2016-01-21, 21:45
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det har nog dubbla funktioner - men att det krävs flera meter silvertejp runt huvudet för att tysta det kan man fetglömma: Detta tejpande är vanligt vid sexualsadism likaväl som strypning/snaror.

Hur mycket tejp behövs för att tejpa för mun och näsa då? Menar du att själva tejpningen varv efter varv är det om ger njutningen?

Hur vanligt är det med tejpning och snaror, och är det vanligare än annat praktiserande inom BDSM? Har du någon bra källa som ger svar på de här frågorna, du verkar insatt i ämnet.
2016-01-21, 21:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hur mycket tejp behövs för att tejpa för mun och näsa då? Menar du att själva tejpningen varv efter varv är det om ger njutningen?

Hur vanligt är det med tejpning och snaror, och är det vanligare än annat praktiserande inom BDSM? Har du någon bra källa som ger svar på de här frågorna, du verkar insatt i ämnet.
Se föregående inlägg om parafili sexuell sadism. Där är tejpen med.
2016-01-21, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Vid åtal ska skuld bevisas, inte oskuld. Finns det en promilles chans att någon är skyldig och det inte går att bevisa skuld ska denne gå fri.

Inte om det är den gången statistiken inte stämmer. Som i det här fallet.
Vill du verkligen ha såna här monster gå lösa ute i samhället?
2016-01-21, 21:47
Medlem
TheMiracles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goonsteady
Det vore värdefullt att från någon av er alternativteoretiker/rättshaverister få en förklaring som är trovärdig när det gäller, anledning till plantering, vem har gjort det, är det medvetet eller omedvetet? Likaså konkreta exempel på vad som tyder på att NB är oskyldigt dömd för mord till livstid. Fram till dags dato har ni enbart levererat svammel och uppvisat tydligt ert grundlösa missnöje/hat mot samhället i allmänhet och polisen i synnerhet.

Jag uppdaterar min lista över omständigheter som talar för att NB är oskyldig.

*Inget DNA från LH i NB:s bil.
*Inga spår från NB i byssjan där kroppen hittades.
*Inget DNA från NB på LH:s kropp.
*Inga fingeravtryck från NB.
*Inga avvärjningsskador på NB när han undersöks av polis.
*Inga egentliga indikationer på en sexualsadistisk läggning.
*Inga säkra iakttagelser av NB:s bil eller NB själv under den kritiska tiden.
*Ett vittne som är bekant med NB tycker sig ha sett honom vid hans hem vid 18-tiden.
*Vissa uppgifter talar för att NB var hemma även vid 19-tiden.
*Även om man utgår från att han kom hem först omkring 19.30 så vore det svårt, om än inte omöjligt, att hinna med allt han ska ha gjort inom loppet av en timme.
*Byssjan olämplig som dumpningsplats för NB, särskilt med tanke på den antagna tiden för brottet. Att liket var intryckt i ett skåp och krävde stor ansträngning från flera personer för att få ut talar vidare starkt emot att byssjan var tänkt som tillfällig förvaringsplats som antagits av åklagarsidan.
*Hjälmen och jackan förefaller inte gömda utan utplacerade för att hittas, vilket NB svårligen kan ha haft något motiv till.
*Ingen har sett NB:s bil på grusvägen där LH:s tillhörigheter hittades.
*Det finns uppgifter som starkt talar för att tillhörigheter från LH har placerats i ladan efter polisens första sökande. Detta kan näppeligen ha gjorts av NB och gör också att det uppstår frågetecken kring mordplatsen.
*NB försökte inte göra sig av med handsken som hans bror först upptäckte i ladan.
*NB var lugn och betedde sig normalt fram till dess att han topsades och förstod att han var misstänkt.
*NB har inte försökt lämna Sverige efter mordet vilket hade varit rimligt att han velat göra om han var skyldig, särskilt efter topsningen.
*NB har inte försagt sig eller beslagits med någon påvisbar lögn en enda gång under förhören. Tvärtom har flera antagna lögner senare visat sig vara sanning.
*NB har trots att han upplysts av sin advokat om möjligheten att få ett lindrigare straff genom att lämna en tillrättalagd berättelse som förklarar DNA-spåren hela tiden hållit fast vid att han aldrig sett LH.
*Om det var mördaren som LH pratade med när hon fickringde så talade denne svenska.
*Det finns vittnesuppgifter om andra bilar och personer med annat utseende än NB:s i området kring mordplatsen den kritiska tiden.

