2016-01-27, 19:36
Medlem
panther1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Ja, Alexandra fick dö för att vårt mottagningssystem är totalt oseriöst. Finns inga bortförklaringar. Sådana här brott kommer sällan som blixt från klar himmel. Man kan inte ha "hvb-boenden" för okända, outredda, det är sjukt. Alla borde överföras till häkten. Där får de vara tills de bedöms vara säkra för hvb, eller utredda med behandlingsplan. Ingen kan föreställa sig att de ska jobba med outredda individer där, eller? Som att gå på gatan och möta tio okända, och dessutom lägga sig för att sova i samma lokaler. Galen idé! Galet jobb! Galet land!

Är häktena fulla? Inget insläpp i Sverige. Men, fler ska dö innan det beslutet landar hos Miv, eller vem fan som nu bestämmer över Sverige! Det tog bara ett halvår in i kaoset tills detta hände och det var naturligtvis en ung tjej som blev offer, men det fattar inte skunken Eliasson. Som någon sa: Han säger bara vad som anses rätt för tillfället, en opålitig ledare för bland det viktigaste ett land har: Polisen.

Skyldiga är:
EU
Statsministern
Migrationsministern
Inrikesministern
Göteborgs stad
Socialförvaltningen
Arbetsgivaren

Alla bidrog på olika sätt till en 22-årig tjejs död. En tjej med hela livet framför sig!

Ena sekunden pratar de om att folk är traumatiserade och har svåra händelser bakom sig, nästa sekund kastar de in en tjej på 20 bast och låter henne ensam ansvara för ett boende där det befinner sig ungdomar mellan 14-19 år. Det är helt stört, men det ser säkert likadant ut på andra ställen mer eller mindre. Det är brister gällande både personalfrågor, men också gällande anläggningssäkerhet m.m. Jag kan tycka att vi ska hjälpa flyktingar, men då måste det vara anpassat till de resurser som finns och till det samhälle vi lever i, det måste gå i symbios. 20-35 tusen per år vore en godtagbar siffra. Men att överstiga 80 tusen är sjukt för ett så litet land som Sverige, för att inte prata om 160 tusen.
Senast redigerad av panther1 2016-01-27 kl. 19:41.
Citera
2016-01-27, 19:39
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panther1
Ena sekunden pratar de om att folk är traumatiserade och har svåra händelser bakom sig, nästa sekund kastar de in en tjej på 20 bast och låter henne ensam ansvara för ett boende där det befinner sig ungdomar mellan 14-19 år. Det är helt stört, men det ser säkert likadant ut på andra ställen mer eller mindre. Det är brister gällande både personfrågor, men också gällande anläggningssäkerhet m.m. Jag kan tycka att vi ska hjälpa flyktingar, men då måste det vara anpassat till de resurser som finns och till det samhälle vi lever i, det måste gå i symbios.

Ja, jag håller med. Vi kan inte förvandla Sverige på ett sådant sätt att vi inte kan gå till simhallen, vistas i citykärnorna eller sköta våra jobb utan att riskera att mista livet eller attackeras. Det här är inte längre enstaka händelser, utan det som hänt Alexandra är bara en del i ett stort mönster nu. Hur många fler gör inte sin plikt som Alexandra? Går till jobbet, utbildar sig, sköter sig, offras. Jag ser henne som ett offer. Verkar som om våra myndighetsföreträdare inte riktigt ser samma sak.
Senast redigerad av IQ130 2016-01-27 kl. 19:47.
Citera
2016-01-27, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tronkan
Såg bild på GM i denna tråd tidigare.
Nog scrollat igen 60 sidor+...Någon som kan länka?
Tror inte att det förekommit
Citera
2016-01-27, 19:41
Medlem
Gbg-Smokes avatar
http://www.expressen.se/gt/uttalande...tik-okansligt/

Det är tråkigt och traumatiskt för alla, speciellt för familjen, men också för arbetskamraterna naturligtvis. Sen kan jag inte låta bli att låta tanken gå till mannen som gjort dådet, det är också en människa bakom, sa Marie Östh Karlsson då. Jag hoppas hon skojar jävla landsförädare. Hade det varit min familjemedlem som hade dött och en politiker hade sagt så här hade jag känt mig jävligt besviken.

