2016-01-29, 19:16
Medlem
Lär inte vara daily mail som ligger bakom. Varför skulle de vilja blocka 10 miljoner potentialla läsare? Som att coca cola skulle ordna att det blev olagligt att sälja deras produkter i sverige. Att skjuta sig själv i foten alltså. Jag sätter mina samlade tillgångar på att det är andra än daily mail som ligger bakom.
Citera
2016-01-29, 19:17
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akiyama34

Men håller med helt skumt, Hoppas svar kommer fram i denna tråd senare!

Citat:
Kan ju vara så att Svenska staten har tryckt lite på Dailymail som då har utfört denna censur/blockering och därav man returnerar till deras hemsida hela tiden.

Det skulle kunna vara så, men inte särskilt troligt då detta hade varit en världsnyhet...
I Sverige skall allt vara så fritt från censur som bara är möjligt, detta tror även omvärlden om oss.
Alltså hade Daily mail haft ett skop utan dess like (dom skriver ju rätt mycket annat om Sverige så...) och nästa artikel hade varit typ "Sweden and North Korea joins forces with government censorship" eller något liknande...

Citat:
Men som ovan testerna så kan man ju även se att det kan vara enstaka ISP som blockerar och det är i sig inte olagligt men nog inte dem själva som gjort det beslutet utan kom nog från högre makter.

En fullständigt block till ex dailymail.co.uk... visst men kan ju också vara problem eller som jag sade innan... någon algoritm har slagit ifrån för att undvika överbelastning slagit till...

Kan till och med vara samarbetande routrar och inget de svenska ISP'erna har gjort aktivt (dvs en fullständig block till ex dailymail.co.uk typ)
Citera
2016-01-29, 19:18
Medlem
http://boards.4chan.org/pol/thread/62415473/can-any-other-swedes-try-this-url
Citera
2016-01-29, 19:18
Medlem
En amerikansk användare i 4chan tråden som har analyserat packet han har testat mot daily mail länkarna och han svarade detta:

"Guys.

I just did a packet trace.

It is a 302 redirect that happens before reaching the daily mail servers. I'm almost positive it is the ISP."

Kan vi inte få in en nätverks tekniker i tråden som kan grunda ?
Citera
2016-01-29, 19:21
Medlem
TarzansFarsas avatar
Sinnessjukt. Varför skulle Sverige ens censurera en artikel från Daily Mail i första taget? Förstår dom inte att vi skulle märka eller? LOL
Citera
2016-01-29, 19:23
Medlem
Kahuna!s avatar
Jag har precis ringt DailyMail, de säger att de inte ligger bakom det, visserligen ingen skräll, men det ställer sig väldigt frågande till varför deras mellanmjölkssida enligt internationella mått blir blockad. Det låter som att de vill gå vidare med storyn, jag har lämnat mina uppgifter.
Citera
2016-01-29, 19:26
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kahuna!
Jag har precis ringt DailyMail, de säger att de inte ligger bakom det, visserligen ingen skräll, men det ställer sig väldigt frågande till varför deras mellanmjölkssida enligt internationella mått blir blockad. Det låter som att de vill gå vidare med storyn, jag har lämnat mina uppgifter.

Då ligger fatet hos den svenska staten eller vem det nu kan vara. För vem i helvete blockar några artiklar som är kritisk skrivna till den svenska invandringspolitiken?
Citera
2016-01-29, 19:27
Medlem
different_trips avatar
Riktigt sjukt.

Allt funkar på mobilen med telenor och ingenting på datorn. Kanske maila ens bolag..?
Citera
2016-01-29, 19:30
Bannlyst
Vafan, sjukt. Jag tror att jag läste den tidigare innan den blev blockad..jag kollar så mycket nyheter att det händer att jag glömmer av vissa. Men var inne på dailymail tidigare idag och läste om 22 åringen, det vet jag.

Kan inte läsa den nu, sjukt
Citera
2016-01-29, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akiyama34
En amerikansk användare i 4chan tråden som har analyserat packet han har testat mot daily mail länkarna och han svarade detta:

"Guys.

I just did a packet trace.

It is a 302 redirect that happens before reaching the daily mail servers. I'm almost positive it is the ISP."

Kan vi inte få in en nätverks tekniker i tråden som kan grunda ?

"A 302 redirect is a temporary redirect. There are very few instances where this type of redirect should be used, but unfortunately it is the easiest to implement. This means that many webmasters unfamiliar with search engine mechanics use the wrong type of redirect."
Källa

Ska prova att köra med en VPN och jämföra olika länders hopp till sidan.
Citera
2016-01-29, 19:34
Medlem
tlcswes avatar
Det hade vart en riktigt smaskig story om det utvecklades till att man spårar ett sms till Löfvens mobil. Där han skrivit 'kod921' till fem olika nummer. Dessa nummer gick till alla Sveriges största bredbandsleverantörs VD:ar. Varpå alla visste vad de skulle göra.

Telias VD, reser sig från middagsbordet med tacos och skit och säger till sin familj: Pappa ska bara ringa ett samtal, där han enbart säger kod921. Samtalet går till Reinfeldt som tagit över driften på FRA och blockerar alla förfiltrerade hemsidor.

Reinfeldt smsar tillbaka till Löfven: Örnen har landat

Eller är det för mycket hollywood?
Citera
2016-01-29, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlcswe
Det hade vart en riktigt smaskig story om det utvecklades till att man spårar ett sms till Löfvens mobil. Där han skrivit 'kod921' till fem olika nummer. Dessa nummer gick till alla Sveriges största bredbandsleverantörs VD:ar. Varpå alla visste vad de skulle göra.

Telias VD, reser sig från middagsbordet med tacos och skit och säger till sin familj: Pappa ska bara ringa ett samtal, där han enbart säger kod921. Samtalet går till Reinfeldt som tagit över driften på FRA och blockerar alla förfiltrerade hemsidor.

Reinfeldt smsar tillbaka till Löfven: Örnen har landat

Eller är det för mycket hollywood?
Det funkar inte här.
Senast redigerad av Noono 2016-01-29 kl. 19:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in