Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-28, 20:22
Medlem
Han hade bara druckit ett par flaskor vin för mycket.
Sedan får han extremt kreativa tankar hur han skall lösa världsproblemen.

Inte svårt att räkna ut att de mest kontroversiella twittrarna kommer i onyktert tillstånd.
Citera
2016-01-28, 20:24
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xd67
Han hade bara druckit ett par flaskor vin för mycket.
Mjoo, kommer dock ihåg en intervju med honom där han bestämt hävdade att det enda han konsumerade i alkoholväg var folköl, tre femmor. Det var efter att han åkt fast för rattfylla...

Känns lite som att Raffe lever i förnekelse när det gäller hans alkoholvanor.
Citera
2016-01-28, 21:43
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Mjoo, kommer dock ihåg en intervju med honom där han bestämt hävdade att det enda han konsumerade i alkoholväg var folköl, tre femmor. Det var efter att han åkt fast för rattfylla...

Känns lite som att Raffe lever i förnekelse när det gäller hans alkoholvanor.

Har Ralf någon koppling till fotbollen idag? Jag har inte följt hans livsresa på ett tag. Jag vet att han har kommenterat fotboll i någon TV-kanal men min känsla är att det inte var någon större framgång.

Ingen tränarroll i dom lägre serierna?
Citera
2016-01-28, 21:45
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Har Ralf någon koppling till fotbollen idag? Jag har inte följt hans livsresa på ett tag. Jag vet att han har kommenterat fotboll i någon TV-kanal men min känsla är att det inte var någon större framgång.

Ingen tränarroll i dom lägre serierna?
Sen han fick foten från Radiosporten så har nog inga större kontakter med fotbollen nej. Förutom nån match med TV-laget-om det nu finns kvar.
Annars har han nog alldeles för mycket tid att grogga på...
Citera
2016-01-28, 21:54
Medlem
Steff83s avatar
Han bor inte långt från mig. Samma bostadsområde. Brukar se han går ner till Frölunda torg ofta. Är ofta i en spelbutik eller på Systemet på helger.
Senast redigerad av Steff83 2016-01-28 kl. 21:56.
Citera
2016-01-28, 21:57
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Han bor inte långt från mig. Samma bostadsområde. Brukar se han går ner till Frölunda torg ofta.
Ser han skröplig ut? Han har ju haft hälsoproblem.
Citera
2016-01-28, 21:58
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ser han skröplig ut? Han har ju haft hälsoproblem.
Nja..Fast man ser att han åldrats en del fort...Fast det hänger ju ihop iofs.
Citera
2016-01-28, 23:27
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Sen han fick foten från Radiosporten så har nog inga större kontakter med fotbollen nej. Förutom nån match med TV-laget-om det nu finns kvar.
Annars har han nog alldeles för mycket tid att grogga på...

Just det, Radiosporten. Nu kommer jag ihåg.

Drog han verkligen in så mycket pengar så att kan leva på räntorna?
Citera
2016-01-28, 23:36
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Drog han verkligen in så mycket pengar så att kan leva på räntorna?
Njaa. Han har väl en fru som jobbar. Och han får väl kanske pengar från FK som sjukskriven.

Sen bor han väl förmodligen i ett hus där lånen är avbetalda, inte mycket utgifter då. Mat och sponken.

Edit: men jag ska villigt erkänna att jag har ytterst begränsad insyn i familjen Edströms privatekonomi.
Senast redigerad av gato12 2016-01-28 kl. 23:41.
Citera
2016-01-28, 23:51
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Njaa. Han har väl en fru som jobbar. Och han får väl kanske pengar från FK som sjukskriven.

Sen bor han väl förmodligen i ett hus där lånen är avbetalda, inte mycket utgifter då. Mat och sponken.

Edit: men jag ska villigt erkänna att jag har ytterst begränsad insyn i familjen Edströms privatekonomi.

Han var ju utlandsproffs i många år, det borde väl ha gett lite kulor samt bra pensionsförsäkring.
Citera
2016-01-28, 23:53
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Han var ju utlandsproffs i många år, det borde väl ha gett lite kulor samt bra pensionsförsäkring.
Det är sant. Det tråkiga för Ralf var ju bara att lönerna för utlandsproffs på den tiden (70-talet) var långt ifrån dagens nivåer...
Citera
2016-01-29, 00:46
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick

Jag pratade med Benno Magnussons dotter. Han var Ralfs bästa kompis under ÅFF-tiden, och han var proffs i tyskland. Hon sade att pengarna han kom hem med räckte till en fin kåk och bil, och till att inte jobba under några år. Sedan var de slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in