2016-01-26, 11:26
Medlem
Stigmata01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andromedi
Det lär inte vara en slump att hon var ung och snygg (antar jag att de tycker)... kanske det rör sig om sexuell frustration? Alternativt ilska över hennes religion, att hon inte var muslim - inte bar slöja, ensam med massa unga män etc. Men att vara kapabel till att mörda någon med kniv vid 15 års ålder är jävligt läskigt oavsett. Han måste varit psykiskt störd på nåt sätt också? Här står att de andra "barnen" höll fast honom som riktiga hjältar: http://www.expressen.se/gt/barnen-so...mannen-hyllas/
Frågan är, var de emot attacken från första början, det vill säga det rörde sig om en ensam galning, eller var de bara emot hur långt det gick? En hög med 15-17-åriga killar, förmodligen sexuellt oerfarna (från en kultur utan sexuell frihet och jämlikhet) lär i alla fall inte total-ignorerat att de var ensamma med en attraktiv tjej...?

Kommer bli fokus på de ensamkommande som höll fast GM (som också var ensamkommande). De kommer givetvis hjälteförklaras i alla medier för att få bort fokus på den ensamkommande GM.
Citera
2016-01-26, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hellbergx
I stort sett, men det fanns även lugnare perioder.

Jag har tidigare arbetat och har erfarenheter ifrån "tungt" arbete inom socialtjänst och LSS-boenden med tung problematik (utåtagerande klienter/brukare) men detta blev för mycket för mig. Jag jämför det lite med FN-tjänst jag har gjort tidigare i livet...

Dina kommentarer stämmer väl med mina erfarenheter med. Exakt det du beskriver beskriver min sambo som arbetar med detta. Jag har arbetat inom socialpsykiatrin med klienter som lider av psykossjukdomar och upplever det jobbet väsentligt lugnare och tryggare än hennes.

Till "sektionschefen" som skrev tidigare m.fl som påstår bra betalt. Ja visst, om man tycker 125 - 140 kronor/timme är bra, så absolut.
Senast redigerad av Tjillevipps 2016-01-26 kl. 11:36.
Citera
2016-01-26, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thissuitisblacknot
Nu skriver jag pa tom mage men utveckla!

Du har liknande arbetserfarenhet som den du citerade, antagligen, please, go ahead and DO tell!

Vi har pa flashback vill jattegarna veta!

ska forklara ej svenskt keyboard efter mellis.

Ja? Hur tänker du? Är det svårt för dig att förstå?
Citera
2016-01-26, 11:50
Medlem
Har haft en klump i magen som vägrar försvinna sedan igår när jag började följa denna nyhet. Jag personligen skulle säkerligen betraktas som naiv och alldeles för godtrogen i flaskback-mått mätt tidigare. Känns dock som att droppen som fick bägaren att rinna över kom nu för min del. Är så ledsen och besviken över politiker, poliser och medias hantering av denna tragiska händelse.

På mindre än ett dygn sjönk rubrikerna "Polisen: Hinner inte med brott på asylboenden" samt "Ung kvinna död - efter dåd på flyktingboende" från överst till i princip längst ner nu hos aftonbladet. Detta kan inte heller förklaras med att intresset var lågt, de låg ju i topp på mest läst/delade/sett. Har sett rubriker om hur "Ronaldo kräver mycket träning" eller "Nya porrserien till jättekanal" etc etc i över en vecka och fortsatt är långt långt högre upp. Idrottsgalor och nya idol-juryn har ju ett stort allmänintresse så det får man väl förstå. Blir illamående hur detta brutala mord förringas.

Ursäkta om jag hamnade lite ot. Hoppas vi och även andra får veta mer om vad som egentligen hände igår. Stackars Alexandra och hennes familj, ni har hela mitt hjärtas sympatier. Jag ger upp och säger som er, det är ansvarslösa politikers fel helt enkelt. Usch.
Citera
2016-01-26, 11:54
Medlem
Fy fan vad jag kräks nu när politiker och polis visar sympati för mördaren!!

