Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-01-30, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Nej, hon gifte sig med en jude och konverterades således.

Trump är inte jude så där har du fel. Om hon har konverterat till judendomen så är hon inte äkta jude och därmed är hennes barn kristna arier som fadern.
2016-01-30, 22:55
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Jag var lite luddig så visst ska jag förklara.

Detta kan jag ju inte veta på förhand så det var inte dina funderingar kring Trumps möjliga politik jag ifrågasatte.

Det var detta jag ifrågasatte. Måste jag verkligen förklara varför?
Okej... Kina är råberoende av andra nationer. Kina är världens tillverkningsmaskin nr 1.
Och är i högsta grad en del av den globala marknadsekonomin, de kan kalla sig kommunister om de vill, gör ingen skillnad.
De skiljer sig inte från USA på den punkten och Trump kan säkert vinna mycket på goda handelsförbindelser, men det finns redan, mig veterligen.

Att han skulle modellera om USA till en diktatur utan någon som helst yttrandefrihet låter ju som början på ren terror och inbördeskrig.
Trevlig lördag

"Det dunkelt sagda är det det dunkelt tänkta". Jag vet inte riktigt vad du vill ha sagt faktiskt. Att kontrollera penningsystemet är faktiskt inte "diktatur". Ifall nu Trump vill göra det som Kina gör.
2016-01-30, 23:09
Medlem
Snapcounts avatar
Har FOX börjat att bojkotta Trump ?

Går nästan dagligen in på FOX för att ta mig en titt, "Trump" har de senaste månaderna varit på en, eller annan löpsedel där.., jämt och ständigt, dag ut och in.

Tyst idag iallafall..
2016-01-30, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern

Så i slutändan så är Donald Trump en del av den globala marknaden då han äger fabriker och hotell runt om i världen oavsett vad du tror för fakta talar högre än åsikt och det ända du kommer med är åsikter.

Åsikter kan man byta i parti och minut som det passar. Speciellt politiker om det gynnar deras intressen. Därför bör man titta noga på vad för grundintressen en person som Trump har. Vad hade han för grundintressen ett par år innan det blev publikt att inleda en persidentvalskampanj. DÄR kan man börja förstå Trump. Inte nu för Trump är en så duktig säljare att han ser till att han troligen vinner presidentvalet. Vad som händer efteråt är det få av oss som har en aning om.

Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag ser för övrigt att du inte vågar dig på mitt vad så antingen så vet du att du har fel eller så är det någonting annat som hindrar dig från att ens våga dig på det, så jag antar att vi släpper det.

Intressant. Varför vågar du inte Aegishjalmr?
2016-01-30, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Har FOX börjat att bojkotta Trump ?

Går nästan dagligen in på FOX för att ta mig en titt, "Trump" har de senaste månaderna varit på en, eller annan löpsedel där.., jämt och ständigt, dag ut och in.

Tyst idag iallafall..

Vem är vinnare i en sådan fajt? FOX mot Trump? Troligen Hillary Clinton. Vet FOX vad de gör?
2016-01-31, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Du för bara en egen monolog som du reducerat till handel. Men jag talar om att målet med globaliseringsprocessen är att avskaffa alla nationers självbestämmanderätt.
Globaliseringsprocessen är en process som ej styrs av politiska incitament. Man kan ej styra globaliseringsprocessen att avskaffa alla nationers självbestämmanderätt. Enbart dikaturer som Putins Ryssland kan avskaffa folkets självbestämmanderätt och genom krig nationers självbestämmanderätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Detta är ingenting som jag dragit ur röven utan det är vad organisationer som Bilderberggruppen alltid arbetat för. Fast det vill du inte ta in.

Globaliseringsprocessen är minst 3000 år gammal men hur gammal är Bilderberggruppen?

Att folk i maktställning som blir inbjudna i olika maktgrupper i samhället vill påverka är inget konstigt. Det du MÅSTE skilja på är om Bilderberggruppen "äger" Reinfeldt och kan diktera hans agenda bara för att han varit där. Är det inte så så är det ofta tvärtom att Reinfeldt kan påverka inuti gruppen för Sveriges bästa. Reinfeldts lön kom ändå från Sveriges statskassa när han var där.

T ex Stefan Löfven var där 2013. Tror du han nu plötsligt styrs av Bilderberggruppens "hemliga" agenda Svetsaren vet mycket väl att hans pengar kommer från att just svetsa ihop de trasiga fogarna i Sverige och ingen annanstans. Hans lön kommer även den från Sveriges statskassa.

