Citat:
Ursprungligen postat av
Moosky
http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2966139-godsagaren-om-bilevicius-mycket-palitlig-
Lyssna på Brandtler. Han förgyller tillvaron måste jag säga.
Synd att det är så usel betalning som åklagare annars vore han som klippt och skuren för det.¨
Särskilt då han talar om det blod som nämnts i dag av DNA experten gällande Lisa.
Inte orkar jag lyssna på den stollen. Han var f.ö. väldigt blek vid förhöret av Anette K. Åtminstone enligt AB:s liverapport
Citat:
John Granlund: Slarvades det på din tid på SKL?
- Nej det är inte min uppfattning.
Kan det ha blivit sämre där sedan du var där?
- Jag ifrågasätter inte de dna-analyser man gjort utan jag ifrågasätter varför man inte undersökt de här materialet.
John Granlund:
Då kommer vi till din käpphäst, att man skulle ha letat lite mer. Kan man tvätta bort dna i en tvättmaskin?
- Ja, det kan man. Man måste undersöka det från fall till fall, ibland finns det biologiskt material kvar efter en tvätt.
13:48 John Granlund: Kontaminering, om man i det här fallet, en kontaminering från den tilltalade till Lisa Holms kläder, då måste det ha funnit någon dna av den här sorten, kan det sker genom kontaminering?
- Det är klart de här kroppsvätskorna, har man de i tillräcklig mängd så man avsiktiligt kontaminerar. Man måste ha tillgång till materialet och tillgång till de här kläderna.
13:50 John Granlund: Kan det oavsiktligt ha kontaminerats?
- Det är förstås väldigt viktigt att man hanterar målsägandes och misstänkts material för sig, det är väldigt viktigt. Men det är ju vad jag känner till vanliga rutiner, så följer man det så är det ingen risk för standard-dna-metodiken.
13:53 John Granlund: Hovrättslagmannen frågar nu om vittnet menar att LCN-dna-svar är mindre värda än dna-spår som tagits fram med standardmetodik.
- Nej, man måste bara vara mer försiktig när man hanterar det, säger hon.
John Granlund: Då är detta förhör avslutat.
Edit: Hovrättslagmannen måste gå in och klargöra.
Det fetade (och kursiverade), vad är det för hån?