2016-01-23, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Jag tycker också att hon var väldigt dämpad i hovrätten, det är möjligt att hon blivit "varnad" eller tom hotad.
Jag tror att det finns många stenar kvar att vända på.

Tyvärr, det är kört.
2016-01-23, 13:09
Medlem
Jag ställde en fråga för länge sedan som jag iaf inte sett att någon har svarat på så jag ställer den igen då det hela tiden pratas om hur NBs dna kan finnas där de finns.

På bilderna i fupen så ligger det snören i en diskho med vatten. Samma sort som har visats använts på LH.
Vad är det som säger att inte NB kan ha skadat sig på jobbet, eller kanske tom bara blivit smutsig, och då tvättat händerna i den diskhon och därmed har hans dna hamnat i det stillastående vattnet och därmed på snörena. Om han har psoriasis så kan ju något blod också ha kommit med.

Om sen någon annan har tagit av dessa snören då de varit blöta så förs ju dnat över.

Jag tycker fortfarande inte att någon har BEVISAT att det är NB som har gjort det här.

Det finns en sak till som jag tycker är konstigt och det är att han från att ha svarat kortfattat på alla frågor så hetsar han upp sig och går från att bli defensiv till att bli offensiv vid frågan om vem han haft sex med i det rummet som hans sperma finns i. Det verkade på mig som om han försvarar någon, sin fru kanske, och inte vill lämna ut den personen. För mig kan det innebära om de haft sex där så innebär det att både hans och hennes dna kan ha funnits på något som gärningsmannen har använt och som sen hamnat på LH.
Eftersom NBs svar på just den frågan skiljer sig så mycket från hans andra svar i fupen så blev jag fundersam när jag läste det.
2016-01-23, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Det är klart möjligt att hon inte hade några skador på handlederna och att blodet kommit från ett annat ställe.

Det finns som du menar ingen anledning att ifrågasätta Rättsmedicinalverket angående det eller att Lisa mördades. Det är bara dumt.

Eftersom Lisa hade få skador, bortsett från strypsnaran, menade målsägarbiträdet att det mest troligt var likvätska och inte blod. Kroppen var i föruttnelse och Lisa var inknycklad i det trånga skåpet.
2016-01-23, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Lisas arbetskamrat som gick efter 18.10 såg Lisas moped bredvid sin egen men ingen bil.
Denna suvförare kunde ha vilket ärende som helst. Stanna för att skicka sms, slänga skräp i soptunnan, låna toaletten, Skita i ladan, kolla kartan, eller var det sista gästen som gick när de stängde?

Precis, men varför hör man då inte personen och tar reda på vad han gjorde där?
Samt ännu mer viktigt , vilka iakttagelser gjorde han vid caféet vid denna viktiga tidpunkt. Såg han också en moped med hjälm på styret som Bertil gjorde?
2016-01-23, 13:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alternativa
Jag tycker fortfarande inte att någon har BEVISAT att det är NB som har gjort det här.
Det finns en sak till som jag tycker är konstigt och det är att han från att ha svarat kortfattat på alla frågor så hetsar han upp sig och går från att bli defensiv till att bli offensiv vid frågan om vem han haft sex med i det rummet som hans sperma finns i. Det verkade på mig som om han försvarar någon, sin fru kanske, och inte vill lämna ut den personen. För mig kan det innebära om de haft sex där så innebär det att både hans och hennes dna kan ha funnits på något som gärningsmannen har använt och som sen hamnat på LH.
Eftersom NBs svar på just den frågan skiljer sig så mycket från hans andra svar i fupen så blev jag fundersam när jag läste det.
Du tror inte att han skäms lite med att ha blivit avslöjad med att ha onanerat och tapetserat väggarna med sina spermabesudlingar, på sin arbetsplats? Med utsikt mot tjejerna som jobbade på kaféet?
Kanske sådant han tyckt han kunde fått behålla som en "privat" del av sitt liv?
2016-01-23, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Du tror inte att han skäms lite med att ha blivit avslöjad med att ha onanerat och tapetserat väggarna med sina spermabesudlingar, på sin arbetsplats? Med utsikt mot tjejerna som jobbade på kaféet?
Kanske sådant han tyckt han kunde fått behålla som en "privat" del av sitt liv?

