2016-01-26, 12:03
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
MFF kallar till presskonferens klockan två.

Det senare åren har spekulationerna inte stämt ett skit. Så det blir säkert en spelare som ingen har tänkt tanken på.
2016-01-26, 12:07
Medlem
junkbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det senare åren har spekulationerna inte stämt ett skit. Så det blir säkert en spelare som ingen har tänkt tanken på.

Tobias Hysén.
2016-01-26, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Tobias Hysén.

Det hade varit "kul".

Citat:
[...]

Du blir inte särskilt dyr nu att få hem?

– Hade jag stuckit hem tidigare från Kina så kanske jag hade tänkt lite annorlunda. Nu har jag varit här i två år, blivit utköpt nu och fått med mig en del hem. Så jag kan inte tänka mig att det blir någon långvarig eller tuff förhandling med Blåvitt, säger Hysén och fortsätter.

– Jag har ju hängt med och vet om klubbens ekonomiska situation. Jag har inga tankar på att komma hem och bli en ekonomisk belastning eller så. Det finns inte på kartan.

[...]

– Förhoppningsvis tar det inte så lång tid. Vi behöver väl någon dag från att han har skrivit på avtalet där borta. Vi har suttit och väntat på att han ska lösa så det kan man ju säga, sa Mats Gren då.

13.30 under tisdagen håller Blåvitt en presskonferens där Tobias Hysén ska presenteras av klubben. Anfallaren själv befinner sig dock i Kina dit han nyligen återvänt efter ett träningsläger.
I Hyséns egna podcast "Tobbe e Klar" kan du lyssna mer på hur han har resonerat och tänkt.
- See more at: http://www.gp.se/sport/fotboll/ifkgoteborg/1.2969394-hysen-efter-beskedet-nu-blir-det-all-in-pa-blavitt#sthash.KB3gtIVT.dpuf
2016-01-26, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
En Kjartansson, tack. Visserligen har det rapporterats om honom redan, men alla journalister är ju tvärsäkra på att det är dansken vi ska presentera.
2016-01-26, 12:50
Medlem
snillet_1s avatar
Dansk media hävdar att Andreas Blomqvist kan bli klar för Norrköping inom kort:

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/aab-flop-paa-vej-hjem-til-sverige
2016-01-26, 12:56
Medlem
Om medias spekulationer stämmer så är det Anders Christensen från Chievo som presenteras 14:00 vilket betyder att minst en, kanske två innermittfältare lär lämna oss den kommande veckan. Adu känns mest trolig men det är samtidigt den spelaren som passar bäst in i vårt nya spelsätt. Lewicki lämnar som senast i sommar och Eikrem känns fortsatt som en rund kloss som ska pressas in i ett fyrkantigt hål.
2016-01-26, 13:29
Medlem
Cruachans avatar
Om det nu är Christensen som presenteras så kan det förstås bli bra, men man måste ändå sätta ett frågetecken vid att vi i sådana fall återigen värvar en spelare som suttit fast i frysboxen det senaste året.
2016-01-26, 13:32
Medlem
Tobias Hysén med på länk på Blåvitts presskonferens just nu:

http://www.gp.se/sport/fotboll/ifkgoteborg/1.2969508-nu-presskonferens-med-blavitt-presenterar-hysen
2016-01-26, 13:47
Medlem
2 år med option på +1. Enligt mig, en optimal lösning.

Sedan är ju detta väldigt glädjande, och värmande att läsa. Härligt Tobbe!

Citat:
Den acceptans Tobbe har visat att komma hem till Blåvitt, se det som en payback-time, komma hem utan sign-on, likaså har hans löneanspråk blivit blygsamma.
2016-01-26, 14:05
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Om det nu är Christensen som presenteras så kan det förstås bli bra, men man måste ändå sätta ett frågetecken vid att vi i sådana fall återigen värvar en spelare som suttit fast i frysboxen det senaste året.

Vad för spelartyp är han?
2016-01-26, 14:16
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

Jag har aldrig sett honom spela, men det låter som att han påminner om Lewicki/Adu sin position men är bättre på att ta steget upp. Ungefär så.

Det innebär förmodligen också att någon kommer att lämna rätt snart. Det är orimligt med alla dessa centrala mittfältare i truppen.
Senast redigerad av mishima 2016-01-26 kl. 14:20.
2016-01-26, 14:17
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

En mästare på att hålla sin läktarplats varm.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in