Det enda som egentligen talar för att NB är skyldig är DNA-spåren på LH:s kläder, men dessa utgör inget vattentätt bevis, utan kan ha hamnat där av andra orsaker. Och mot bakgrund av den rika mängd omständigheter som talar mot att NB är gärningsmannen, som listats ovan, finns all anledning att förhålla sig skeptisk till och kritiskt granska DNA-bevisen.
2016-01-21, 21:48
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jag svarar då här genom att återigen försvara den officiella slutsatsen att hon dog till följd av annan persons våld. Bortsett från de rättsmedicinska övervägandena som jag inte har kompetens att bedöma så räcker det även här att konstatera att en domstol inte behöver överväga scenarion som framstår som totalt osannolika och inte stöds av minsta lilla indicium.

Jag tycker du ska läsa den här länken också: http://www.forensicpathologyonline.com/e-book/asphyxia/ligature-strangulation. Enligt den är det inte alls så ovanligt med mord genom strypning. Experten skriver t.o.m:

Att sen en vanlig svensk rättsläkare som obducerar alla former av dödsfall som orsakats eller misstänkts orsakas genom yttre våld mest stöter på självmordshängningar är inte ett argument för att det skulle vara osannolikt i det här specifika fallet i den kunskapskontext som vi har. Din förståelse för sannolikhetsresonemang förblir tyvärr bristfällig.
Att en domstol inte behöver överväga scenarion som framstår som totalt osannolika och inte stöds av minsta lilla indicium behöver inte betyda att den tilltalade är skyldig. Det kan vara så att det sanna scenariot inte har presenterats som alternativ för domstolen.

Men nu finns det indicier och sannolikheter för att NB är oskyldig, och det har jag beskrivit i alternativtråden.
2016-01-21, 21:51
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Att stå och runka i ett fönster på sin arbetsplats, väggarna vart helt nersölade i hörnrummet, flertal besudlingar även i hallen som var sperma. Sedan var det även i lampkupan, hur mycket bevis skulle det egentligen behövas för att kalla det ett tvångsmässigt onanerande.

Citat:
Ett sjukt runkande med andra ord - icke normalt överhuvudtaget. Vilket då indikerar vad som kallas riskbeteende. Lägger man sen samman detta riskbeteende med vad som skett dvs mord och sexualsadism så finns en koppling.

Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
...
Han är en osannolikt vidrig sexuell sadist som mördat och skändat en försvarslös 17-åring, för sin egen njutnings skull. Finns inte något normalt i den gärningen, inte heller i hans tvångsmässiga onanerande. ...

Citat:
Ursprungligen postat av citrusdoft
...
Hur vet du att skvättbalten inte dödade offret? 100 % steensäkra bevis alltså?...

Alltså, att diskutera spermabesudlingar med fruntimmer är månne lönlöst, men jag gör ett försök:

Det räcker med två utlösningar för att jag ska producera den mängd besudlingar som hittats, elva stycken. Ja, egentligen räcker nog bara e n större sädesavgång för detta, men eftersom det verkar ha sprutats på två ställen, gissar jag på två spruttillfällen.
Ja, ja. Men rätt ska vara rätt. De där hittade fläckarna gör honom definitivt inte till en tvångsmässig onanist eller hypersexuell individ över huvud taget. Eftersom han runkat i det hörn av ladan där det är säkrast att undgå upptäckt, finns det inte heller något fog för att kalla det ett riskbeteende. Allra minst säger dessa fläckar att han är sexualsadist.
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2016-01-21 kl. 21:56.
2016-01-21, 21:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Förklaringen kan komma försent för att han ska bli trodd, men ändå vara sann. Det skulle innebära att han döms oskyldig, är det vad du vill?
Komplett cirkelresonemang som leder till att mördare ska dömas för griftefrid enligt - för att de talar för sent eller inte talar alls.
2016-01-21, 21:53
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMiracle

