Citat:
Ursprungligen postat av
dr.milorokonozovic
Man måste nog vara en viss sorts person för att stå och ljuga till en sådan människas fördel
Precis vad man tänker. Hur kan en kvinna stå och ljuga och försköna verkligheten så uppenbart i syfte att förringa brottet, förminska hans vidriga gärning mot en nerdrogad och försvarslös annan kvinna? Lika äckligt om det vore en manlig advokat såklart men ibland kan det kännas ännu värre när det är en kvinna som försvarar en man som begått nåt sånt här.
Dels tycker hon det är "onödigt" med synen där, "kostar så mycket och man kan lika gärna kollat på bilder m.m". Sen, när hon ska försöka få det till att det "inte är en bunker" och journalisterna står det och lyssnar när hon beskriver det som "en lägenhet" eller nåt. Stå och blåljuga rakt i ansiktet på folk och hon vet att alla förstår hon bara snackar skit?! Var som att se en dålig sketch. Sen när hon förklarar att det som hänt är en "komplicerad historia"? Hur då komplicerad? Ska vi tro att kvinnan kanske lite grann ville vara där eller? Är en enkel historia. Han är en sjuk fullblodspsykopat som kanske skadat fler kvinnor och jag tror att allt skulle ha eskalerat. Han skulle inte nöjt sig med att bara ha henne där. Ser framför mig tortyr, sadism, mord och kanske fler offer dit.
En sån där advokat - ok, jag vet att det är människan hon försvarar, inte brottet, men - hur fan kan man sova gott själv efter sånt här, hur kan man vara nöjd med sig själv, hur kan man leva utan empati och samvete? Ja, är ju "bara ett jobb", men måste nog vara mycket speciella personligheter för att klara av det yrket och skärma av sig helt.