Här blev en stackars 22 årig kvinna brutalt mördad, knivhuggen i ryggen och så får mördaren sympatierna!!

Om händelseförloppet på asylförläggningen. Troligen var hon såpass snygg att varenda en av de boende trånade efter henne, men i normala fall stannar det där som en tanke och kanske en flirtig kommentar.

Tänker man logiskt är det mycket som måste ske innan det går till mord. Vi kan alltså vara säkra på att det finns en historia här som leder till mordet.

Att de andra brottade ner honom och höll honom kvar är hedersamt. Det gör att man ändå har ett visst hopp om att inte alla asylsökanden är beredda att mörda folk. Jag tror inte att de andra inneboende har någon skuld utan all skuldbörda ligger på denna mördare (och på politikerna).

En mördare som nu får massor av sympatier från polisen och politiker. Jag kräks!! Ännu ett jävla stort svek mot offren!!
Senast redigerad av endumbonde 2016-01-26 kl. 11:57.
Citera
2016-01-26, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scriptor
Sorgligt men sant. Ett svek mot anhöriga till BO, poliskår och den största delen av svenska folket.

Inslaget börjar ca kl 07.22,
http://www.svtplay.se/video/5936624/...-25?start=auto
Helt otroligt utlåtande av rikspolischefen.
Kl 07:19, 54 minuter in i klippet, sade han följande (ordagrant återgivet):
Citat:
Ja, man blir ju naturligtvis förtvivlad å alla inblandades vägnar. Naturligtvis den som blir dödad och dennes anhöriga, men också för en enskild ung kille som begår en sån här förskräcklig händelse, vad har den personen varit med om för någonting? Vilka omständigheter har den killen växt upp under? Vad är det för trauma som han bär med sig?
Hela den här flyktingkrisen visar ju på hur orättvist livet är i många delar av världen.
Och vi får hjälpa till och försöka lösa det här enligt bästa förmåga.
Han förminskar gärningsmannens skuld genom att direkt gissa sig till andra bakomligande orsaker och använda en förminskande omskrivning begå en förskräcklig händelse i stället för att säga misstänkt dråp eller mord. Medicinen han föreslår är att en odefinierad grupp "vi" skall lösa problemet efter bästa förmåga.

Inte en chans att en polischef eller politiker hade kunnat säga sådana saker när Anna Lindh dödades.

Dan Eliassons utlåtande sätter fingret på en kuslig hierarkisk indelning av brottsoffer i svenska etablissemanget. Det "är OK" att släta över gärningsmannens roll och ansvar om brottsoffret är en okänd kvinna med invandrarbakgrund.
Senast redigerad av Skewie 2016-01-26 kl. 12:04.
Citera
2016-01-26, 12:15
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Helt otroligt utlåtande av rikspolischefen.
Kl 07:19, 54 minuter in i klippet, sade han följande (ordagrant återgivet):

Han förminskar gärningsmannens skuld genom att direkt gissa sig till andra bakomligande orsaker och använda en förminskande omskrivning begå en förskräcklig händelse i stället för att säga misstänkt dråp eller mord. Medicinen han föreslår är att en odefinierad grupp "vi" skall lösa problemet efter bästa förmåga.

Inte en chans att en polischef eller politiker hade kunnat säga sådana saker när Anna Lindh dödades.

Dan Eliassons utlåtande sätter fingret på en kuslig hierarkisk indelning av brottsoffer i svenska etablissemanget. Det "är OK" att släta över gärningsmannens roll och ansvar om brottsoffret är en okänd kvinna med invandrarbakgrund.

Håller inte med om vad du skrev i det sista stycket. Annars så är vi eniga!

