Citat:
Ursprungligen postat av
skogsguru
Är det någon här som testat loansys och fått någon snurr på det?
Verkar det lovande?
Hej Skogsguru,
Det är en hel del av våra investerare som har verifierat sig på loansys och vi betalade ut 16 lån under januari. Vi siktar på liknande siffror i februari. Vi är nöjda med de två första månaderna och fortsätter bygga vidare på plattformen. Mer information kommer att komma i VD-brevet, men jag kan avslöja att automatinvesteringsfunktionen släpps inom kort.
Citat:
Ursprungligen postat av
rakarna
tar ju ett tag för ett lån att bli ett förlust lån, hur länge har du varit långivare?
först måste ju lånet ligga 180 (???) dagar och sedan måste inkasso bolaget som Savelend samarbetar med neka köp av lånet vilket dem bara gör ifall dem misstänker brott eller att personen har dött? kanske finns fler anledningar. Sedan vet jag inte hur länge lånet ska ligga innan Savelend lägger ner allt och redovisar kreditförlust.
Hej Rakarna,
Jag tycker det är fantastiskt hur pass bra du har förklarat processen! Det finns några fler fall, exempelvis om de har flyttat från Sverige, men då drivs det på vanlig inkasso och processen blir längre. På årsbeskedet som ni nu kommer åt i inloggat läge finns det kreditförluster redovisade och det är de lån som under året har sålts och redovisats som "försäljning". Om vi ej säljer lånet ligger det på vanlig inkasso och det finns ingen bortre gräns för när det skrivs av utan tills dess att låntagaren har avlidit är fordran giltig och har ett värde.
Ha en fortsatt trevlig söndag!