundar i.

Nu vet vi ju inte om detta inträffade där omkring eller inte, men men..

Är kanske jag som har dålig koll. När man säger västerled så pratar man alltså in om vägen som går från olovslund bort till tolvans station vid alvikvägen (klövervägen heter den va)
Citera
2016-01-31, 21:54
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exilstockholmaren
Är kanske jag som har dålig koll. När man säger västerled så pratar man alltså in om vägen som går från olovslund bort till tolvans station vid alvikvägen (klövervägen heter den va)

Västerled är en väg. Och en församling. Säger man i Västerled betyder det rimligtvis församlingen. Traneber och Minneberh har många områden där det är mört och ruggigt, mitt tips är att det är där nånstans.
Citera
2016-01-31, 21:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av exilstockholmaren
Nja, går du tillbaka nåt årtionde så var Blackeberg ett utav centrumen i Stockholm för knarkförsäljning. Så var en rätt kort period som Blackeberg var en lugn idyll, om det någonsin varit det. Bodde förvisso själv där i 3 år och upplevde det som rätt lugnt.
Ni målar upp Blackan som det vore Tensta nu...var ligger flyktingförläggning där? .det bor fortfarande en stor del vita där. Men on topic, vart i Bromma hände detta exakt?
Citera
2016-01-31, 21:59
Bannlyst
Vart i Bromma hände det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här