Citat:
Ursprungligen postat av
LaScala
Vi ska kanske låta bli att sätta folk i fängelse då också? För dom kommer ju ut och fortsätter begå brott?
Eller varför ingripa över huvud taget? Och låta bli att åtala?
Det är kanske dags att strama upp inresekontrollen då istället för att bara säja "vi har varit naiva" när man äntligen fattat hur vissa människor fungerar?
Att inte verkställa beslut om utvisning ger märkliga signaler.
Nja, nu tror jag du missförstår mig här. Naturligtvis skall alla som begår grova brott utvisas, förutsatt att de inte är svenska medborgare. Personligen går jag så långt att när man kommer till Sverige och blir hjälpt på alla möjliga sätt undan krig osv., skall man dessutom vara tvungen att uppträda såpass bra, att man inte begår några brott alls. Så helst skulle jag vilja se livstids utvisning ur landet redan vid mindre våldsbrott.
Däremot, att tro att man kan hindra EU-migranter från att komma tillbaka genom utvisning anser jag bara är naivt. Många EU-migranter bussas ju hem på regelbunden basis. Inte hindrar det dem från att återvända veckan efter?
Då är det betydligt bättre att först sätta in gränskontroller där man måste visa upp pass vid inträde till landet, för att sedan verkställa utvisning. Först då får det effekt.