2016-01-28, 22:04
Medlem
Hulkapulkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucidity
Vad kan vi drabbade göra som bor i närområdet för att förhindra detta?

Vilka möjligheter finns det till överklagande? Kan man med civilt motstånd åstadkomma något?

Göteborgs rikaste man bor ju inte långt ifrån en av de tilltänkta bostadsområdena. Han får nog skaffa livvakter om han skall våga gå på promenad upp i skogen så att han inte blir rånad av några "baaaarn".
Citera
2016-01-28, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skriuw
Haha satt och funderade på varför Aftonbladet och framför allt Tv4 börjat kampanja mot S och nu försöker styra över kvinnorna till att rösta på M, även reklamvärlden har börjat växla över från svart man - vit kvinna till vit man - svart kvinna i reklamerna.

Gissar på att både politiker, finansfolk och reklammakare börjar märka av vad dom ställt till med. Tror deras döttrar börjat falla offer för propagandan och nu när det börjar slussas in flyktingar i dom fina områdena så är det inte så roligt längre.

S hämnas på M helt enkelt, S är körda och det vet dom, då kan S lika gärna se till att det blir lika roligt för alla

Från Malmö, Gbg till Sthlm..

Är säkert på det viset i verkligheten!

Skrämmande hur det leks med "skatteunderlaget" - hur man helt förbigår Sverige som land.
men helt rättvist också. Från Flashbacks begynnelse har det ordats om att man skulle sätta flyktingarna i "rika" områden - ty då skulle makten förstå (att omedelbart stoppa invandringen).

Jag välkomnar experimentet - det kommer aldrig att ske i verkligheten! Wanna bet?
Citera
2016-01-28, 22:09
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krutoman

Skrämmande hur det leks med "skatteunderlaget" - hur man helt förbigår Sverige som land.
men helt rättvist också. Från Flashbacks begynnelse har det ordats om att man skulle sätta flyktingarna i "rika" områden - ty då skulle makten förstå (att omedelbart stoppa invandringen).

Jag välkomnar experimentet - det kommer aldrig att ske i verkligheten! Wanna bet?

Jag köpte nyss en lägenhet i den gamla delen av stan (inte Gbg dock). Jag hade faktiskt i åtanke att" här går det minsann inte att smälla upp något asylboende".
Citera
2016-01-28, 22:12
Medlem
GSE_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PyjamasXL
Prisbilden är kraftigt hög för två av de sex. Askim går att jämföra med de mer välbeställda villaområdena i Stockholm.
Tre av de sex är övre medelklassområden.
Det sista ligger på Hisingen, fast i ett ganska så bra område på just Hisingen.

Villaområdet i Tuve kan vara ett av dom dyrare på Hisingen, det är väldigt idylliskt just där ute vid gamla kyrkan och så.
Citera
2016-01-28, 22:17
Medlem
Helt jävla rätt!
De som gillar Welcome refugees av mina vänner på Facebook och som stolt lägger upp bilder där de hejar på lämmeltåget av flyktingar, bor alla i lite fiiinare områden eller rent av isolerat ute på landet.
Dessa lever i en helt annan värld av verkligheten, läser endast tillrättalagda nyheter och tar med stor dramatik bort vänner som ifrågasätter dagens flyktingpolitik.
De har ingen som helst aning om den slakt som egentligen pågår av deras trygga samhälle.
Så detta är precis vad som behövs!
Citera
2016-01-28, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Fel Gillab. Inte alla boenden ligger 500 m från annan bebyggelse. Några av dessa planeras insprängda i bostadsområden.

Jag pratar om Fiskebäck och Hinsholmen där jag deltagit i informations och projektgruppen. Detta har utretts och planerats under en längre tid.
Citera
2016-01-28, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB
Jag pratar om Fiskebäck och Hinsholmen där jag deltagit i informations och projektgruppen. Detta har utretts och planerats under en längre tid.

GIILAB , representerar du M ute i väster?, i så fall så har du just förlorat min röst from nu.
Citera
2016-01-28, 22:24
Medlem
Verkistos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HailAndKill
Nähä?!

