2016-01-25, 13:00
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Jag skulle inte bli förvånad om Arbetsförmedlingen tvingar arbetslösa i fas 3 till att jobba på boendena. För vilken kvinna skulle frivilligt vilja jobba bland taharrush-talibaner? Bara någon som är riktig desperat efter pengar, tro mig.

Jag känner flera inom Socialförvaltningen som jobbar på flyktinghem, och som har bett om anställning där (som hade andra brukare innan). Det ska faktiskt inte vara så lätt att få anställning på ett sådant ställe (innan ville de bara ha folk med socionom ultbildning osv).

Skaffa lite kontaktnät innan du yttrar dig nästa gång.
Senast redigerad av ReiseReise 2016-01-25 kl. 13:02.
Citera
2016-01-25, 13:01
Medlem
Han är väll ute efter 5 månader. Stackarn.
Citera
2016-01-25, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av usb3
Är alltså HVB living nordic AB som ligger bakom boendet. Bilden här stämmer överens med de i media.
http://www.sjukvardsinformation.net/..._20140911.html

Yes.. och söker man vidare:

http://www.mynewsdesk.com/se/humana/...ni-2015-116327
Citera
Medlem
peachfuzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Jag känner flera inom Socialförvaltningen som jobbar på flyktinghem, och som har bett om anställning där (som hade andra brukare innan). Det ska faktiskt inte vara så lätt att få anställning på ett sådant ställe (innan ville de bara ha folk med sociom ultbildning osv).

Skaffa lite kontaktnät innan du yttrar dig nästa gång.

Det säger ju iofs mer om din umgängeskrets än om personen du citerade.
Citera
Medlem
Onanizts avatar
Citat:
Jag skulle inte bli förvånad om Arbetsförmedlingen tvingar arbetslösa i fas 3 till att jobba på boendena. För vilken kvinna skulle frivilligt vilja jobba bland taharrush-talibaner? Bara någon som är riktig desperat efter pengar, tro mig.
Nja, det finns ju do-gooders också. Den sorten som går en lärarutbildning i svenska som andraspråk. Tämligen fort blir de dock desillusionerade efter möten med verkligheten, något de vägrar erkänna.
Citera
2016-01-25, 13:03
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Bara om BO är muslim. Annars ej.
Ja, men det intressanta är ju om både BO och GM skulle vara muslim....
Då måste det till ett avancerat dubbeltänk i skallen på honom
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Jag känner flera inom Socialförvaltningen som jobbar på flyktinghem, och som har bett om anställning där (som hade andra brukare innan).
Skaffa lite kontaktnät innan du yttrar sig nästa gång.
Ja men det var ju svar på min undran om AF kan skicka dit fas tre:are så att de ej ska mista a-kassa...Om man frivilligt ber om en anställning bland potentiella halal-slaktare, ja då får man väl leken tåla när man gett sig in i den.
Citera
Medlem
Red-Pandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9797
Bor i närheten men hade ingen aning om att det låg ett boende där, får ändra rutt på kvällspromenaden. Som redan nämnts så var detta tidigare ett hotell men det klart att det är mkt mer lönsamt att sadla om och garanteras full beläggning året om och inte bara när det är storlopp på Åby.

Så jävla trött på den här jävla skiten.

Det har funnits ett boende där länge, eller kanske inte just i det huset men i det bredvid.

Jag har en polare som har bott på detta hemmet för ca 10år sedan och jag hälsade på honom där ibland men kan inte minnas vilket av dom två vita husen det var men det var nummer 9 eller 11 iaf.

Vad jag kommer ihåg så blev dom inlåsta i huset väldigt tidigt, typ vid 7-8, någon gång på kvällen.
Citera
2016-01-25, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dolcegabana
Jobbar själv på ett boende för ensamkommande och kan intyga att säkerheten för personalen är lika med noll. Man arbetar många timmar helt ensam med de boende. Det som hänt i Mölndal känns mycket tungt.

För helvete: säg upp dig på stående fot och gå därifrån! Du är väl rädd om det enda liv du har.
Hoppas du är med i A-kassan.
Citera
2016-01-25, 13:05
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peachfuzz
Det säger ju iofs mer om din umgängeskrets än om personen du citerade.

Jag har jobbat på socialpsyk och boendestöd, det är ju klart att jag har skaffat mig vänner och kontakter därifrån då, oavsett med vilka jag väljer att kalla mina vänner. Killen jag citerade sa att det endast jobbar folk där som tvingats ta jobbet pga arbetslöshet eller brist på inkomst. Detta stämmer inte.
Citera
2016-01-25, 13:06
Medlem
lyktstolpes avatar
2016 året då arbete på HVB hem blir farligare än att jobba i gruvan
Citera
2016-01-25, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Ja, men det intressanta är ju om både BO och GM skulle vara muslim....
Då måste det till ett avancerat dubbeltänk i skallen på honom
Om både GM och BO är muslimer då blir det igentejpad käft på hela det politiska etablissemanget. Det blir syntax error i hjärnkontoret. Alternativt: detta har absolut ingenting med islam att göra, även om det (som framkommit i tråden) ev skulle röra sig om ett bråk mellan shia och sunni.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in