Flashback bygger pepparkakshus!
2016-01-22, 20:12
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Kan vi allihop bara ta tio sekunder och låta det sjunka in att Aftonbladet censurerar den här personens ansikte?

Det måste ligga hjärnskador bakom någon som går ut med en efterlysning av en gärningsman men censurerar bilden.
Nej, Aftonbladet censurerade inte oersobens ansikte när de gick ut med efterlysningen. Däremot blurrades det när mannen hade gripits.
Citera
2016-01-22, 20:14
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defunct
Kan det inte vara så att det faktum att man gick ut med den här videon var en direkt följd av att kod 291 uppdagades? Har det skett innan?
Hade DN nämt 291 om det inte framkommit att de valde att inte skriva om kungsträdgården?
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Vi ska kanske låta bli att sätta folk i fängelse då också? För dom kommer ju ut och fortsätter begå brott?
Eller varför ingripa över huvud taget? Och låta bli att åtala?
Det är kanske dags att strama upp inresekontrollen då istället för att bara säja "vi har varit naiva" när man äntligen fattat hur vissa människor fungerar?
Att inte verkställa beslut om utvisning ger märkliga signaler.

Nja, nu tror jag du missförstår mig här. Naturligtvis skall alla som begår grova brott utvisas, förutsatt att de inte är svenska medborgare. Personligen går jag så långt att när man kommer till Sverige och blir hjälpt på alla möjliga sätt undan krig osv., skall man dessutom vara tvungen att uppträda såpass bra, att man inte begår några brott alls. Så helst skulle jag vilja se livstids utvisning ur landet redan vid mindre våldsbrott.

Däremot, att tro att man kan hindra EU-migranter från att komma tillbaka genom utvisning anser jag bara är naivt. Många EU-migranter bussas ju hem på regelbunden basis. Inte hindrar det dem från att återvända veckan efter?

Då är det betydligt bättre att först sätta in gränskontroller där man måste visa upp pass vid inträde till landet, för att sedan verkställa utvisning. Först då får det effekt.
Citera
Medlem
TheGlobalEmpires avatar
Hade zigenaren fått en kula i skallen när han attackerade polisen med kniv så hade vi sluppit incidenten i Gamla Stan.
Citera
2016-01-22, 20:21
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGlobalEmpire
Hade zigenaren fått en kula i skallen när han attackerade polisen med kniv så hade vi sluppit incidenten i Gamla Stan.

Hade han inte ens tillåtits att tigga, i det fall han nu är en EU-migrant som är här för att tigga, så hade han dessutom inte befunnit sig i landet från första början. Varför han hade sluppit ligga på bårhuset med en kula i skallen, utan istället kunnat leva som han behagar i det land han kom från.

Hade inte det varit ännu bättre?
Citera
2016-01-22, 20:26
Medlem
Vore trevligt om polisen fortsätter att engagera sig så att det här inte blir en engångsföreteelse för att tillfälligt blidka allmänheten.
Citera
2016-01-22, 20:26
Medlem
urmamaspimps avatar
Oavsett var han kommer ifrån eller vem han är så är det uppenbart att det finns goda skäl för ett rejält fängelsestraff.
..att bara komma på tanken att återvända ner igen och spotta efter mamman med barnen han nyss måttade ett slag emot? vafan..
Citera
2016-01-22, 20:30
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Nja, nu tror jag du missförstår mig här. Naturligtvis skall alla som begår grova brott utvisas, förutsatt att de inte är svenska medborgare. Personligen går jag så långt att när man kommer till Sverige och blir hjälpt på alla möjliga sätt undan krig osv., skall man dessutom vara tvungen att uppträda såpass bra, att man inte begår några brott alls. Så helst skulle jag vilja se livstids utvisning ur landet redan vid mindre våldsbrott.

Däremot, att tro att man kan hindra EU-migranter från att komma tillbaka genom utvisning anser jag bara är naivt. Många EU-migranter bussas ju hem på regelbunden basis. Inte hindrar det dem från att återvända veckan efter?

Då är det betydligt bättre att först sätta in gränskontroller där man måste visa upp pass vid inträde till landet, för att sedan verkställa utvisning. Först då får det effekt.

Ja, det gjorde jag. Ursäkta.
Jag tycker dom ska ha en utvisningsdom på sej redan innan dom kommer
Det skulle spara många människoliv och mycket pengar.
Citera
2016-01-22, 20:32
Medlem
MrAndress avatar
Nehe men gott folk, är det någon mer än jag som är med på lite gammal hederlig etniskrensning?

Ska vi svenskar behöva ha det såhär?
Citera
2016-01-22, 20:34
Medlem
TheDarkCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camogli
Men varför ingrep ingen av de andra som syns på videon?
De är svenskar.. Det säger allt.
Citera
2016-01-22, 20:36
Medlem
Beerzuuls avatar
Borde väl få en offentlig försvarare inom en inte allt för snar framtid. Och då får vi ett namn på avskummet.
Citera
2016-01-22, 20:36
Medlem
TheDarkCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag tycker det ser ut att gå väldigt snabbt och ser inte en massa män i närheten, faktiskt ser jag inte en enda man på den filmen, inte en enda...
Man kanske inte ser män just på filmen men det kanske var män som såg händelsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in