2016-01-25, 15:43
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hater1
är det alltid dagen efter sista rättegångsdagen som den åtalade släpps eller omhäktas i väntan på dom?
Nej, det är olika.
2016-01-25, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Men va faan pysslar Wennerholm och Brandtler med. Har dom druckit lunch? Eller?

Arrogans och högmodighet kallas deras beteende.

Undrar förbigående att hur skulle det varit om försvarsadvokaten var en man? Typ Silbersky ellet nåt det hållet. Skulle dessa tuppar i salen (Wennerholm, Brandler och Holm) tagit en lite sundare inställning till det som de höll på.
2016-01-25, 15:54
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Jag vill minnas att en kvinna från NFC (H Eriksson?) satt i tingsrätten och beskrev skillnaden på färskt blod och uppblött blod, ja

EDIT: läser just att åklagaren tar upp frågan i slutpläderingen: "Vi har hört Helna Eriksson 8forensiker vid NFC) berätta att det handlar om riktiga blodbilder och inga kluster av blod."

Från expressens live-rapportering
Jag lyssnade. HE pratar under TB:s förhör, 15 min in i inspelningen, om hur torkat blod kan överföras och då bildas kluster. Men hon säger ingenting om torkat och uppblött blod.
2016-01-25, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Nej, det är en svensk rättegång som hålls i Sverige. Svensk lag och regler gäller även för de som vittnar via telefon eller Skype eller liknande oavsett var den som vittnar befinner sig.
Hennes vittnesmål har ej skett under ed.
2016-01-22 09:52
IB avlägger eden i den littauiska domstolen: Jag lovar och försäkrar att jag ska säga bara sanningen. Gud hjälpe mig.
2016-01-25, 16:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det stämmer. Det finns inga mer spår än 10 DNA.

TR:s dom var förutsagd av utredande polis. Det får inte ens misstänkas att det finns band mellan polis och domare.

Skaraborgs tr var också de som häktade på ett brott som inte fanns och som valde ut en advokat inledningsvis åt NB som var med i Missing People. Det är en skandal.
NB fick alltså inte sin nuvarande advokat förrän senare.

Domen är riktigt dålig. Den är i princip en karbonkopia på åklagarens tes.

Bevis för att det fanns ett band mellan polis och domare.
Nu menar jag mer än i din fantasi... Vad du tror eller anser är ju skit samma...

Och det har du tillräcklig utbildning och erfarenhet för att uttala dig om?
2016-01-25, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det räcket inte med en ny utredning. Det måste tillsättas en oberoende kommission.

Men den finns väl redan. Du har omnämnt den tidigare i bestämd form. "Kommissionen"
2016-01-25, 16:11
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag lyssnade. HE pratar under TB:s förhör, 15 min in i inspelningen, om hur torkat blod kan överföras och då bildas kluster. Men hon säger ingenting om torkat och uppblött blod.

Nu vill jag även minnas att jag sett bild på hur det ser ut med en riktig blodfläck s.a.s. och hur det ser ut med torkat och uppblött blod,, kan det ha varit en FB:are som la ut dessa bilder? (minns inte = dåligt vittne). Det var, för blotta ögat, stor skillnad.
2016-01-25, 16:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp

Blodbilden ser inte likadan ut om det är uppblött blod.
Det ser man direkt på en analys.
Är det torkad och uppblött blod är det inte ens säkert att det går att utvinna DNA under analys.
Allt enligt experter som uttalat sig i tråden.
Har du kommit fram till några bevis som till 100 % säger att din nekrofil först träffade offret efter att hon dog?
Vad gör du i den här tråden egentligen? Här diskuteras ju MORDET på flickan...
Och det har ju inte skett enligt dig...
2016-01-25, 16:14
Medlem
Fribbäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Arrogans och högmodighet kallas deras beteende.

Undrar förbigående att hur skulle det varit om försvarsadvokaten var en man? Typ Silbersky ellet nåt det hållet. Skulle dessa tuppar i salen (Wennerholm, Brandler och Holm) tagit en lite sundare inställning till det som de höll på.

Hoho, kvinnokortet är draget. Trams.

Det kallas saklighet och argumentation. IR har inget att gå på och det förstår de flesta som har en objektiv inställning till målet.
2016-01-25, 16:16
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blygtjej
Blodbilden ser inte likadan ut om det är uppblött blod.
Det ser man direkt på en analys.
Är det torkad och uppblött blod är det inte ens säkert att det går att utvinna DNA under analys.
Allt enligt experter som uttalat sig i tråden.
Belägg?
2016-01-25, 16:21
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Jag förstår att ni vill tycka det. Wennerholm har gjort ett proffsigt arbete som kommer hålla hela vägen. När domen faller ska du och andra i tråden tänka - jag hade fel, ni andra rätt.

Nej jag VILL inte tycka det. Tycker Wennerholm gjort ett bra jobb fram till idag. Men inför slutpläderingen sa han att han hade fördelen att hålla sitt anförande efter advokaten. Med det torde menas att man har möjligheten att bemöta det advokaten säger i sin plädering. Men av detta såg inte jag något. Han körde istället samma upplägg som i tingsrätten, vilket jag tycker är en brist, att inte va vaken och bemöta det som advokaten framhöll. Visserligen kan han ha tyckt att det var så dåligt att det inte behövdes bemötas, men jag undrar om han gjorde rätt.
2016-01-25, 16:21
Medlem
nerijus bilevicius släpptes inte nu,, känns det inte som om att han är skyldig nu när HD meddelat ett tyst meddelande för imorgon, när dom skall avkunnas?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in