2016-01-22, 20:50
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Man kan ju undra vad Adriana tycker om sin svärfar som så uppenbart tar parti för Nerijus ( tycker iaf jag att han gjorde) ger överdrivet beröm till honom med tanke på att han är utpekad som den som försökte få in henne i bilen.

Schism i familjen?
Kan det inte vara så att Arne har fått mycket skit för att han anställde NB? Jag skulle gissa att folk i trakten delvis ger honom skulden för det som har hänt. Därför måste han hålla fast vid NB's förträfflighet mm mm för att rättfärdiga sig själv för att han en gång anställde honom.
2016-01-22, 20:51
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Mycket märklig reaktion från Arne på allt som skett. Går han med skygglappar?

Han borde vara arg över hur äckel-Nero onanerar och bajsar i ladan, lustmördar flickor, tar sig friheter och skandaliserar honom och bygden. Antagligen är det för smärtsamt för Arne att se sin egen roll i denna tragedi. Att han haft hundratals olika drängar men gillar Nero mest tyder på sällsynt dåligt omdöme.

AJ gör allt för att rädda sitt eget skinn, att han anställt en mördare är ingen merit..
2016-01-22, 20:51
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Det hävdas ganska friskt att IB ljuger som en häst travar här i tråden. Så jag läste om IBs förhör. Om vi börjar med det här att NB ska ha uppmanat dom att ljuga tror jag beror på att Niklas Lindström inte lyssnar, eller inte vill lyssna, på vad faktiskt IB säger. Ur förhöret den 20/6 sid1298 det fetade IBs svar

Citat:
Eh, har Nerijus sagt till er att ni skulle tala om någon speciell tid som han var hemma, efter att polisen har varit där? Mmm, det var på måndagen när han sa, men det var inte, det var ingen order, det var bara så, sa han, tänk inte berätta att tvättade kläder annars kan dom tänka att det är ja som är inblandad Mmm Och sen var han själv som frågade mig, hur, hur lång tid var jag borta, och då pratade vi om det och ja sa, en och en halv timme max två timmar, och så ( ohörbart ) sa han till mig och Aivaras att ni får säga att jag kommit hem innan klockan sex, inte efter

Det överensstämmer precis med vad NB själv hela tiden hävdat. Sen fortsätter NL med en lång harang.

Citat:
Mmm, men det är väl så här att antingen kommer det visa sig att Nerijus inte är inblandade i detta eller så kommer det som jag har berättat tidigare helt säkert och visa sig att han är det, jag kan ju inte säga det nu, för jag har ju inte resultaten, men det finns ju en hel del besvärande omständigheter redan nu, och en av dom är ju att ni alla har uppgett i dom första förhören att han var hemma klockan fyra, eller klockan arton, trots att han inte var det, och även Aivaras är hörd i detta ju, han är ju också häktad och är det så som du har berättat vilket finns starka själ och tro, så kan ju inte Aivaras ha varit med och begått mordet, så kan ju Aivaras inte varit med och begått mordet, för du uppger ju att han har varit hemma under hela eftermiddagen, i vart fall från klockan fyra och framåt, och flickan försvann arton och trettio ungefär, då kan ju inte Aivaras vara inblandad i det, eh och han sitter ju också häktad och han är ju också publicerad i både i Sverige och i Litauen precis på samma sätt som dig, han har ju också barn vad jag förstår som ska behöva se detta… ( ohörbart ) en son Mmm, och kanske han inte har med detta och göra, så därför är det jätteviktigt, jag ska åka och höra honom i morgon bitti, jag ska åka och hålla förhör med honom i morgon bitti, och då är det väldigt viktigt att, vi kan få hans berättelse och han berättarfritt så som du har gjort idag, och att han berättar samma berättelse som dig, om han gör det så har vi ju gods själ och tro att ni talar sanning båda två, det förstår du, mmm, och då frågar jag dig, har Nerijus sagt till dig och Aivaras att ni ska tala om att han var hemma klockan arton? Att han kommit hem innan arton men inte efter

Återigen samma svar, alltså det svar som NB får när han frågade IB om hur länge han varit borta. Sen följer ytterligare ett stycke där NL ställer samma frågor och IB ger samma svar med syftning på att det är NB som först frågar när han är hemma. Har då inte AB hört när NB frågar IB om detta, utan bara hört NB säga : va inga dumbommar, ni får inte säga att jag var hemma efter 18 . Ja då blir ju allting fel.

Att inte NL tar till sig vad IB försöker säga märker man ännu tydligare när det handlar om att IB har sagt att NB kom hem 15-20 min innan dom åkte till Källby. För NL lyssnar inte när IB i diskussionen påpekar det här med att GJ kommer och åker från herrgården klockan 19.00. En stor del tror jag handlar om förbannat dålig tolk, och att IB inte förstår eller riktigt hänger med.
2016-01-22, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
Säkert, men kan det ha att göra med att AJ är bättre lämpad till att avgöra om Adrianas vittnesmål är trovärdigt eller inte? Han lär väl känna henne bättre än dig? Eller?