Här vill man bygga de tillfälliga bostäderna:

Ånäsfältet, Bagaregården
Kärralundsvallen, Örgryte
Björkekärrsplan, Sävenäs
Fridkullagatan, Krokslätt
Lilla Glasmästaregatan, Kroksslätt
Hinsholmen, Älvsborg
Fiskebäck, Västra Göteborg
Väster om Lemmingvallen, Utby
Amundön, Brottkärr
Askimsviken, Hult
Skintebo småbåtshamn
Tuve, Norra Hisingen

Haha. Stackars satar. Detta kommer sluta så illa. Tänk när alla rika tonårsdöttrar blir gruppvåldtagna. Då kommer det ta hus i helvete på allvar.

Kommer detta även påverka försäkringspremierna för de bofasta?

Tog mig friheten att fetmarkera i texten de områden som aldrig kommer att se några flyktingar. Aldrig. Finns inte på kartan. Nu är vi i slutet av januari 2016. Om ett år, om två år, om tre år, om fem år, - nej inte ett enda flyktingboende i något av dessa fetmarkerade områden. Och det vet alla politiker och beslutsfattare i Göteborg. Och även de allra flesta Göteborgare.
Citera
2016-01-28, 22:26
Medlem
Gråter för Göteborg

[quote=Fliinch|56171920]Håller med.

Svenskar (Göteborgare) betalar hög skatt som sedan kommunen använder för att konkurrera ut svenskarna från bostadsmarknaden.

Det är helt absurt.[/QUOTE

Håller med till 110 %!

Är f d göteborgare numer bosatt i Helsingborg. Vad f-n håller man på med i sin iver att förstöra Göteborg?
Stå på er göteborgare och kämpa emot socialdiktaturen!
Tänker på er ⚽, glad för Frölundas seger ikväll.

Hoppas att dessa politiker, som bara vill stärka sin egna image, åker ur både riksdag och Göteborgspolitiken.
Senast redigerad av eviva 2016-01-28 kl. 22:37. Anledning: Bättre svenska
Citera
2016-01-28, 22:26
Medlem
Hulkapulkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krutoman

Var inte för säker. Åtminstone för ett år sedan uttryckte minst två lärarinnor (som bor i närheten av de tilltänkta områdena och som arbetar och/eller har egna barn som går i skola i de tilltänkta områdena) sig mycket SD-negativt under lektionstid. I våras var det rena Regnbågskulten på skolavslutningarna i dessa områden så man blev spyfärdig.

Många Södermalmskvinnor vaknade nog först efter att de marockanska gatubarnen serievåldtog en kvinna på Söder. Många har dock drillats i multikultiläran sedan de var barn och är lika fanatiska som Hitler Jugend-ungdomarna en gång var.

Det är lite som med rökning på 60-talet: man trodde att det inte var så farligt och tobakindustrin kunde undanhålla sanningen. I takt med att fler och fler drabbades av cancer fick alltfler inflytelserika personer upp ögonen för cancerrisken och till slut kunde man inte längre muta sig till lögner. De som har barn som misshandlas, rånas och våldtas kommer sakta men säkert bli fler och förhoppningsvis sätta stopp för utopi-politiken.
Citera
2016-01-28, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NetworkRambo
GIILAB , representerar du M ute i väster?, i så fall så har du just förlorat min röst from nu.

Ja har suttit i SDN, arbetar nu regionalt har drivit både detta projekt och bussningen till skolorna i väst. Detta har ett stort stod bland föräldrar i området.
Citera
2016-01-28, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Nu har Göteborg bestämt var flyktingbaracker ska smällas upp. Verkar vara fokus på stadens finare områden, heller vad sägs om Örgryte, Askim, Långedrag och Fiskebäck. Flera av dessa områden berikas dessutom med flera bosättningar.

Artikel i Göteborgs-Posten med kartor över alla platser: http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2972200-har-ska-tillfalliga-bostader-for-flyktingar-byggas

Flera av favelorna ska dessutom smällas upp precis vid vattnet FRAMFÖR dyrt förvärvade bostäder. Vi pratar områden med några av Sveriges absolut högsta bostadspriser. Områden dår folk betalt multum för lugn och ro, fina skolor, osv.

Tror ni de boende är glada? Tror ni husen i områdena blir lättsålda? Haha, här pratar vi om en lokal bostadspris i megaklass. Kan de möjligen få ut halva priset mot idag?
Favela = oplanerad bebyggelse. Göteborg har planerat en oplanerad bebyggelse påstår du
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in