Men Rikspolischefens mycket vidriga sätt att uttrycka sig beror enbart på att han är en stor kugge i den otroligt grisiga PK-marinaden. Han fick inte jobbet som Riskpolischef därför att han skulle vara en bra polischef för medborgarna....han fick jobbet för att vara en bra polischef för politikerna.

Han uttryckte sig så här enbart för att det är karriärfrämjande i.o.m. att gärningsmannen var en asylsökande. Det är enbart av det skälet som han så vidrigt slätar över det hela.
Jag tror att hans flathet i det här fallet faktiskt kan slå tillbaks på honom då offret var av invandrarbakgrund (hennes föräldrar).
Citera
2016-01-26, 12:22
Medlem
andromedis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karrolines

På mindre än ett dygn sjönk rubrikerna "Polisen: Hinner inte med brott på asylboenden" samt "Ung kvinna död - efter dåd på flyktingboende" från överst till i princip längst ner nu hos aftonbladet. Detta kan inte heller förklaras med att intresset var lågt, de låg ju i topp på mest läst/delade/sett. Har sett rubriker om hur "Ronaldo kräver mycket träning" eller "Nya porrserien till jättekanal" etc etc i över en vecka och fortsatt är långt långt högre upp. Idrottsgalor och nya idol-juryn har ju ett stort allmänintresse så det får man väl förstå. Blir illamående hur detta brutala mord förringas.

Håller med, nedtystandet är obehagligt och odemokratiskt. Såg en nyhet om rättegången i Lisa Holm-mordet ligga högre upp. Varför skulle ett gammalt mord vara mer relevant än ett nytt?

edit:Nu ligger det högst på aftonbladet i alla fall.
Senast redigerad av andromedi 2016-01-26 kl. 12:28.
Citera
2016-01-26, 12:28
Medlem
Nooomys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andromedi
Håller med, nedtystandet är obehagligt och odemokratiskt. Såg en nyhet om rättegången i Lisa Holm-mordet ligga högre upp. Varför skulle ett gammalt mord vara mer relevant än ett nytt?

Vad menar du? Det är ju högst upp på aftonbladets hemsida?

http://postimg.org/image/lp4pnqhv9/
Citera
2016-01-26, 12:28
Medlem
Hjalmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karrolines
Har haft en klump i magen som vägrar försvinna sedan igår när jag började följa denna nyhet. Jag personligen skulle säkerligen betraktas som naiv och alldeles för godtrogen i flaskback-mått mätt tidigare. Känns dock som att droppen som fick bägaren att rinna över kom nu för min del. Är så ledsen och besviken över politiker, poliser och medias hantering av denna tragiska händelse.

Aftonbladet toppar nu hemsidan med ett reportage om Alexandra och Expressen har haft fyra artiklar om mordet högt på sidan sedan igår.

Fortsätt tänka själv och fundera på vem du låter definiera din världsbild - är det svikna och marginaliserade personer, som det finns många av här, som söker bekräftelse på att allt och alla är korrupta så kommer du snart att dela både deras verklighetsuppfattning och totala rädsla och uppgivenhet.
Citera
2016-01-26, 12:29
Medlem
andromedis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nooomy
Vad menar du? Det är ju högst upp på aftonbladets hemsida?

http://postimg.org/image/lp4pnqhv9/

Ja jag ändrade mitt inlägg. När jag kollade senast låg det i princip längst ned.
Citera
2016-01-26, 12:32
Medlem
[quote=heltbakom|56142906]
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Det är väldigt välbetalt att jobba med asylmottagning och sådana här hem. Särskilt kvälls och nattskift, samtidigt som det inte är så krävande, så det är kanske därför hon jobbade.[/QUOTE

Jag har vänner som arbetar på såna här boenden, och de tjänar runt 24 000 före skatt.
Då är det heltid och all OB för helger och nätter är inräknat, plus att de sover jour.

Då är det dåligt betalt anser jag. En vän jobbar på asylmottagning , migrationsverket som arbetsgivare och det är minst det dubbla hos dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in