2016-01-27, 19:23
Medlem
ixgamess avatar
Hej. Undrar mest vad som komma ska!

Blev rånat i min lägenhet igår. Började så här satt och tittade på Tv Kl: var då ca:18:30. Det ringde på dörren inget konstigt med det.....öppnade och sedan började helvetet. Antingen blev jag slagen av ett bollträ eller något annat tillhygge. Blodet forsade från mitt högra ögonbryn. In kommer 4 stycken svartingar en hade pistol och en hadde kniv. Dom skrek på engelska where's the money hela tiden, samtidigt som dom plockade av min guld armlänk vigselring + silverkedja. Dom tog 200 000kr av mig (har sålt en kollonistuga) + pengarna i plånboken 860kr. Allt som allt så tog dom följande:
mobil nokia 8800
I pod (samsung galaxy)
2 stycken rolex kopior.

sedan tänkte jag även skriva om min cyckelstöld som hände för 2 månader sedan när jag endå är på gång! Ambulans och Polis kom efter att detta hadde hänt. Dock fick jag panik senare på kvällen och polis körde mig till psyk auten. Pengarna som dom tog får jag inte lillbaka det vet jag!

Men vad är det som jag ska göra nu (Polisen tog kort på mitt blodiga öga...hoppas inte på nåt ärr)
Jag vet att det finns nåt som heter brottsoffermyndigheten ska man ta kontakt med dom eller?
Kommer jag att få ersättning för mina saker + sveda o verk??

Mitt försäkringsbolag är IF.

Hur räknas en sådan händelse är det ett grovt brott??
Citera
2016-01-27, 20:27
Medlem
patriot8s avatar
Grovt rån och misshandel är inte ringa. Grovt brott med andra ord.
Citera
2016-01-27, 20:33
Medlem
Slackoffs avatar
IF är nog vana med mytomaner med självskade betende.
Grovt bedrägeri eller bara av normalgraden?
Citera
2016-01-27, 20:37
Moderator
Tystnads avatar
Så det var svartingar som gjorde detta?

Ja fy fan, Reinfeldts "nya" Sverige är fantastisk.

Ja du kan åberopa ersättning för sveda och värk från försäkringsbolaget.

Jag tror också (men ej säker ) på att du kan få en hel del av värdet på det som stals från dig ersatt av försäkringen, krävs dock att du har kvitto på allt.

En bekant blev överfallen och nerklubbad, dom stal hans plånbok, han fick otroligt nog ersättning för pengarna i plånboken (visade upp bankomat uttagskvitto) men om detta mest berodde på att han var ihärdig som en iller mot försäkringsbolaget samt har välsmort munläder låter jag vara osagt.
Citera
2016-01-30, 11:52
Medlem
ixgamess avatar
Har nu legat inne några dagar på akuten. Då dom upptäckte en skallskada. Har det någon betydelse? Kommer inte ens ihåg mitt eget personnr: så jag är tvungen att titta på det bandet dom satte på akuten på armen. Fan detta är skit kan inte mitt bankomatnr: Har inte sovit på 3 dagar kan inte mitt tele Nr: Läkaren sa att det kan vara från 2 veckor upp till flera månader!! Känner mig som en senil gammal gubbe!!

Ville bara skriva av mig.....ursäkta!
Citera
2016-01-30, 13:26
Medlem
Koljarovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
IF är nog vana med mytomaner med självskade betende.
Grovt bedrägeri eller bara av normalgraden?
Hehe, jag kollade lite snabbt på TS tidigare inlägg och han medicineras alltså med benso och oika sömntabletter pga av att han är bipolär.
Dessutom skrev han detta 2014-03-19 "har haft inbrott i min lägenhet, har tidigare haft folksam men det har nu gått 12 år sedan jag haft inbrott i min lägenhet. Bytte till IF och fick inbrott i min lägenhet dom frågade om jag haft inbrott tidigare men jag sa nej......det förra inbrottet var 12år sen inget man kommer ihåg. Dock skulle han kontakta polisen ....... Frågan är nu har dom kvar det i registret??!! "