Politikerna måste ju vara mutade när det gäller det här med flyktingar eller har Syrien Irak hotat Sverige med att om ni inte tar in flyktingar så kommer det hända något bara gud vet.
Senast redigerad av Gbg-Smoke 2016-01-27 kl. 19:43.
Citera
2016-01-27, 19:44
Medlem
panther1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Ja, jag håller med. Vi kan inte förvandla Sverige på ett sådant sätt att vi inte kan gå till simhallen, vistas i citykärnorna eller sköta våra jobb utan att riskera att mista livet. Det här är inte längre enstaka händelser, utan det som hänt Alexandra är bara en del i ett stort mönster nu. Det är inte längre en avvikelse, utan en framtid som vi inte ska acceptera. Sätta stopp nu, måste vi göra. Hur många fler gör inte sin plikt som Alexandra? Går till jobbet, utbildar sig, sköter sig, offras. Jag ser henne som ett offer. Verkar som om våra myndighetsföreträdare inte riktigt ser samma sak.

En bra siffra för att det ska fungera på olika plan och för att kvalitet ska kunna upprätthållas är 20-40 tusen per år, med 40 tusen som absolut maxnivå.
Citera
2016-01-27, 19:44
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gbg-Smoke
http://www.expressen.se/gt/uttalande...tik-okansligt/

Det är tråkigt och traumatiskt för alla, speciellt för familjen, men också för arbetskamraterna naturligtvis. Sen kan jag inte låta bli att låta tanken gå till mannen som gjort dådet, det är också en människa bakom, sa Marie Östh Karlsson då. Jag hoppas hon skojar jävla landsförädare. Hade det varit min familjemedlem som hade dött och en politiker hade sagt så här hade jag känt mig jävligt besviken.
Eller hur..det är bara att vänja sig vid sådana helt sanslöst idiotiska uttalanden..jag hade blivit mer än besviken
Citera
2016-01-27, 19:52
Medlem
"Enligt åklagaren misstänks 15-åringen även för mordförsök på ytterligare en person i samband med mordet."

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...-begars-haktad
Citera
2016-01-27, 19:54
Medlem
Poyrojts avatar
Enl. DM är gm inlåst på psyket, för närvarande.
Citat:
The 15-year-old Somali is being detained at a high security hospital that treats patients with 'psychotic illnesses' after police warned he will tamper with evidence if he is not locked up.

Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/arti...#ixzz3yTLSpbrX
Citera
2016-01-27, 19:55
Medlem
Extremt tyst om detta i traditionell media. Alltså har en 22-årig hederligt arbetande kvinna blivit mördad på sin arbetsplats...

Varför så tyst? Jag hittade hit via en kommentar på di.se på en artikel som rörde nåt helt annat
Citera
2016-01-27, 19:56
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poyrojt
Enl. DM är gm inlåst på psyket, för närvarande.
Vilket är samma sak som PUT...
Citera
2016-01-27, 19:57
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
"Enligt åklagaren misstänks 15-åringen även för mordförsök på ytterligare en person i samband med mordet."

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...-begars-haktad

Vart kan man betta på att denna unga herre kommer att ha misshandlat / mördat igen innan han är 20 år fyllda?

Vet inte hur världen hade sett ut om Hitler hade vunnit och vi hade levt i ett tredje rike, men förmodligen hade det varit 1000000 gånger bättre än hur vi har det nu
Citera
2016-01-27, 19:58
Medlem
Idiotsosse som kommenterar.. Marie Östh Karlsson

" – Det är tråkigt och traumatiskt för alla, speciellt för familjen, men också för arbetskamraterna naturligtvis. Sen kan jag inte låta bli att låta tanken gå till mannen som gjort dådet, det är också en människa bakom, sa Marie Östh Karlsson då."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in