2016-01-24, 18:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jaha, så att DNA-spåren tillsammans med stödbevisningen bevisar mord endast om ett antagande som du anser orealistiskt inte är sant. Det finns alltså inget bevis.
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
2016-01-24, 18:35
Bannlyst
Citat:
Därför att han inte förklarade sig. Läs TR-domen.

Den där äcklige nekrofilen är inte min skyddsling, lägg ner det där, diskutera trådens ämne, inte mig.
1.Är Nerijus är så korkad så att han får skylla sig själv om han får livstid, om han inte säger det du fantiserar om att han ska säga?

2.Är det i så fall ok att korkade misstänkta har lättare att få livstidsdom?

3.Eller, bryr du dig om hur det går för Nerijus och blir ledsen om han döms till livstid?
2016-01-24, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Du har inte skrivit någon info alls. Vi vet fortfarande inte varför en sexualbrottsadvokat ska företräda "familjen" läs SH.

Försvarare brukar avsäga sig målsägandebiträde-rollen. Målsägandebiträden brukar inte vara försvarare.

Men det här fallet är inte likt något annat.

Du får väl fråga honom, dock tror jag han tycker att det skall du skita i.
2016-01-24, 18:41
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
1.Är Nerijus är så korkad så att han får skylla sig själv om han får livstid, om han inte säger det du fantiserar om att han ska säga?

2.Är det i så fall ok att korkade misstänkta har lättare att få livstidsdom?

3.Eller, bryr du dig om hur det går för Nerijus och blir ledsen om han döms till livstid?
1. Han får skylla sig själv om han inte förklarar sig.

2. Tyvärr har korkade människor svårare att försvara sig, och blir lättare dömda.
2016-01-24, 18:46
Medlem
Citat:
Mörkblå träningsbyxor, jacka med dragkedja. Enligt IB i förhör.
Hon säger också att han inte hade arbetskläder på för det var hans fritid.
På bilderna i FUP ser man en kort, blå Nike-jacka strl 52-56 samt även en ljusblå skjorta som hänger i hallen.

"Så klart varit känt" och "garanterat använts mot honom" är dina egna subjektiva antaganden.

Manen vid ladan hade blå jeans inte träningsbyxor,
han hade (citerar): mörkt hår av medellängd och Janne uppfattade det som att håret var rufsigt. Mannen hade skäggstubb.

Adriana beskrev manen vid kopplingsstation som blond.
2016-01-24, 18:46
Bannlyst
Citat:

2. Tyvärr har korkade människor svårare att försvara sig, och blir lättare dömda.
Är hans advokat också korkad?

Bryr du dig om han får livstid?
Undrar det eftersom du i hela tråden har tagit ställning mot att Nerijus skulle vara mördaren.
2016-01-24, 18:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Manen vid ladan hade blå jeans inte träningsbyxor,
han hade (citerar): mörkt hår av medellängd och Janne uppfattade det som att håret var rufsigt. Mannen hade skäggstubb.

Adriana beskrev manen vid kopplingsstation som blond.
Mannen som avsatte sitt DNA då, Nerijus, hur tror du han var klädd och vilken frisyr hade han vid mordet?
2016-01-24, 18:54
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Är hans advokat också korkad?

Bryr du dig om han får livstid?
Undrar det eftersom du i hela tråden har tagit ställning mot att Nerijus skulle vara mördaren.
Hon verkar inte vara vassaste kniven i lådan, men hon har inte ett lätt jobb när klienten håller inne med förklaringen.
2016-01-24, 18:55
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Varför kan de inte ljuga ihop uppgifterna? När NB kom hem på kvällen frågade han Irina om någon hade åkt förbi. " Ja, Gustav åkte förbi kl 19" , svarade Irina.

FUP s 1294-1295
Och så, och så kommer han hem och du vet inte vad klockan är då, han sitter och röker
på trappan? (klockan är 19:30-19:50)

Jag hörde att kanske var han hemma, och om en viss tid går jag ut och ser att han sitter på
trappan och röker

Okej, och då ser du också Gustav, Arne Jönssons son? (klockan är 19:30-19:50)
Ja, ja det stämmer

Och ni går in och han är smutsig?
Ja, jag startar tvättmaskinen och lägger hans grejer tillsammans med mina

Mmm, och eh när, och, han ringer det här skypesamtalet till sin mamma?
Ja

Och eh, från det att han kom hem till det ni åkte iväg till handlarn så var det minst tio
minuter och som längst trettio minuter?
Mmm

Irina uppger i detta förhör att han kom hem 10-30 min innan de åkte till Källby och de har båda sett Gustav.
2016-01-24, 18:57
Medlem
Citat:

Källa på det sistnämda, tack.
2016-01-24, 18:59
Bannlyst
Citat:
Hon verkar inte vara vassaste kniven i lådan, men hon har inte ett lätt jobb när klienten håller inne med förklaringen.
Om Nerijus får livstid för mord, bryr du dig då?
Undrar det då du genom hela tråden hållit fast vid att han är oskyldig till mord.
2016-01-24, 19:01
Medlem
Citat:
Mannen som avsatte sitt DNA då, Nerijus, hur tror du han var klädd och vilken frisyr hade han vid mordet?

Enligt dig hade NB korta blonda hår när han frågade Adriana om vägen 6/6, och nästa dag 7/6 hade han mörka medellånga rufsiga hår och skäggstubb?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in