Så stackars ixgames måste ha en extrem otur som blir rånad i sin lägenhet tre gånger på 14 år...
Mytoman var ordet.
Citera
2016-02-05, 18:06
Medlem
ixgamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koljarov
Hehe, jag kollade lite snabbt på TS tidigare inlägg och han medicineras alltså med benso och oika sömntabletter pga av att han är bipolär.
Dessutom skrev han detta 2014-03-19 "har haft inbrott i min lägenhet, har tidigare haft folksam men det har nu gått 12 år sedan jag haft inbrott i min lägenhet. Bytte till IF och fick inbrott i min lägenhet dom frågade om jag haft inbrott tidigare men jag sa nej......det förra inbrottet var 12år sen inget man kommer ihåg. Dock skulle han kontakta polisen ....... Frågan är nu har dom kvar det i registret??!! "

Så stackars ixgames måste ha en extrem otur som blir rånad i sin lägenhet tre gånger på 14 år...
Mytoman var ordet.

Bor vid Möllan alla uppgångar har en dörr vilket betyder att jag inte har någon annan på mitt våningsplan!! Tjejen som bodde i den andra trappupgången hadde 5 inbrott på 1 år!! Hon flyttade. Igår kom min polare hem vid lunchtid han är en grym programmerare. Han bor på första våningen på Andregatan han fick inbrott. Jag kan berätta flera fall om du vill.....men vad gör det när du inte fattar vad som håller på att hända med vår älskade Malmö!! Vad har min sjukdom (bipolär) med detta att göra!!

FÖRKLARA DIG!!
Citera
2016-02-07, 00:34
Medlem
Zilvios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ixgames
Har nu legat inne några dagar på akuten. Då dom upptäckte en skallskada. Har det någon betydelse? Kommer inte ens ihåg mitt eget personnr: så jag är tvungen att titta på det bandet dom satte på akuten på armen. Fan detta är skit kan inte mitt bankomatnr: Har inte sovit på 3 dagar kan inte mitt tele Nr: Läkaren sa att det kan vara från 2 veckor upp till flera månader!!

Imponerande att du mäktar med att logga in och skriva på FB i detta tillstånd!

Angående skalldadan: "Har det någon betydelse?", ja fan vet. Många skulle nog ge det en viss betydelse om de fått en skallskada medans andra är mer frågande.
Citera
2016-02-07, 00:41
Medlem
Zilvios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ixgames
In kommer 4 stycken svartingar en hade pistol och en hadde kniv. Dom skrek på engelska where's the money hela tiden, samtidigt som dom plockade av min guld armlänk vigselring + silverkedja. Dom tog 200 000kr av mig (har sålt en kollonistuga) + pengarna i plånboken 860kr. Allt som allt så tog dom följande:
mobil nokia 8800
I pod (samsung galaxy)
2 stycken rolex kopior.

Tråkig historia! Fick du betalt i kontanter för kollonistugan? 200Kkr som ligger synligt i hemmet låter inte bra.

Hoppas du har serienr till Rolexkopiorna i säkert förvar till försäkringsbolaget.
Citera
2016-02-29, 15:36
Medlem
ixgamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zilvio
Tråkig historia! Fick du betalt i kontanter för kollonistugan? 200Kkr som ligger synligt i hemmet låter inte bra.

Hoppas du har serienr till Rolexkopiorna i säkert förvar till försäkringsbolaget.

Fick 400Kkr men som tur var så lånade jag ut 200000:- 2 veckor innan. Fick brev idag från både IF och Vårdcentralen. Skickade en räkning till IF ang: detta........då skriver dom att ärendet inte har påbörjat efter 1 månad (IF VAR LUNGN OSS KAN DU LITA PÅ) Från vårdcentralen fick jag recept på 2 nya mediciner (För minnet) som jag har tappat helt!!!......Detta är som pesten men IF ska inte komma undan då jag inte har fått någån som helst hjälp av dom dvs: Samtalsterapi eller någon som ringt och frågar hur man mår!!!!!!!!!!!!!! VILL HÅLLA IGÅNG DENNA TRÅDEN MOT IF och skriv gärna om någon vet nåt om IF som man bör veta!!!!!!!!

Ha Det Bra Alla!!
Citera
2017-10-09, 17:16
Medlem
ixgamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koljarov

Mytoman var ordet.

Du verkar riktik antiningen smart eller dumihuvudet. Har du inget att skriva så skriv inget!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in