*Ett vittne som är bekant med NB tycker sig ha sett honom vid hans hem vid 18-tiden.
*Även om man utgår från att han kom hem först omkring 19.30 så vore det svårt, om än inte omöjligt, att hinna med allt han ska ha gjort inom loppet av en timme.
*Byssjan olämplig som dumpningsplats för NB, särskilt med tanke på den antagna tiden för brottet. Att liket var intryckt i ett skåp och krävde stor ansträngning från flera personer för att få ut talar vidare starkt emot att byssjan var tänkt som tillfällig förvaringsplats som antagits av åklagarsidan.
*Hjälmen och jackan förefaller inte gömda utan utplacerade för att hittas, vilket NB svårligen kan ha haft något motiv till.
*Det finns uppgifter som starkt talar för att tillhörigheter från LH har placerats i ladan efter polisens första sökande. Detta kan näppeligen ha gjorts av NB och gör också att det uppstår frågetecken kring mordplatsen.
*NB försökte inte göra sig av med handsken som hans bror först upptäckte i ladan.
*NB var lugn och betedde sig normalt fram till dess att han topsades och förstod att han var misstänkt.
*NB har inte försökt lämna Sverige efter mordet vilket hade varit rimligt att han velat göra om han var skyldig, särskilt efter topsningen.
*NB har inte försagt sig eller beslagits med någon påvisbar lögn en enda gång under förhören. Tvärtom har flera antagna lögner senare visat sig vara sanning.
*NB har trots att han upplysts av sin advokat om möjligheten att få ett lindrigare straff genom att lämna en tillrättalagd berättelse som förklarar DNA-spåren hela tiden hållit fast vid att han aldrig sett LH.
*Om det var mördaren som LH pratade med när hon fickringde så talade denne svenska.
*Det finns vittnesuppgifter om andra bilar och personer med annat utseende än NB:s i området kring mordplatsen den kritiska tiden.

Det enda som egentligen talar för att NB är skyldig är DNA-spåren på LH:s kläder, men dessa utgör inget vattentätt bevis, utan kan ha hamnat där av andra orsaker. Och mot bakgrund av den rika mängd omständigheter som talar mot att NB är gärningsmannen, som listats ovan, finns all anledning att förhålla sig skeptisk till och kritiskt granska DNA-bevisen.

Det där med mordplatsen är jag intresserad av och undrar varför lövet som hittades på kroppen inte är redovisat i FUP, jag kan i alla fall inte hitta det. Genom lövet har man en chans att hitta en plats som offret har befunnit sig på. Det växer inte blad i ladan, hur hamnade lövet på Lisa och var kommer det ifrån, det borde ha undersökts och redovisats en slutsats.
2016-01-21, 21:54
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Komplett cirkelresonemang som leder till att mördare ska dömas för griftefrid enligt - för att de talar för sent eller inte talar alls.
När hävdade jag att han ska dömas för griftefrid för att han talar för sent eller inte alls?
2016-01-21, 21:57
Medlem
Citat:
När hävdade jag att han ska dömas för griftefrid för att han talar för sent eller inte alls?

Vad tror NB egentligen? Tror han på allvar att han har en chans att få mindre straff än livstid? Jag hade velat att ÅK ställer den frågan till honom i sluttimmarna. Och i så fall varför han tror det, vad nytt har framkommit.

Chansen att NB får mindre straff än livstid är obefintlig. Det är större chans att födas med två penisar, hela 44 ggr större chans faktiskt.
2016-01-21, 21:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheMiracle

Kom nu ihåg att detta är det som gäller i din värld.
I den riktiga verkliga världen finns det förklaringar på de flesta av dina listade saker.
Att du inte kan ta till dig de fakta som finns i fallet är ju inte mycket att göra åt.
Som tur är så är ju de som ska bedöma detta i hovrätten mer förankrade i verkligheten.
Jag är övertygad om att det blir morsning och goodbye för skvättbalten även där.
2016-01-21, 22:00
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
Vad tror NB egentligen? Tror han på allvar att han har en chans att få mindre straff än livstid? Jag hade velat att ÅK ställer den frågan till honom i sluttimmarna. Och i så fall varför han tror det, vad nytt har framkommit.

Chansen att NB får mindre straff än livstid är obefintlig. Det är större chans att födas med två penisar, hela 44 ggr större chans faktiskt.
Som jag har sagt tidigare, om han inte förklarar sig så ska han dömas för mord. Det är inte domstolens sak att hitta på en förklaring när den tilltalade kan komma med den själv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in