2016-01-22, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
Tydligen har han även - enligt TV4 - attackerat en polis med kniv och då är ju min fråga naturligtvis, hur i helvete kan man attackera en polis med kniv utan att oskadliggöras och gripas? Är polisen så jävla sönderfemininiserade och rädda för rasistanklgelser att de inte ens vågar ingripa mot t ex zigenare?

Ja, det är dom. En massa inkvoterade småtjejer men även bra poliser som har händerna bundna för att polisen är rädda att uppröra PK-Sverige. Lappar du till en ziggis ligger vips en mobilfilm ute och polisen ska hängas och snyftartiklarna öser fram på Facebook och vänstermedia. Stackars ziggis.
Citera
2016-01-22, 19:27
Medlem
Zaedrewss avatar
Hur kan en person som jag antar nu inte är svensk medborgare (för då hade man varit tydliga med detta) vara dömd till bl.a knivattackerat en polis och fortsatt kunna röra sig fritt i landet!? Helt uppåt väggarna.
Citera
2016-01-22, 19:28
Medlem
thelastmohicans avatar
Det stämmer väl. De gör likadant i deras ursprungliga land.

Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Jag misstänker starkt att man bygger det på utseende i första hand och beteende i andra hand. Eller vad tror du?
Citera
2016-01-22, 19:28
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Det är just sådant här som ger bra exempel på extremt dåligt omdöme. En normalbegåvad människa borde begripa att någon som stjäl, också har större risk att vara våldsam, än gemene man. Tillsätt det gärningsmannens utseende, vilket ytterligare borde höja risknivån.

Räknar man sedan in i ekvationen att man har barn med sig, inte minst sina egna barn, något som borde ha högst prioritering så som evolutionen har utvecklat, så borde det självklara resultatet, åtminstone i en välutvecklad hjärna, bli att det ringer varningssignaler lite varstans och man inte ens påbörjar ett ingripande.

OK, då får jag vara ett bra exempel på extremt dåligt omdöme. Jag skulle helt klart stoppa en ficktjuv. Fortfarande. Det må vara en rest från det svenska tillitssamhället, men jag skulle inte kunna titta åt ett annat håll.

Däremot så gör jag riskbedömningen att inte säga till kriminella ungdomsgäng som röker i tunnelbanan etc. Det är en tillsägelse som jag inte har muskler att casha in.
Citera
2016-01-22, 19:31
Medlem
mot8rheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Hur kan en person som jag antar nu inte är svensk medborgare (för då hade man varit tydliga med detta) vara dömd till bl.a knivattackerat en polis och fortsatt kunna röra sig fritt i landet!? Helt uppåt väggarna.

Inte dömd, misstänkt. Antagligen vid flera tillfällen, om jag tolkat polisens uttalande rätt...

"– Han misstänks även för att tidigare ha attackerat polis med kniv bland annat, säger Stefan Tellqvist."
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kr...cle22133249.ab
Citera
2016-01-22, 19:34
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Hur skall det gå till i praktiken? Det är bara för de att promenera rätt in i landet igen. Det är fri rörlighet i EU.

I praktiken fungerar ju inte ens EU's asylsystem med första land osv. Skulle man då kunna förhindra en äkta EU-medborgare att ta sig till Sverige, om och om igen?

Vi ska kanske låta bli att sätta folk i fängelse då också? För dom kommer ju ut och fortsätter begå brott?
Eller varför ingripa över huvud taget? Och låta bli att åtala?
Det är kanske dags att strama upp inresekontrollen då istället för att bara säja "vi har varit naiva" när man äntligen fattat hur vissa människor fungerar?
Att inte verkställa beslut om utvisning ger märkliga signaler.
Citera
2016-01-22, 19:34
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mot8rhead
Inte dömd, misstänkt. Antagligen vid flera tillfällen, om jag tolkat polisens uttalande rätt...

"– Han misstänks även för att tidigare ha attackerat polis med kniv bland annat, säger Stefan Tellqvist."
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kr...cle22133249.ab

Ok då har de förhoppningsvis då varit ute efter honom ett tag men nu då när detta skedde och folket hjälpte till fick fast han. Återstår att se om det räcker till livstids utvisning om han nu blir fälld för allt.
Citera
2016-01-22, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ok då har de förhoppningsvis då varit ute efter honom ett tag men nu då när detta skedde och folket hjälpte till fick fast han. Återstår att se om det räcker till livstids utvisning om han nu blir fälld för allt.

Men enligt denna källa ''ska'' han ha attackerat polis med kniv och är känd för polisen. Jag förstår inte hur han inte skulle ha blivit dömd för en sådan sak. Om han inte var ett barn när det hände.
Citera
2016-01-22, 19:44
Medlem
Kan det inte vara så att det faktum att man gick ut med den här videon var en direkt följd av att kod 291 uppdagades? Har det skett innan?
Citera
2016-01-22, 19:47
Medlem
Reidjis avatar
Och när han är gripen varför pixlar man ansiktet ? Både Aftonbladet och Expressen har döljt ansiktet på honom. Kan det förstöra utredningen eller något ?
Citera
2016-01-22, 19:50
Medlem
emaptis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Men enligt denna källa ''ska'' han ha attackerat polis med kniv och är känd för polisen. Jag förstår inte hur han inte skulle ha blivit dömd för en sådan sak. Om han inte var ett barn när det hände.
Varför gick dom då ut med videon om dom kände igen honom?

Jag tror dom hellre prioriterade munkar och kaffe isf jaga en zigenare som ändå inte kan straffas, men kvinnan eller någon av hennes bekanta såg till att videon blev offentlig. Då blev det fart på snutten med massor med kraftuttryck.
Citera
2016-01-22, 19:51
Citat:
Ursprungligen postat av nantale

Hur kan han vara känd av polisen när dom inte vet vem han är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in