2016-01-27, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Telperin
Du har inte direkt ett liv va??
Worldventures finns INTE men medlemmarna gör detta som hobbyverksamhet och dom finns i Sverige
Jag har personligen varit i kontakt med skatteverket i detta ärende för att få klarhet.Om Worldventures finns och verkar i Sverige så måste dom ha en filial och ett org nummer med allt vad det innebär.

Läs igen nu..WORLDVENTURES FINNS INTE I SVERIGE...Medlemmar finns däremot.

Trut igentäppt

Nu släpper jag detta men innan jag gör det så vill jag bara kommentera Svt plus..Ja det var ju det mest troliga av alla program..WV vet redan om detta i USA och deras kommentar var följande.....
...Dvs inget alls ...Upp till var och en att tycka tack och lov.
Tack för mig

1) Om det finns medlemmar som säljer medlemskap (d.v.s. värvar fler medlemmar) så kan du inte säga att "World Ventures finns inte i Sverige".

2) Om medlemmarna endast säljer medlemskap och inte resor så är det ett pyramidspel eftersom ett medlemskap inte är en produkt. (Du har själv sagt att produkten är resor)

Hur skall du ha det?
Citera
2016-01-27, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Backa i tråden så har Dixon75 svarat samma sak....

"World Ventures finns inte i Sverige"

Men när jag började påpeka att dom visst finns i Sverige eftersom dom har , som klappmongot här säger "11.000 medlemmar som försöker hitta fler klappmongon"
Läs: 11.000 representanter för företaget som arbetar för World Venture Bluff och försöker få fler att gå med i bluffen.....

Så bör dom ju , enligt lagens mening , ha verksamhet inom sveriges gränser...

Dixon75 har även skrävlat , tvärtemot klappmongot som hoppade in nu , att World Venture bluffs produkt är ett "medlemskap/abbo" , vilket bara styrker pyramidspelsupplägget , då World Ventures bara säljer ett medlemskap och ingenting annat.

(FB) World Ventures Pyramidspel!(?)

Och sedan ställde jag en fråga till Dixon75 som "hen" vägrade svara på och som blivit aktuell igen med anledning av klappmongot som hoppade in i tråden nu...

"Varför blev Norge stängt när företaget har bas i Dallas USA och dom enligt dig följer lagen i USA?"

Tyvärr så hoppade Dixon75 ut ur tråden med ett sista inlägg 2015-08-01, 11:54 där "hen" skrävlade om att Dreamtrips var billigare. Dock blev alla resor i det utskicket totalmosade direkt och "hen" loggade in "Senaste aktivitet: 2015-08-28 20:30" men verkar ha förstått en gång för alla att Dreamtrips priser är helt uppåt väggarna för dyra.

Att du i din lilla trånga värld ska kalla folk för öknamn bevisar bara din förmåga till logiskt tänkande
Att wv skulle sälja bara medlemskap är juh helt fel igen av dig.
www.wvgear.com (produkt)
www.dreamtrips.com(produkt)
Om folk vill beta dyra pengar för en resa låt dom göra det då...Inte ditt problem och du lär juh knappast resa själv då du verkar bara sitta och vänta på svaren här för att sen googla på allt.
Ska vi bli personliga så tror jag att du hade nog grus i blöjjorna och asfalt i din sandlåda när du var liten med tanke på din bitterhet i allt
Citera
2016-01-27, 10:12
Medlem
Citat:
Företaget finns...Folk gillar det...Det finns i Sverige till erat förtret. och i 30 andra länder.Folk tjänar pengar..folk gillar det...Nya medlemmar kommer varje dag

Citat:
Du har inte direkt ett liv va??
Worldventures finns INTE men medlemmarna gör detta som hobbyverksamhet och dom finns i Sverige
Jag har personligen varit i kontakt med skatteverket i detta ärende för att få klarhet.Om Worldventures finns och verkar i Sverige så måste dom ha en filial och ett org nummer med allt vad det innebär.

Läs igen nu..WORLDVENTURES FINNS INTE I SVERIGE...Medlemmar finns däremot.

