2016-01-25, 23:04
Medlem
Mongooss avatar
Det verkar finnas två läger i denna tråd beträffande föräldrarnas roll i dödsfallet. Jag blir dock jäkligt irriterad på skitblaskorna som beskyller hotellet när det tydligt har framkommit att gällande säkerhetsföreskrifter har efterföljts.
Citera
2016-01-25, 23:15
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoos
Det verkar finnas två läger i denna tråd beträffande föräldrarnas roll i dödsfallet. Jag blir dock jäkligt irriterad på skitblaskorna som beskyller hotellet när det tydligt har framkommit att gällande säkerhetsföreskrifter har efterföljts.

Jo, men det är ju kvällstidningsjournalistik 1.A. Felet får aldrig ligga hos den det är synd om - det blir för komplicerat. I stället måste ansvaret alltid ligga på antingen näringsidkare, myndigheter eller möjligtvis vita, heterosexuella män om några sådana står att finna.

För att återgå till det aktuella fallet sätter jag mina pengar på att båda föräldrarna befann sig i lägenheten men att båda fick för sig att den andre hade koll på ungen. Det räcker med ett enkelt missförstånd eller att ena parten inte hör en uppmaning från den andre att ta över för att hamna i den situationen. Livsfarligt (och kan för övrigt hända i princip vilket par som helst).
Senast redigerad av RedX 2016-01-25 kl. 23:18.
Citera
2016-01-26, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Jo, men det är ju kvällstidningsjournalistik 1.A. Felet får aldrig ligga hos den det är synd om - det blir för komplicerat. I stället måste ansvaret alltid ligga på antingen näringsidkare, myndigheter eller möjligtvis vita, heterosexuella män om några sådana står att finna.

För att återgå till det aktuella fallet sätter jag mina pengar på att båda föräldrarna befann sig i lägenheten men att båda fick för sig att den andre hade koll på ungen. Det räcker med ett enkelt missförstånd eller att ena parten inte hör en uppmaning från den andre att ta över för att hamna i den situationen. Livsfarligt (och kan för övrigt hända i princip vilket par som helst).

Mormodern och den äldre sonen var på balkongen när det hände... dessutom tog det mer än 1 minut för mamman att komma ut. mer 3-4 minuter
kom precis hem från hotellet
Citera
2016-01-26, 00:54
Medlem
Torpedullas avatar
Fram med namn nu.
Citera
2016-01-26, 01:17
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mostolito1337
Mormodern och den äldre sonen var på balkongen när det hände... dessutom tog det mer än 1 minut för mamman att komma ut. mer 3-4 minuter

Oj! Om detta är sanningen, vad gjorde mormodern? Hade hon svimmat, kanske fått solsting?
Citera
2016-01-26, 07:08
Medlem
Pantone-3165-Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ung-man
Känns det inte lite underligt att föräldrar tar med sina småbarn ut på utlandsemestrar?
Oftast reser väl barnfamiljer för att få lugn och ro och slippa ta ansvar.
Underligt? Har åkt till Gran Canaria många ggr med mina barn, yngsta var 2,5 mån första gången. Underbart.

Tankar till familjen som förlorade sitt barn. ♡
Citera
2016-01-26, 07:08
Medlem
Det kan ju va så här,mormor slumrade till några minuter,och lille pojken och den 22 månaders dottern lekte,,,,och det slutade inte bra,kram till den stackars familjen,all respect,
Citera
2016-01-26, 08:18
Medlem
h0rpattes avatar
Tycker det är riktigt oansvarigt av föräldrar att dra med sig småbarn på charter. Dels är barnen betydligt känsligare för den värmeskillnaden en sådan resa utgör samt obehaget för de under flygningen då de inte kan tryckutjämna vid ändrat tryck under flygningen.
Citera
2016-01-26, 09:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Den ettåriga flickan föll så från en hotellbalkong på Gran Canaria - och fick så svåra skador att hon senare avled.
Danske Peter var först fram till flickan efter fallet.
– Det är så hemskt som något kan vara, säger han till Ekstrabladet.
[...]
Sedan berättar Peter hur han tittade upp på balkongen varifrån flickan fallit - och fick se hennes mamma.
”Hon skrek högt i panik och började klättra över staketet för att hoppa ner efter sin dotter. Men jag skrek att hon inte fick göra det.”
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22144147.ab
Citera
2016-01-26, 09:20
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nosaint
det är klart det går att ha uppsikt över sitt barn hela tiden. men det handlar om prioriteringar. Facebook är ofta viktigare. då går det som här.
det är inte en olycka utan handlar om bristande tillsyn. samma sak när barn drunknar. oxå bristande tillsyn.
en olycka är när det sker något man inte kan förutse eller förebygga tex att ett fyllo kör på fel sida av vägen i en kurva och krockar med dig eller om ett flygplan kraschar.

ehh, rattonykterhet är ett brott och en flygolycka kan vara ett brott (beror på orsaken)
Citera
2016-01-26, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Alla balkonger verkar att se likadana ut.

http://www.ving.se/kanarieoarna/argu...ineguin/bilder

Uppenbart att föräldrarna brustit i sin tillsyn. Barnet har säkert gått upp på stolen, därefter bordet och därefter ut... Småbarn är klättergalna men har noll självbevarelsedrift.
Citera
2016-01-26, 09:27
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mostolito1337

Det låter konstigt, jag har varit på samma hotell, de allra flesta balkongerna är ganska små, har svårt att se att man inte skulle hinna fram om ett barn började klättra. Särskilt som räckena är högre än standardbalkongräcken. Kan ha varit en lek som gick snett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in