2016-01-25, 14:47
Medlem
Hur lång tid brukar ni ge ett frö planterat direkt i jord innan ni ger upp?
Citera
2016-01-25, 15:51
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TemporaryRobert
Hur lång tid brukar ni ge ett frö planterat direkt i jord innan ni ger upp?

Dryga veckan om alla övriga parametrar stämmer.
Citera
2016-01-25, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koksalt2
Varför ska du sätta tält i garderoben??

händer ju att man har besök vettu,,då är de väl rätt bra att kunna gömma undan att lite
Citera
2016-01-25, 21:17
Medlem
Tjena!

2 funderingar som jag tänkte ni skulle kunna svara på.

1. Vilken jord och näring ska jag köpa om jag vill köpa i en fysisk butik? Vet om att näring speciellt anpassad för cb är mycket bättre men vill vara så diskret som möjligt och inte beställa från nätet.

Ge gärna exempel/länkar till vad ni skulle ha använt.

2. Tänkte beställa frön från smoketower. Om jag väljer leveranssätt brev samt betalsätt postförskott, hur blir det då? Tror ni jag kommer behöva visa leg?

Vet att när jag har haft brev som leveransätt tidigare för andra varor och det inte fick plats i mitt brevinkast så fick jag ett sms att hämta ut på ett uthämtningsställe och behövde då inte visa leg.

För i sånna fall kan man väl bra skriva någon annans namn i beställningen? Vad kollar snuten efter på smoketower? Ip-nummer eller paket som skickas från deras adress?

Tacksam för svar!
Citera
2016-01-26, 07:48
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flo_fizzle
Tjena!

1. Vilken jord och näring ska jag köpa om jag vill köpa i en fysisk butik? Vet om att näring speciellt anpassad för cb är mycket bättre men vill vara så diskret som möjligt och inte beställa från nätet.

2. Tänkte beställa frön från smoketower. Om jag väljer leveranssätt brev samt betalsätt postförskott, hur blir det då? Tror ni jag kommer behöva visa leg?

Vet att när jag har haft brev som leveransätt tidigare för andra varor och det inte fick plats i mitt brevinkast så fick jag ett sms att hämta ut på ett uthämtningsställe och behövde då inte visa leg.

För i sånna fall kan man väl bra skriva någon annans namn i beställningen? Vad kollar snuten efter på smoketower? Ip-nummer eller paket som skickas från deras adress?

Tacksam för svar!

1. Random p-jord, coop x-tra kattsand och biobact tomat.

2. De kollar inte aktivt efter något på det sättet. Har du verkligen nerver nog för att odla?
Citera
2016-01-26, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flo_fizzle
Tjena!

Tacksam för svar!

Tja! Som ovan säger med näring!

Jag köpte frön från ickysticky.se och fick hämta ut dom i butik men behövde inte visa leg! Men sen är det ju inte olagligt att köpa "lyxfågelfrön" och paketen är alltid diskreta och så!
Citera
2016-01-26, 13:29
Medlem
Blir resultatet verkligen bättre av att köpa dyr näring som ska vara anpassad för cb? Ser många som rekommenderar bio-canna mm för att smaken blir bättre osv.

Borde inte nässelvatten under vegg och lite aska/urin under blom (eller vanlig billig veg och blomnäring från lokala blomsterhandeln om man bor mitt i stan och inte har tillgång till aska och nässlor och tycker att urin känns konstigt) funka precis lika bra eller bättre? Jag tänker att de viktiga ämnena är N-P-K och hur mycket kan man anpassa dessa grundämnen egentligen? Smaken bör väl vara den samma så länge man flushar ordentligt ?

Min fråga gäller om man kör på relativt bra plantjord och inte hydro osv och jag vill helst ha svar från dom som provat både och
Jag vill alltså ha era personliga åsikter inte "fakta" och lovord från produkternas hemsida.
Senast redigerad av gulabananer 2016-01-26 kl. 13:33.
Citera
2016-01-26, 13:36
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulabananer
Blir resultatet verkligen bättre av att köpa dyr näring som ska vara anpassad för cb? Ser många som rekommenderar bio-canna mm för att smaken blir bättre osv.

Borde inte nässelvatten under vegg och lite aska/urin under blom (eller vanlig billig veg och blomnäring från lokala blomsterhandeln om man bor mitt i stan och inte har tillgång till aska och nässlor och tycker att urin känns konstigt) funka precis lika bra eller bättre? Jag tänker att de viktiga ämnena är N-P-K och hur mycket kan man anpassa dessa grundämnen egentligen? Smaken bör väl vara den samma så länge man flushar ordentligt ?

Min fråga gäller om man kör på relativt bra plantjord och inte hydro osv och jag vill helst ha svar från dom som provat både och
Jag vill alltså ha era personliga åsikter inte "fakta" och lovord från produkternas hemsida.

Biobact tomat och epsomsalt funkar kanon och gräset blir väldigt bra.
Citera
2016-01-26, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Biobact tomat och epsomsalt funkar kanon och gräset blir väldigt bra.

Jo det vet jag, men är intresserad av om de cb-anpassade var bättre till den grad att det lönar sig att köpa dom
Citera
2016-01-26, 14:21
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulabananer
Jo det vet jag, men är intresserad av om de cb-anpassade var bättre till den grad att det lönar sig att köpa dom

Ja och det var det jag svarade på. Det går lika bra med epsom och biobact.
90% av allt som säljs i growshops är överprisad skit som inte behövs (+15år som odlare).
Citera
2016-01-26, 17:59
Medlem
gorfs avatar
Blom v 4
Går det att ta en bud å röka?
(Sugen å less på att dricka alkohol)
Citera
2016-01-26, 18:22
Medlem
datzs avatar
Skulle vilja få ner 2-3 grader i tältet men har gjort allt jag kan med ventilation.

Kan man klippa av en liten bit av reflektion på varje sidan för att få ner temperaturen lite i tältet ? hur mycket ska jag klippa isf ? ligger just nu rund 27-28.5grader men känner att jag skulle vilja ner en aning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in