2016-01-22, 00:10
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Jag har för mig att Helen Almgren berättade om lövet i tingsrätten. Och att hon var förvånad att lövet var så grönt och färskt.

Om hon var förvånad så fanns det antagligen en befogad anledning till det, tror du inte? Ska inte allt som hittas på kroppen redovisas, är det inte så det brukar gå till?
2016-01-22, 00:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om hon var förvånad så fanns det antagligen en befogad anledning till det, tror du inte? Ska inte allt som hittas på kroppen redovisas, är det inte så det brukar gå till?
Skapa inte trådsanningar.
2016-01-22, 00:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Jaja, det var inte min tanke.

Lövet undersöktes inte om jag minns rätt, den kvinnliga (fd.?) rättsläkaren tar upp det i sitt vittnesmål. Jag har en fråga att säga om lövet, som jag ställde. Jag vet i alla fall att löv kan se färska ut länge inomhus, men jag vet dock inte om det beror på i vilken inomhus-miljö lövet är i.

Åldern på lövet kan givetvis vara av intresse, men det mest intressanta är ju hur det hamnade på offret tycker jag.

Det kan säga något om var offret och/eller gärningspersonen har befunnit sig. Med tanke på den behandling som offret utsattes för i ladan så bör inga löv ha kvarstannat på naken hud tänker jag mig.
2016-01-22, 00:20
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Jag skrev om, jag påstår ingenting, i övrigt så ställer jag en fråga.

Citat:
Ursprungligen postat av OY
2016-01-22, 00:24
Medlem
Citat:

Lövet på vågen?

Tror det knappt ger utslag på digital våg alls. Än mindre i HR.

NB hade, enligt gårdskarlen, varit på Martorp redan på måndag fm. Jag tror NB hade koll "på kroppen" lite då och nu ... möjligen medförandes ett löv

Fanns väl ingen annan än NB som ens kunde ana att Lisa fanns under den Klädhögen. Den som medfört lövet har LYFT på klädhögen, sett Lisa, lagt tillbaka klädhögen ...
2016-01-22, 00:31
Medlem
PlanBoksBoks avatar
[quote=develi|56095446]Inget jag minns men du kanske kan citera?[/QUOT]

Osäker. Kan ha varit Helena Eriksson. Men osäker.
2016-01-22, 00:32
Medlem
Citat:
5% av befolkningen och utöver detta:

väldigt ovanligt att nån lämnar spermaspår efter sig som den här skvättande horribla idioten.

Och som av en händelse i ett rum med utsikt mot ett café med söta flickor. Det var nog inga "höviska" aktiviteter med flickorna som han såg för sin inre syn medan han halade och drog. Fy fan vilket vedervärdigt äckel. Blev det lika bra som han tänkt sig?
2016-01-22, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Och som av en händelse i ett rum med utsikt mot ett café med söta flickor. Det var nog inga "höviska" aktiviteter med flickorna som han såg för sin inre syn medan han halade och drog. Fy fan vilket vedervärdigt äckel. Blev det lika bra som han tänkt sig?

Hälsan tiger still, sägs det, och hitills har han inte yppat många ord.
2016-01-22, 00:39
Medlem
develis avatar
Citat:
.. ett café där offret jobbade. Han stod väl och runkade på em innan han beslöt sig för att slå till, megaäcklet.
2016-01-22, 00:40
Medlem
Citat:
Det kan ha varit språksvårigheter. NB förstod svenska dåligt, mjölkrum kanske betyder något annat på hans modersmål.
2016-01-22, 00:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Osäker. Kan ha varit Helena Eriksson. Men osäker.
Ingen av dem mig veterligt.
2016-01-22, 00:47
Medlem
Citat:
Ingen av dem mig veterligt.

Den som placerat lövet där, måste lyft på klädbyltet, avsatt lövet, lagt tillbaka klädbyltet. Sett Lisa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in