Trut igentäppt

Nu släpper jag detta men innan jag gör det så vill jag bara kommentera Svt plus..Ja det var ju det mest troliga av alla program..WV vet redan om detta i USA och deras kommentar var följande.....
...Dvs inget alls ...Upp till var och en att tycka tack och lov.
Tack för mig

Trut igentäppt, ja på dig själv kanske.

Ska du svänga omkring med påståenden som inte fungerar och är helt felaktiga så kan det vara en bra idé att hålla koll på alla lögner du svingar omkring med. Så du inte täpper till truten på dig själv!

Så med denna nya info av ditt senaste inlägg så kan vi konstatera att företaget INTE finns i Sverige och därför inte bedriver verksamhet här. Det du alltså köper är ett bluffmedlemskap till något som inte finns i Sverige och som bara blir dyrare med en extra smak av pyramid till det. Underbart.

Tack för att du nu har klargjort det och vi kan då gå vidare med att sänka denna bluff lite ytterligare.
Citera
2016-01-27, 10:29
Medlem
Citat:
Att du i din lilla trånga värld ska kalla folk för öknamn bevisar bara din förmåga till logiskt tänkande
Att wv skulle sälja bara medlemskap är juh helt fel igen av dig.
www.wvgear.com (produkt)
www.dreamtrips.com(produkt)
Om folk vill beta dyra pengar för en resa låt dom göra det då...Inte ditt problem och du lär juh knappast resa själv då du verkar bara sitta och vänta på svaren här för att sen googla på allt.
Ska vi bli personliga så tror jag att du hade nog grus i blöjjorna och asfalt i din sandlåda när du var liten med tanke på din bitterhet i allt

Haha!

Det är inte jag som sagt att WV endast säljer medlemskap!
Det var Dixon75....

Det är inte jag som svamlar om att WV inte finns i Sverige för att i nästa mening skrika att dom finns i Sverige och är "lagliga"....
Citera
2016-01-27, 10:58
Medlem
Citat:
Haha!

Det är inte jag som sagt att WV endast säljer medlemskap!
Det var Dixon75....

Det är inte jag som svamlar om att WV inte finns i Sverige för att i nästa mening skrika att dom finns i Sverige och är "lagliga"....

Vilka av orden förstår ni inte??

Worldventures finns i Texas USA men har medlemmar över hela världen även i Sverige.
Produkten samt medlemskapet säljs av svenskar som har det som sin hobby.
Produketn samt medlemskapet som säljs i Sverige är lagligt eftersom inga bevis finns att det bryts mot någon lag
Vart ligger eran så kallade bluff nånstans???
Att priserna är höga??Skitsnack att det ska vara en bluff då alla företag sätter sina egna priser.
Kolla upp MLM lagarna nu då nätverksförsäljning är fortfarande lagligt och bygger på en pyramid
Citera
2016-01-27, 11:17
Medlem
Citat:
Vilka av orden förstår ni inte??

Worldventures finns i Texas USA men har medlemmar över hela världen även i Sverige.
Produkten samt medlemskapet säljs av svenskar som har det som sin hobby.
Produketn samt medlemskapet som säljs i Sverige är lagligt eftersom inga bevis finns att det bryts mot någon lag
Vart ligger eran så kallade bluff nånstans???
Att priserna är höga??Skitsnack att det ska vara en bluff då alla företag sätter sina egna priser.
Kolla upp MLM lagarna nu då nätverksförsäljning är fortfarande lagligt och bygger på en pyramid

Åter igen

Det finns 2 polisanmälningar som är under utredning
Så länge dessa inte är klara så skall du INTE säga att World Venture Bluff är lagligt.

Jag har heller inte sagt att det är olagligt - däremot så har jag sagt att det är ett helt onödigt medlemskap som man kastar bort pengarna i , precis som vilket annat MLM företag som helst.

Bluffen ligger i att World Ventures går ut med att sälja billiga resor , fast dom säljer bara ett medlemskap som ger tillgång till att köpa dyra vistelser och upplevelser (OBS! Det finns inte en enda Dreamtrip där Flyg ingår....)

