2016-01-24, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaDetArJag
Alltså ge er nu alla som tvivlar på NBs skuld. Vem har "mjölkat" honom på sperma och blod? Vem har samlat blodet till ett rör och gått runt och droppat det på LHs tillhörigheter och runt i ladan? Vem har tagit DNA från frugan och lagt det innanför LHs byxor? DNA +4 går inte att få fram utan att droppa från provröret.
Varför sätta dit NB? Vem hatade honom så mycket? Varför döda LH och skylla på en random person? Varför inte sätta dit AB istället? Vem tjänar på att han blev fälld? Hur lyckades personen att få dit all blod och sperma? Hans läkare från Vårdcentralen?

Ni har tittat på för mycket filmer, detta är ABSURD. Rätt person sitter anhållen.

Det är ingen som påstått något sådant heller.
Du verkar inte ha läst i tråden. Hängt framför TV:en för mycket?

Kläderna med de sporadiska spåren fanns i Skövde.
2016-01-24, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
DNA går att plantera och det måste man ta hänsyn till, folk dömdes på sakliga grunder för mord innan DNA fanns.
Det som motsäger de här DNA bevisen är att det finns bevis enligt förhören att NB fanns i bostaden
den tiden när Lisa försvann.
Vilka bevis som visar att NB fanns i bostaden ska HR ta ställning till? Jag har missat att det finns bevis på att NB var hemma den aktuella tidpunkten. Jag utgår från att du inte menar de anhöriga och Gustav som var onykter och som inte vittnar inför ed utan att du menar några helt andra bevis.
2016-01-24, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Ja den starka DNA bevisningen talar för att han inte fanns i bostaden vid denna tidpunkt. Men jag förstår att ni tvivlare gärna vill låtsas om som att det skulle sakna betydelse. Bättre då att utan minsta lilla tvivel tro på en fru som ändrar sin berättelse gång på gång. Ett vittne som säger sig ha sett några "utan ansikten" sitta på trp. Men de uppgifterna granskas inte särskilt mycket av er.

Oavsett är det inte vittnen från försvaret, eller åklagaren som kommer vara den störst bidragande orsaken till att hovrätten låser in N på livstid för mordet på Lisa Holm.

"Stark"? Det finns inget på kroppen, inget i bilen, inget i boden och inget på de upphittade fynden.
Det finns bara 10. Upprepa igen 10 stycken. Det är inte starkt. Det är ologiskt. De är sporadiskt återfunna dessutom.
2016-01-24, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Hur mycket kammar Tore Brandtler in? Sexualbrottsdvokaten som 67 år gammal plötsligt hoppar in som målsägandebiträde.

Vem rekommenderades han av?

Han fick först förfrågan om att försvara NB, men tackade nej. Familjen valde honom.
2016-01-24, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Fagra, hur kan du vara så säker på att denne person inte är inblandad? Kan du vara snäll och motivera? Jag tycker att denne person är mycket intressant då han är den ende som syns runt ladan och caféet just vid det klockslag som Lisas fickringning sker och hon talar med någon.
Antingen är han mördaren eller så är han ett nyckelvittne, varför är han inte hörd??
IB borde känna till denne person eftersom han fått tag på hennes DNA. Men hon har inte nämnt någon tänkbar kandidat som skulle kunna ha hennes DNA. Skulle på det sättet kunna fria NB.
2016-01-24, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Hur kan det ha gått till då om det inte var NB?

Läs artikel om kontaminering - How DNA contamination can affect court cases
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
det kanske hjälper dig att förstå.
2016-01-24, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Det finns möjligheten att det inte var NB som planterade.

Just det. I det läget ska man betänka den "försvunna" tejpen med AB:s DNA. Helgarderat kan man kalla det. Sedan var det bara att välja vad som skulle "fastna".
Senast redigerad av nopomil 2016-01-24 kl. 13:48.
2016-01-24, 13:43
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nej, det menar jag inte. Han kan ha hört mördaren, eller så tog det för lång tid för honom att hitta kroppen. Det finns tre dörrar att välja på mellan ladan och utbyggnaden. För övrigt är det inte nästan mord att underlåta att rädda någon i livsfara.

Orka! Men vem är mördaren enligt dig, och vad var dennes motiv?
2016-01-24, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ett synnerligen bra val om du frågar mig.

IR har en mer otacksam uppgift eftersom hon har att försvara en mördare. En mördare som i stort är tyst. Som har en robust utredning med sällsynt mycket graverande DNA bevis som bär hans signatur.

Som LGW sa "DNA bevisningen är svår att komma runt". Det stämmer.

Det var inte var jag frågade. Alltså efter din åsikt. Den vet vi. Den godtar allt.
Jag frågade varför valet föll på en sexualbrottsadvokat istället för på ett målsägandebiträde.
Jag frågade också varför Tore Brandtler 67 år gammal hoppar in som just målsägandebiträde.

Pengar? Knappast. Uppmärksamhet? Kanske. Något annat? Troligen.
Senast redigerad av nopomil 2016-01-24 kl. 13:52.
2016-01-24, 13:49
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Orka! Men vem är mördaren enligt dig, och vad var dennes motiv?
Det var ingen av litauerna som dödade Lisa, så jag får inte säga namnet i den här tråden. Av samma anledning kan jag inte gå in på motivet. Du hittar uppgiften i alternativtråden.
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2016-01-24 kl. 13:52.
2016-01-24, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Han fick först förfrågan om att försvara NB, men tackade nej. Familjen valde honom.

Det tror du på? Står alltså Tore Brandtler på Skaraborgs tingsrätts lista?

Du säger "familjen" valde honom. Jag säger att han blev utvald av andra.

Sedan ska man komma ihåg att i den här tråden betyder "familjen" alltid i praktiken SH.
2016-01-24, 13:53
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Vilken Gustav pratar de om? GJ kommer till herrgården vid 19-tiden. Där stannar han till 22.00.
Det vet du bättre än GJ i TR i så fall. Han minns inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in