Citat:
Fast det är inte bara jag som hänvisar till 1500-talet eller ens en tidigare handel som den globala handeln som är kopplad med globalicerinsprocessen utan det är något som alla som har forskat inom ämnet och som inte sprider dessinfomration för att flytta fokuset på dagens problem från det som sker inom nationerna till något annat.
Det finns även korrelation mellan mängden ton som fartygen kan transportera på en kortare tid samtidigt som kommunikationen har förbättrats med den globala handelns utsende.
Jag använder mig av 1500-talets triangelhandel för att du lättare skulle kunna ta åt dig då du klart och tydligt saknar kunskap inom ämnet och triangelhandeln är det som alla känner till, till en viss nivå åtminstonde.
Fasst du bevisar inte detta, det enda du kommer med är påståenden när minst 40 år av forskning talar emot dig, läs på om ämnet för du sitter just nu med byxorna nere.
Du agerar likt ett irationellt barn som nyligen har fått reda på att tomten inte finns men där han fortfarande vill tro på tomten.
Har jag inte sagt heller utan det enda jag har sagt är att du sitter och agerar irationellt och talar emot minst 40 år av forskning av flera olika forskare som alla har kommit fram till samma slutsats att globaliceringsprocessen är den term man använder sig av för att förklara den process som ledde till den moderna globala handeln samt kommuniaktionen.
Fast det ändrar fortfarande inte på det faktum att du påstår att han är en riddare i skinande rustning som skall besegra den globala markanden när han aktivt sysslar med det själv.
[tillagt]
I följande länk så kan du lära dig om vad globalisering faktiskt är, följande som jag länkar är bara en liten bit ur en lättare förklaring kring ämnet, vill du ha en djupare disskusion kring ämnet så rekomenderar jag att du vänder dig till ekonomidelen.
http://sandoval93.blogspot.se/2011/05/globalization-for-dummies.html
Det finns även korrelation mellan mängden ton som fartygen kan transportera på en kortare tid samtidigt som kommunikationen har förbättrats med den globala handelns utsende.
Jag använder mig av 1500-talets triangelhandel för att du lättare skulle kunna ta åt dig då du klart och tydligt saknar kunskap inom ämnet och triangelhandeln är det som alla känner till, till en viss nivå åtminstonde.
Fasst du bevisar inte detta, det enda du kommer med är påståenden när minst 40 år av forskning talar emot dig, läs på om ämnet för du sitter just nu med byxorna nere.
Du agerar likt ett irationellt barn som nyligen har fått reda på att tomten inte finns men där han fortfarande vill tro på tomten.
Har jag inte sagt heller utan det enda jag har sagt är att du sitter och agerar irationellt och talar emot minst 40 år av forskning av flera olika forskare som alla har kommit fram till samma slutsats att globaliceringsprocessen är den term man använder sig av för att förklara den process som ledde till den moderna globala handeln samt kommuniaktionen.
Fast det ändrar fortfarande inte på det faktum att du påstår att han är en riddare i skinande rustning som skall besegra den globala markanden när han aktivt sysslar med det själv.
[tillagt]
I följande länk så kan du lära dig om vad globalisering faktiskt är, följande som jag länkar är bara en liten bit ur en lättare förklaring kring ämnet, vill du ha en djupare disskusion kring ämnet så rekomenderar jag att du vänder dig till ekonomidelen.
http://sandoval93.blogspot.se/2011/05/globalization-for-dummies.html
Du använder dig av 1500-talet för att du inte har förstått vad globaliseringsprocessen har för slutmål. Varför går du inte tillbaka till bronsåldern om du nu bara vill fokusera på handel? Dessutom hade man nationell kontroll över ekonomin på 1500-talet. Du för fram samma irrelevanta trams som du gjort tidigare i tråden. Vilket bevisar att du inget har förstått utan bara står i den liberala hejarklacken och trallar hejarramsor. På vilket sätt skulle dagens fartygstonnage vara ett hinder för tullar? Inte alls givetvis.
"40 år av forskning". Det finns ingen forskning som säger att vi måste avhända oss vårt nationella oberoende. Varför tror du att det heter NATIONALEKONOMI? Clown.
Du hade tydligen fel om Trumpkepsen. Som allt annat du pyst ut. Den tillverkas i Kalifornien. Men man kan inte klandra affärsmän för att de håller sig innanför regelverket utan det är i så fall politikernas uppgift att ändra på det. Ja, Trump är den mest trovärdige kandidaten för att göra det anser jag.
Du har absolut inget att lära ut i ämnet globalisering, det kan jag försäkra dig. I lämplig tråd ska jag med glädje smula sönder dina illusioner om frihandel och komparativa fördelar. Och det är bara början för handel är som sagt blott en liten del av globaliseringsprocessen.
Senast redigerad av Aegishjalmr 2016-01-29 kl. 22:03.
Senast redigerad av Aegishjalmr 2016-01-29 kl. 22:03.