Att alla dreamtrips till 100% går att få MYCKET billigare genom att man bokar själv visar att det är en skräp produkt som bör hamna direkt i papperskorgen
Citera
2016-01-27, 12:07
Medlem
Citat:
Åter igen

Det finns 2 polisanmälningar som är under utredning
Så länge dessa inte är klara så skall du INTE säga att World Venture Bluff är lagligt.

Jag har heller inte sagt att det är olagligt - däremot så har jag sagt att det är ett helt onödigt medlemskap som man kastar bort pengarna i , precis som vilket annat MLM företag som helst.

Bluffen ligger i att World Ventures går ut med att sälja billiga resor , fast dom säljer bara ett medlemskap som ger tillgång till att köpa dyra vistelser och upplevelser (OBS! Det finns inte en enda Dreamtrip där Flyg ingår....)

Att alla dreamtrips till 100% går att få MYCKET billigare genom att man bokar själv visar att det är en skräp produkt som bör hamna direkt i papperskorgen

Angående 2 polisanmälan som du hoppas så mycket på så gäller dom INTE mot worldventures utan mot personer som anordnar möten i avsedda lokaler för att värva medlemmar.
Detta gäller i Sverige nu.Worldventures är inte olagligt men polisanmälan ligger där mot medlemmar som anordnar möten i hyrda lokaler
Detta kom fram efter ett samtal till Lotteriinspektionen Utlands avd

Du kan även bli dömd om du pratar med folk personligen och värvar medlemmar men då ligger bevisbördan hos polisen

Sen att du hakar upp dig på priserna...So what??
Hitta en billigare då??
Samma hotel
Samma dag
Samma utbud av extra tjänster

DET är en Dreamtrip ett paket du ska komma med annars håller inte dina siffror
Folk vill ha detta paket då ALLT ingår samt flera andra medlemmar från hela världen finns där
85% av alla Dreamtrips blir utsålda snabbt så visst finns det folk som betalar
Citera
2016-01-27, 12:12
Medlem
Citat:
Angående 2 polisanmälan som du hoppas så mycket på så gäller dom INTE mot worldventures utan mot personer som anordnar möten i avsedda lokaler för att värva medlemmar.
Detta gäller i Sverige nu.Worldventures är inte olagligt men polisanmälan ligger där mot medlemmar som anordnar möten i hyrda lokaler

Du kan även bli dömd om du pratar med folk personligen och värvar medlemmar men då ligger bevisbördan hos polisen

Men allt var ju lagligt? Och godkänt med väldigt bra betyg? Hur kan det då vara att det kan bli en dom om du försöker värva medlemmar till detta ypperliga företag?

Ditt inmålade hörn börjar bli väldigt litet.
Citera
2016-01-27, 12:25
Medlem
Citat:

Sen att du hakar upp dig på priserna...So what??
Hitta en billigare då??
Samma hotel
Samma dag
Samma utbud av extra tjänster

DET är en Dreamtrip ett paket du ska komma med annars håller inte dina siffror
Folk vill ha detta paket då ALLT ingår samt flera andra medlemmar från hela världen finns där
85% av alla Dreamtrips blir utsålda snabbt så visst finns det folk som betalar

Ehhh - nu har du rökt jazztobaken igen.
Skall du ha information om polisanmälningar och status så kontaktar man Polisen.
Lotteriinspektionen har polisanmält World Venture som företag och inte privatpersoner.
http://www.nsk.se/2015/10/16/man-ar-inte-hogst-upp-i-pyramiden/

Dömd om du pratar med personer? Alltså , nu är du på väldigt hal is...
Det betyder att varenda person i denna tråd , kan (Och skall isåfall) , bli föremål för polisutredning och dömda så fort man talar om World Venture och att varenda kotte skall gå med...
Och det var ju Lagligt i Sverige?
Snacka om att du är totalt borta just nu....

