2016-01-21, 20:37
Medlem
skitmackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astronomia
En sak jag funderade över, är det möjligt att få tag på förra utformningspasset? HT 2015
Dom testar ju frågor därifrån som dom eventuellt använder i nästa års prov, jag försöker sitta och komma ihåg så många frågor som möjligt men förnimmer endast vagt två frågor.

Är det någon flashbackare med bra minne som kommer ihåg ett par frågor?
Om man kan nöta dom på nåt sätt och har lite flax så dyker säkert frågorna upp på prov VT 2016.

Får hoppas dom läcks ut någonstans.
Du tror väl inte att de återanvänder frågorna från provpasset? Det skulle innebära en enorm fördel för de som redan gjort förra årets HP. Provpasset används för att få ett hum om vilken svårighetsnivå provet ska ligga på, det används inte för att testa frågor som kommer förekomma på nästa prov.
Citera
2016-01-22, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitmackan
Du tror väl inte att de återanvänder frågorna från provpasset? Det skulle innebära en enorm fördel för de som redan gjort förra årets HP. Provpasset används för att få ett hum om vilken svårighetsnivå provet ska ligga på, det används inte för att testa frågor som kommer förekomma på nästa prov.

Jo trodde faktiskt det, det var ju trist! Blir till att nöta matteboken då
Citera
2016-01-22, 13:55
Medlem
Citat:

Hahahhah, så du tror att dom gör ett extra prov, enbart för att vissa vilken svårighetsgrad provet ligger på
Citera
2016-01-22, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astronomia
Jo trodde faktiskt det, det var ju trist! Blir till att nöta matteboken då

Det är korrekt, dock är det nog svårt att få tag på dessa frågor.
Citera
2016-01-22, 15:15
Medlem
skitmackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiekollen
Hahahhah, så du tror att dom gör ett extra prov, enbart för att vissa vilken svårighetsgrad provet ligger på
Ja? Vad är det som är så konstigt med det? Frågorna testas i utprövningsblocket och ger provskrivarna en uppfattning om hur svåra dessa typer av frågor är. Sen tar provskrivarna detta i beaktande när de skriver frågor inför framtida prov; frågorna kan vara likadana avseende lösningsmetod och formulering men det är inte samma frågor. Har du något belägg för att en fråga i ett prövningsblock återanvänts i ett senare HP?
Citera
2016-01-22, 18:53
Medlem
Azazello.Fiellos avatar
Citat:
Ja? Vad är det som är så konstigt med det? Frågorna testas i utprövningsblocket och ger provskrivarna en uppfattning om hur svåra dessa typer av frågor är. Sen tar provskrivarna detta i beaktande när de skriver frågor inför framtida prov; frågorna kan vara likadana avseende lösningsmetod och formulering men det är inte samma frågor. Har du något belägg för att en fråga i ett prövningsblock återanvänts i ett senare HP?
Herregud!
Citat:
frågorna kan vara likadana avseende lösningsmetod och formulering men det är inte samma frågor
Har du något belägg för det?
Citera
2016-01-22, 20:25
Medlem
skitmackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azazello.Fiello
Herregud!

Har du något belägg för det?
Är du efterbliven? Vad skrattar du åt egentligen? Nä, jag har inga belägg bortsett från sunt förnuft. Visa dina belägg för att högskoleprovet någonsin har använt exakt samma fråga från ett utprövningsblock i ett senare prov.
Citera
2016-01-23, 13:09
Medlem
Finns det någon som gjort en höjning i den verbala delen med cirka 0.5 och redan haft 1.2+?
PMa mig då!
Har några frågor jag skulle vilja ställa

/LC2k
Citera
2016-01-23, 20:06
Bannlyst
Högskoleprovet, fyra alternativ hela vägen?

Är det fyra alternativ hela provet på varje fråga?
Citera
2016-01-23, 20:10
Medlem
Nej, tillexempel ord delen har A,B,C,D eller E alltså 5 alternativ.
Citera
2016-01-23, 20:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tjatja30
Nej, tillexempel ord delen har A,B,C,D eller E alltså 5 alternativ.

Jojo men jag menar kommer det alltid vara alternativ man får välja mellan? hela provet?

Ifall ja, måste man göra en uträkning för det alternativ man valt på svarshäftet?

Eller kan man liksom bara gissa sig fram genom att bara kryssa ett random alternativ varje fråga
Citera
2016-01-23, 20:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 12characters
Jojo men jag menar kommer det alltid vara alternativ man får välja mellan? hela provet?

Ifall ja, måste man göra en uträkning för det alternativ man valt på svarshäftet?

Eller kan man liksom bara gissa sig fram genom att bara kryssa ett random alternativ varje fråga
du kan bara gissa random men det kommer ge något bra poäng
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in