Han får mycket privat framöver.
Att han inte pratar dödar ju alla möjliga frågor.
2016-01-23, 13:38
Medlem
När Julia kommer med mopeden till cafeet har Lisa redan kommit dit och Julia parkerar sin moped bredvid Lisas, Julia ser att nyckeln finns inte i tändningslåset och styrlåset finns inte, gällande Lisas moped, Julia ser inga skador på mopeden.
Julia åker från cafeet före Lisa och när hon går till mopeden ser hon att nyckeln finns inte i tändningslåset och att styrlåset är inte där, i Lisas moped.
Julia tar god tid på sig innan hon åker iväg, men ser inga skador på Lisas moped som hon anser att hon borde sett om så var fallet.
Faktum är att Lisas moped hade stora skrapskador på vänster sida enligt sid 890 FUP, som Julia kunde inte ha missat om de fanns där när hon åkte iväg.
Därför finns det en stark misstanke att Lisa åkte iväg med mopeden och gick omkull med den, sannolikt en kidnappning av Lisa.
Efter att Lisa skall ha åkt iväg finns det inga vittnen som ser mopeden på platsen, utan den har kommit vid senare tillfälle dit.
Senast redigerad av Fagro 2016-01-23 kl. 13:42.
2016-01-23, 13:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Domen baseras på rättsläkarnas mänskliga slutsats. Att använda domen som bevis när uppgiften den baseras på ifrågasätts är cirkelresonemang. "Domen är korrekt, alltså är uppgiften riktig. Uppgiften är riktig, alltså är domen korrekt".
Om rättsläkarens slutsats är mänsklig, d.v.s att LH:s död vållats av en annan person, kan man då säga att en annan slutsats än rättsläkarens är att betrakta som motsatsen, d.v.s en omänsklig slutsats?
2016-01-23, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
När Julia kommer med mopeden till cafeet har Lisa redan kommit dit och Julia parkerar sin moped bredvid Lisas, Julia ser att nyckeln finns inte i tändningslåset och styrlåset finns inte, gällande Lisas moped, Julia ser inga skador på mopeden.
Julia åker från cafeet före Lisa och när hon går till mopeden ser hon att nyckeln finns inte i tändningslåset och att styrlåset är inte där, i Lisas moped.
Julia tar god tid på sig innan hon åker iväg, men ser inga skador på Lisas moped som hon anser att hon borde sett om så var fallet.
Faktum är att Lisas moped hade stora skrapskador på vänster sida enligt sid 890 FUP, som Julia kunde inte ha missat om de fanns där när hon åkte iväg.
Därför finns det en stark misstanke att Lisa åkte iväg med mopeden och gick omkull med den, sannolikt en kidnappning av Lisa.
Efter att Lisa skall ha åkt iväg finns det inga vittnen som ser mopeden på platsen, utan den har kommit vid senare tillfälle dit.
Men har inte Lisas pappa sagt att hon kört omkull tidigare? Varför skulle pappan ljuga om det?
2016-01-23, 13:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Men har inte Lisas pappa sagt att hon kört omkull tidigare? Varför skulle pappan ljuga om det?
Jo, det har han. Står klart och tydligt i FUP, att skadan på mopeden orsakats vid ett tidigare tillfälle.
2016-01-23, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Har mopeden undersökts? Har man kollat fingeravtryck och liknande på moped och mopednyckel för att verifiera om någon annan än Lisa kan ha satt nyckeln i mopeden?
2016-01-23, 13:54
Medlem
Ja pappan behöver ju inte ljuga om det.
Hon kan ha kört omkull två gånger.

Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in