Och åter till priserna....
Du har hur många som helst exempel bak i tråden där jag knäckte Dixon75:s argument totalt....

Samma Hotell - Check
Samma extra tjänster - Check
Samma Dag - Nä , VALFRI dag - Jag får välja precis NÄR jag vill!!! , m.a.o. BÄTTRE!!!

Och likt förbaskat c:a 30% totalt billigare upplevelse. Dessutom bara jag och frugan och inga flaggviftande klappmongon!!!!

World Venture Bluff / World Venture Fraud / World Venture klappmongon
Citera
2016-01-27, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackstalkern
Men allt var ju lagligt? Och godkänt med väldigt bra betyg? Hur kan det då vara att det kan bli en dom om du försöker värva medlemmar till detta ypperliga företag?

Ditt inmålade hörn börjar bli väldigt litet.

Men snälla vän..Läs igen och sen tänker du och sen skriver du här i nämd ordning
Gå till källan direkt nu och sen kan vi snacka
Citera
2016-01-27, 12:30
Medlem
Citat:
Ehhh - nu har du rökt jazztobaken igen.
Skall du ha information om polisanmälningar och status så kontaktar man Polisen.
Lotteriinspektionen har polisanmält World Venture som företag och inte privatpersoner.
http://www.nsk.se/2015/10/16/man-ar-inte-hogst-upp-i-pyramiden/

Dömd om du pratar med personer? Alltså , nu är du på väldigt hal is...
Det betyder att varenda person i denna tråd , kan (Och skall isåfall) , bli föremål för polisutredning och dömda så fort man talar om World Venture och att varenda kotte skall gå med...
Och det var ju Lagligt i Sverige?
Snacka om att du är totalt borta just nu....

Och åter till priserna....
Du har hur många som helst exempel bak i tråden där jag knäckte Dixon75:s argument totalt....

Samma Hotell - Check
Samma extra tjänster - Check
Samma Dag - Nä , VALFRI dag - Jag får välja precis NÄR jag vill!!! , m.a.o. BÄTTRE!!!

Och likt förbaskat c:a 30% totalt billigare upplevelse. Dessutom bara jag och frugan och inga flaggviftande klappmongon!!!!

World Venture Bluff / World Venture Fraud / World Venture klappmongon

Haha..Jag pratade personligen med Marcus för 15 minuter sen och därifrån kommer min information.Ring han du med sen snackar du

Sen dina priser håller ju fortfarande inte
Det handlar INTE om när du vill åka utan paketet
Fattar du inte det??
En paketresa!!!
Fixa fram priserna nu eller va tyst
Citera
2016-01-27, 12:45
Medlem
Citat:
Haha..Jag pratade personligen med Marcus för 15 minuter sen och därifrån kommer min information.Ring han du med sen snackar du

Sen dina priser håller ju fortfarande inte
Det handlar INTE om när du vill åka utan paketet
Fattar du inte det??
En paketresa!!!
Fixa fram priserna nu eller va tyst

Och skall du prata om polisanmälningar så ringer man polisen och kollar status...

Gällande priserna , läs tråden klappmongo

Se svaren till Dixon75 och olofandy som blev knäpptysta efter mina svar

Bästa exemplet är Turkiet...

Dreamtrips = US$889 per person (c:a 8900Sek) = 2 personer 17.800
Boka Själv = Mövenpicks egna hemsida ger mig ett pris för två vuxna samma period (ink. frukost buffe) på 573 Euro (c:a 5700 sek)

Besparing = c:a 12.000 Sek

Vad missar jag som bokar själv? (Som jag får betala vid sidan om , jag har nog råd med 12.000 extra på fickan)
Full-day Istanbul city tour. -> Bokar själv eftersom jag inte vill se viftande blåa flaggor
Bosporus dinner cruise. -> Bokar själv eftersom jag inte vill se viftande blåa flaggor
Airport transfer (Dock endast inom vissa tider)
September 13, between 8 a.m. and 5 p.m.: From Ataturk Airport to hotel.
September 17, timing based on departure: From hotel to Ataturk Airport
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in