Citat:
Ursprungligen postat av
Vastmanlanning
Vad manga av oss sager är att åklagarens story inte är realistisk.
Vi vet inte vad som hände Lisa over huvud taget.
Det enda vi vet är DNA-träffarna.
Om NB är skyldig så tror åtminstone jag att alla tre litauerna vad med på det, annars är inte tidsförloppet realistiskt over huvud taget.
Varför undersöks då inte byssjan? Jo men det finns ju spar från NB där , han har ju arbetat där sager Wennerhollm. Men tank om man hittat DNA spar från Irina i byssjan? Det hade väl varit intressant?
Exempelvis.
Undersökningen har inte gått på djupet.
Man har varit nöjd med att få fast en person, en scapegoat.
Håller i stort med. Det finns en del frågetecken, att man finner föremål från Lisa på platser efter det att man sökt igenom dem med hund etc, Jag tror inte som Rönnbäck synes argumentera att polis och åklagate manipulerat i Twin Peaks anda som hon uttryckte det. Men jag håller öppet för att man kanske varit driven i en riktning när man väl fått några spår som indikerar i viss riktning. Sedan är det nog tyvärr så att en hel del spår förstörts genom att så många varit i området och letat efter Lisa. Jag håller därför också öppet för att de andra två kan varit inblandade. Det som uttryckts från åklagarsidan är intresse för vad han gjort innan han kom till Sverige men det har inte yttrats något o m huruvida man försökt efterforska frun och broderns "handel & vandel".. NBs dna där de återfunnits visar ju inte att han dödat Lisa men förmodligen hanterat henne (död eller levande). Och det skulle ju kunna passa med det som brodern liteföraktfullt menar är något slags bror Duktig sätt(att NB är den som ska leda och bestämma, styra och ställa, att han då är den som tar på sig att försöka städa upp.....
alltså mer att han kanske ärnågon annans syndabock snarare än polisens och åklagareens (som dock kanske ändå hastat i vissa delar...för att det är en liten ort, folk är rädda och rykten mer eller mindre fantastiska kommer i gungning så man vill vara effektiv snarare än att man medvetet vill sätta dit någon på helt oskälig grund)