Citat:
Ursprungligen postat av
MAD
Nu har jag inte läst hela tråden:
Om jag använder min dator med bredband från stadsnätet kommer jag inte åt sidan.
Om jag använder telefonen kommer jag åt den. Tele2
Om jag använder telefonen som hotspot och delar den till datorn så kommer jag inte åt den.
Om jag använder telefonen med wifi från stadsnätet kommer jag åt länken.
Så länge jag surfar från telefonen kommer jag åt länken oavsett vad jag använder mig av.
Kör jag via datorn kommer jag inte åt den oavsett vad jag använder mig av.
Jag har svårt att tänka mig att något är censurerat, det måste vara något annat som är problemet.
Har något rett ut detta i tråden?
Verkar som de använde en cookie i webbläsaren för att blockera innehåll också. Din webbläsare som använde stadsnätets bredband fick en blockeringskaka, därför blockerade den innehållet även när du använde din mobil som hotspot för din dator.
Din mobil som du använde Tele2 först? fick en kaka som tillät innehåll. Denna kaka gjorde så att ingen blockering skedde när du besökte sidan senare via stadsnäten med din mobil.
Jag kan tänka mig att detta system är designat på så sätt att inte stänga ute brittiska resenärer från Daily Mail när de är i länder som Sverige. Dessa har ju kakor i mobilen och datorn som satts redan när de var hemma.
En annan teori är att de ser att din dators webbläsare är svensk via Accept-Language som skickas med varje HTTP-förfrågan, men att den är annorlunda i din mobils webbläsare.