Citat:
Ursprungligen postat av
Telperin
Angående 2 polisanmälan som du hoppas så mycket på så gäller dom INTE mot worldventures utan mot personer som anordnar möten i avsedda lokaler för att värva medlemmar.
Detta gäller i Sverige nu.Worldventures är inte olagligt men polisanmälan ligger där mot medlemmar som anordnar möten i hyrda lokaler
Detta kom fram efter ett samtal till Lotteriinspektionen Utlands avd
Du kan även bli dömd om du pratar med folk personligen och värvar medlemmar men då ligger bevisbördan hos polisen
Sen att du hakar upp dig på priserna...So what??
Hitta en billigare då??
Samma hotel
Samma dag
Samma utbud av extra tjänster
DET är en Dreamtrip ett paket du ska komma med annars håller inte dina siffror
Folk vill ha detta paket då ALLT ingår samt flera andra medlemmar från hela världen finns där
85% av alla Dreamtrips blir utsålda snabbt så visst finns det folk som betalar
Ehhh - nu har du rökt jazztobaken igen.
Skall du ha information om polisanmälningar och status så kontaktar man Polisen.
Lotteriinspektionen har polisanmält World Venture som företag och inte privatpersoner.
http://www.nsk.se/2015/10/16/man-ar-inte-hogst-upp-i-pyramiden/
Dömd om du pratar med personer? Alltså , nu är du på väldigt hal is...
Det betyder att varenda person i denna tråd , kan (Och skall isåfall) , bli föremål för polisutredning och dömda så fort man talar om World Venture och att varenda kotte skall gå med...
Och det var ju Lagligt i Sverige?
Snacka om att du är totalt borta just nu....
Och åter till priserna....
Du har hur många som helst exempel bak i tråden där jag knäckte Dixon75:s argument totalt....
Samma Hotell - Check
Samma extra tjänster - Check
Samma Dag - Nä , VALFRI dag - Jag får välja precis NÄR jag vill!!! , m.a.o. BÄTTRE!!!
Och likt förbaskat c:a 30% totalt billigare upplevelse. Dessutom bara jag och frugan och inga flaggviftande klappmongon!!!!
World Venture Bluff / World Venture Fraud / World Venture klappmongon