Citat:
Ursprungligen postat av
blackmolly123
Undrar om du kan presentera ett trovärdigt scenario för dina teorier?
Om polisen planterat NB:s DNA-spår, hur har det gått till i praktiken?
Beskriv rent tekniskt/praktiskt hur planteringen gått till, vilka poliser du misstänker och så VARFÖR de gjort det och om de planterat ALLA spår eller bara några?
Sen undrar jag över vilken teori du har om mördaren, om det är någon från nudistbadet du hade idéer om? Och, varför har nudisten ej i så fall lämnat några spår eller synts alls?
Det är ju omöjligt att säga hur logistiken och hanteringen av kläder och provrör med NB:s blod har ombesörjts exakt. Och skulle den lockelsen finnas så tror jag nog att det skulle kunna vara fullt möjligt bakom kulisserna. Advokat Rönnbäck framhöll ju också att NFC arbetar på polisens uppdrag och samarbetar, de är alltså kollegor. GW uttryckte i TV programet veckans brott att visst har det hänt att polisen har planterat bevis för att man vill sätta dit någon som är skyldig, men trodde inte det hänt i Sverige, men det kan han ju inte veta. För några år sedan i USA krävde två försvarsadvokater att blodfläckar skulle testas om de innehöll EDTA(koaguleringsmedel) för att de misstänkte att de var planterade av polisen. I det fallet utryckte också åklagaren att det spelar ingen roll om polisen planterade bevis, för han hade dragit slutsatsen att den åtalade var ändå skyldig. Jag anser att det är för mycket märkliga omständigheter i detta fall och jag tycker de haft lite väl extrem tur med dessa blodfläckar, dessutom på insidan av byxorna. Det innebär att fläckarna kan inte uppkommit om hon skulle släpas över golvet i ladan där NB vistats från och till under ett par års tid. Det får man faktiskt säga att det är tur, så att försvaret inte kunde bortförklara den lilla blodfläcken. Men inga blodfläckar på kroppen fast han dragit av både byxor och trosor, tröja osv. Där hade utredarna verkligen otur. Men hur stor sannolikt är det att det då inte skulle avsättas minsta blodfläck på huden, när han blöder på fingrarna?
Att GW gick tidigt ut och kritiserde utredarnas yrkeskomptens, att de sannolikt tagit fel gärningsman gjorde nog inte saken bättre. Det är inte svårt att förstå att det mycket väl kan gått prestige i det här fallet, med tanke på fallets uppmärksamhet i media och GW:s kritik till utredarna som skapade stora rubriker i rikspress och TV. Det borde fått vilken utredare som helst att sett rött och tappat fattningen.
Truve har blivit ett känt sex kontakt ställe i Sverige via kontaktsidor på nätet. Det har jag inga moraliska åsikter om, det är fritt för var och en. Men jag vet att Truve drar till sig en del udda kufar som läst annonser på nätet och de rör sig i turistområdet runt Kinnekulle för det ligger så nära.
Det räcker väl att en person har handskar på sig. Någon sexaktivitet har enligt rättsmedicinska inte förekommit.