AJ är definitivt inte lämpad att yttra sig över vittnesmål, eller något som rör denna sak efter visat prov på dåligt omdöme i allt som rör denna sak. Tack och lov så är det hovrätten som väger betydelsen av vittnesmål, och bedömer trovärdigheten.

Jag tycker Adriana gjort ett bra intryck och med tanke på Neros alla olika ansikten, så var hon mycket duktig, när hon pekade ut honom. Östeuropé, polack, est, litauer har alla den samma tomma blicken och den bleka huden. Så vad är ditt problem med identifieringen?
2016-01-22, 21:00
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Har du någon idé om varför advokaten inte frågade Arne om Gustavs iakttagelser klockan 19.00? Enligt uppgift ska ju Gustav ha sagt åt Arne att han såg litauerna på trappan vid denna tidpunkt.

Arne kan inte berätta om vad Gustav har sett. Hörsägen. Rätt ska vara rätt eller hur.? Även om jag som ni vet är "åklagarkramare".
2016-01-22, 21:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
AJ gör allt för att rädda sitt eget skinn, att han anställt en mördare är ingen merit..
Ja, och det blir dummare och dummare. Det är väl en sak att anställa en person och inte tro att han ska ställa till med nåt så hemskt - men att sen veta att han är dömd i TR till livstid och berömma denna ännu mer i ordval av pålitlighet?
Vad ska han svamla om sen då?
2016-01-22, 21:10
Medlem
Mooskys avatar
http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2966139-godsagaren-om-bilevicius-mycket-palitlig-

Lyssna på Brandtler. Han förgyller tillvaron måste jag säga.
Synd att det är så usel betalning som åklagare annars vore han som klippt och skuren för det.¨
Särskilt då han talar om det blod som nämnts i dag av DNA experten gällande Lisa.
2016-01-22, 21:12
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Det hävdas ganska friskt att IB ljuger som en häst travar här i tråden. Så jag läste om IBs förhör. Om vi börjar med det här att NB ska ha uppmanat dom att ljuga tror jag beror på att Niklas Lindström inte lyssnar, eller inte vill lyssna, på vad faktiskt IB säger. Ur förhöret den 20/6 sid1298 det fetade IBs svar

Det överensstämmer precis med vad NB själv hela tiden hävdat. Sen fortsätter NL med en lång harang.

Återigen samma svar, alltså det svar som NB får när han frågade IB om hur länge han varit borta. Sen följer ytterligare ett stycke där NL ställer samma frågor och IB ger samma svar med syftning på att det är NB som först frågar när han är hemma. Har då inte AB hört när NB frågar IB om detta, utan bara hört NB säga : va inga dumbommar, ni får inte säga att jag var hemma efter 18 . Ja då blir ju allting fel.

Att inte NL tar till sig vad IB försöker säga märker man ännu tydligare när det handlar om att IB har sagt att NB kom hem 15-20 min innan dom åkte till Källby. För NL lyssnar inte när IB i diskussionen påpekar det här med att GJ kommer och åker från herrgården klockan 19.00. En stor del tror jag handlar om förbannat dålig tolk, och att IB inte förstår eller riktigt hänger med.

Kloka ord!
Hon gjorde ett bättre intryck i detta förhör.
Mest anmärkningsvärt idag är AJ:s hyllning av NB. Nästan så man kan tro att han själv är inblandad.
Nå, jag har lite feeling för att Julia ljuger. Advokaten må ändå ha cred för att inte ha pressat flickstackarn. Som jag uppfattade hennes berättelse, skrev alla ut sig vid samma tillfälle. Men hon smet iväg tidigare... Är det samma tid noterad för alla, blir då min fråga. Men den infon finns kanske inte ens i slasken?
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2016-01-22 kl. 21:14.
2016-01-22, 21:12
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Haha, så är det. För oss pensionärer är inte veckodagen så viktig men nu förstår jag varför På Spåret påannonserades

OnT:
På måndag slutanföranden men innan dess kommer den tilltalades personliga förhållanden att behandlas. Vad går det ut på tro?
Min bästa vän Google säger så här:
http://www.domstol.se/Brott--straff/Rattegang-i-tingsratten/Vad-hander-i-rattssalen/
2016-01-22, 21:15
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Min bästa vän Google säger så här:
http://www.domstol.se/Brott--straff/Rattegang-i-tingsratten/Vad-hander-i-rattssalen/
Aha. Var det kanske därför som hustrun sa att NBs pengar var slut i dagens förhör?
2016-01-22, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, och det blir dummare och dummare. Det är väl en sak att anställa en person och inte tro att han ska ställa till med nåt så hemskt - men att sen veta att han är dömd i TR till livstid och berömma denna ännu mer i ordval av pålitlighet?
Vad ska han svamla om sen då?

Han biter sig själv rejält i svansen. Skulle jag säga.
2016-01-22, 21:17
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stefanstrm
Japp vart kommer de historierna att dem puttade och psykade henne ifrån då?

Det är ju påhittat. Finns ingen anledning att någon skulle gjort det. Förhören filmas och det finns inte utrymme för sånt. Allt för att hon ska slippa vara på plats och UNDVIKA MENED!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in