2016-01-29, 11:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Ja du gissar fel, för om x-frun skulle berätta at NB behandlat henne illa så som psykisk och/eller fysisk våld, att hon var rädd för honom och tillex. flyttat till hemlig ort eller liknade pga detta, då skulle jag så klart överväga om NB faktisk hade med mordet at göra.

Det har framkommit genom brodern att NB tidigare misshandlat sin fd. Fru och att det därför tog slut. Och v
Och varför träffar NB inte sin dotter ?
2016-01-29, 11:44
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Kan det vara att de beslutat att vidhålla häktningsbeslutet ?

De har ändrat på antalet handläggare för ärendet, förut var det tre personer som stod som handläggare nu är det två.
2016-01-29, 11:48
Medlem
"Ja du gissar fel, för om x-frun skulle berätta at NB behandlat henne illa så som psykisk och/eller fysisk våld, att hon var rädd för honom och tillex. flyttat till hemlig ort eller liknade pga detta, då skulle jag så klart överväga om NB faktisk hade med mordet at göra."

Brodern Aivaras Belevicius har ju de facto i sitt vittnesmål sagt att NB trakasserat sin fru, särskilt när han varit på fyllan. Frun var helt och hållet ekonomiskt beroende av NB - vart skulle hon ta vägen? Sedan skall det ju som bekant ofta mycket till innan en kvinna överger sin man trots fysisk eller psykisk misshandel.
2016-01-29, 11:51
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivanhoe22
Det har framkommit genom brodern att NB tidigare misshandlat sin fd. Fru och att det därför tog slut. Och v
Och varför träffar NB inte sin dotter ?

Jag tycker att det är mycket sannolikt att broder AB ljuger.
Jag tycker i alla fall att det är väldigt konstigt att ÅK/polisen inte fått tag på x-frun så att hon, om det verkligen var sant att han misshandlat henne, kunde kunde berätta det och på så vis styrka ÅK/polisens bild av NB som varande en farlig person.
2016-01-29, 12:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jag tycker att det är mycket sannolikt att broder AB ljuger.
Jag tycker i alla fall att det är väldigt konstigt att ÅK/polisen inte fått tag på x-frun så att hon, om det verkligen var sant att han misshandlat henne, kunde kunde berätta det och på så vis styrka ÅK/polisens bild av NB som varande en farlig person.

Det finns inte någon logisk förklaring till varför broder AB skulle ljuga.
Han har tagit avstånd till NB, och han har också berättat att NB blir ofta arg när han dricker.
Vist skulle ett uttalande ifrån fd. Frun vara intressant.
2016-01-29, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
De har ändrat på antalet handläggare för ärendet, förut var det tre personer som stod som handläggare nu är det två.
Exakt min bild också. Ville inte svara för jag var lite osäker. Men jag reagerade på handläggarna eftersom det var enbart kvinnor. Har du också minnesbilden att det var tre kvinnor tidigare?
2016-01-29, 12:05
Medlem
Läste i tidigt skede att exfrun inte trodde NB kunde utfört det.
Lilla mamma va av samma åsikt i den artikeln.

Inte ett pip om någon misshandel.
Värde noll såklart.
Kommer inte ihåg om det va Expressen eller återgivet ur någon lokalblaska.

Tyvärr kan jag inte hitta den, så ni får ta det för vad det är.
2016-01-29, 12:10
Medlem
Citat:

Hur tolkar du det?
2016-01-29, 12:17
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Exakt min bild också. Ville inte svara för jag var lite osäker. Men jag reagerade på handläggarna eftersom det var enbart kvinnor. Har du också minnesbilden att det var tre kvinnor tidigare?

Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Hur tolkar du det?

Det var tre kvinnor som stod som handläggare förut och min tolkning är att ärendet strax är avslutat, det kommer inte att behövas fler krafter, inget nytt material kommer att behövas registreras, HR håller på att avsluta fallet.
2016-01-29, 12:24
Bannlyst
Citat:
Det var tre kvinnor som stod som handläggare förut och min tolkning är att ärendet strax är avslutat, det kommer inte att behövas fler krafter, inget nytt material kommer att behövas registreras, HR håller på att avsluta fallet.

Att NB måste kvarstanna i häkte, tyder mycket på att HR har fått en klar uppfattning av ärendet.
HR kan ev. besluta om en RPU innan dom kan verkställas.
Ska han ev. dömas till sluten psykvård eller fängelse är ett troligt svar HR först vill ha innan dom
avkunnar vilken dom som ska bli.
2016-01-29, 12:25
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:

De har väl tagit bort en formulering också. Jag är ganska säker på att det tidigare stod:
"Nerijus Bilevicius (eller stod det bara 'han'?) är fortfarande på sannolika skäl misstänkt för mord"

Det kan ju i så fall vara av vikt.
2016-01-29, 12:32
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det är alldeles riktigt. Om hon har någon reell chans att fria eller sänka straffet genom att hävda det ena eller de andra får hon absolut inte ta hänsyn till de anhörigas känslor. Men det är oprofessionellt av henne att återbruka ett antal psykfallsteorier från ett näforum på ett sätt som bara gör domstolen förbannad, och inte på minsta sätt försätter hennes huvudman i en bättre position.
Vad är det för psykfallsteorier från vilket nätforum som hon återbrukar, menar du?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in