Det är inte frimurarna eller något annat stolleri vi talar om
Senast redigerad av CounterInsurgency 2016-01-31 kl. 00:40.
2016-01-31, 00:53
Medlem
Ny poll ute från tidningen som hatar Trump mest och den högst ansedda pollen:

Des Moines Register–Bloomberg News poll published Saturday evening.

The poll had Trump at 28 points and Cruz at 23 points, with Florida senator Marco Rubio at 15 points and retired neurosurgeon Ben Carson at 10.

Trump ser ut som att han kommer vinna men ingen vet fortfarande om hans fans dyker upp.
2016-01-31, 01:20
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
seeeg321 skrev

Ny poll ute från tidningen som hatar Trump mest och den högst ansedda pollen:

Des Moines Register–Bloomberg News poll published Saturday evening.

The poll had Trump at 28 points and Cruz at 23 points, with Florida senator Marco Rubio at 15 points and retired neurosurgeon Ben Carson at 10.

Trump ser ut som att han kommer vinna men ingen vet fortfarande om hans fans dyker upp.

Jo, Des Moines Register skall vara en av de mest pålitliga pollarna.

Ted Cruz har skickat ut ett brev till väljare i Iowa med rubriken “VOTING VIOLATION” och sedan står det:

"You are receiving this election notice because of low expected voter turnout in your area. Your individual voting history as well as your neighbors’ are public record. Their scores are published below, and many of them will see your score as well. CAUCUS ON MONDAY TO IMPROVE YOUR SCORE and please encourage your neighbors to caucus as well. A follow-up notice may be issued following Monday’s caucuses."
http://journal.ijreview.com/2016/01/252498-said-undecided-iowan-received-controversial-mailer-ted-cruz/?_ga=1.60599725.1066034330.1454192186

???
2016-01-31, 10:28
Medlem
freeriderXIIs avatar
Här ett Trumptal framför sin Boeing 757: Full Speech: Donald Trump Live Campaign Event in Dubuque, Iowa | Jan.30th 2016
2016-01-31, 10:30
Medlem
JustZlatans avatar
Jag hoppas han vinner Iowa. Det vore fantastiskt om han blev USA:s president. Det blir lite märkligt att svensk vänstermedia tycker sämre om Donald Trump än om Jeb Bush. Det visar bara medias hyckleri.
2016-01-31, 10:44
Medlem
Kapten Klännings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Här ett Trumptal framför sin Boeing 757: Full Speech: Donald Trump Live Campaign Event in Dubuque, Iowa | Jan.30th 2016

Genialt upplägg med att folket väntar i hangaren medan planet först landar och sedan taxar fram till podiet och sedan står i bakgrunden under hela talet. Säga vad man vill men Trump är en showman ut i fingerspetsarna!

Vinner han Iowa, New Hampshire och typ South Carolina kommer han troligen vinna Florida också och gör han det är det nog i princip klart. Sedan tror jag folk överskattar Hillary Clinton som kandidat något väldigt. I alla fall i Sverige, här finns ingen förståelse för hur många det är i USA som verkligen inte gillar henne eller hur dålig hon är på att driva kampanj, etc.
2016-01-31, 10:58
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Klänning
Vinner han Iowa, New Hampshire och typ South Carolina kommer han troligen vinna Florida också och gör han det är det nog i princip klart. Sedan tror jag folk överskattar Hillary Clinton som kandidat något väldigt. I alla fall i Sverige, här finns ingen förståelse för hur många det är i USA som verkligen inte gillar henne eller hur dålig hon är på att driva kampanj, etc.
Florida är ingen tidig stat i år. Efter SC är det Nevada (som han leder tryggt i), och därefter supertuesday, som Florida inte är en del av.

Det Trump ska hoppas på är att det går hyfsat för flera mittenkandidater, men inte för bra för någon. Väldigt mycket avgörs av hur många som är kvar i racet på supertuesday. Är det bara Trump och Rubio t ex kan det plötsligt se tufft ut för honom. Ju fler som är med desto större sannolikhet är att icke-Trumprösterna inte kommer att ha något avgörande då delegattilldelning oftast sker med en spärr på antingen 10 eller 20% av rösterna.

Drömresultatet för Trump i NH är att både Bush, Kasich, Christie och Rubio hamnar över 10%.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in